27°C, kraftig nederbörd, åska, blixtar och misshandel.

Hej hej hej på er, här kommer ett inte så jättemuntert inlägg. Så har ni en kalasbra dag behöver ni inte läsa. Men gör det senare då.. kan va bra att läsa, tror jag.



 

Såhär ser det ut när jag tittar ut genom mitt fönster idag. Har regnat oavbrutet hela dagen, nu började det ösa ned. Det är knappt så jag ser ut. Öppnade balkongdörren...


... och möttes av värsta värmen!! Kameralinsen imma igen direkt. Det är såå varmt ute idag, och såå fuktigt.

Inget väder som gör en sugen att gå ut precis.. Försov mig även och missade lektioner.. Skit också.

 

***

 

Igår var det ett event inne i stan ”Fullmoon Party at the Bund”

En Thailand-inspirerad fest anordnad på en klubb på The Bund, med body painting och buckets. 100Y i inträde och då ingick 10 drinkar. Dress code: Beach rave!

 

Trots att det lockade och jag visste att måånga här på Fudan skulle dit, bestämde jag mig för att inte gå. Mitt huvud ville men inte resten av kroppen.

Men sen hände nåt, en bra partylåt kom på i mitt iTunes eller så och vi bara vakna till och sa att klart vi måste gå!

Så på med smink och hawaii-halsbanden för andra gången och iväg, runt midnatt. Hoppa in i en taxi, snacka kinesiska med chauffören som var en mycket glad man! Jag frågade om han nånsin åkt utomlands, det hade han inte. Men han sa att Sverige är ett stället han speciellt skulle vilja åka till. Så jag välkomnade honom varmt till Sverige och sa att vi kunde käka mat och skratta tillsammans allihopa. Haha!


Vi lyckades snacka oss in på klubben gratis. Perfekt!! Jag ville inte ha 10 himla drinkar, jag ville bara dansa! Så in på dansgolvet och där mötte man så många kompisar! :D Så skoj, och lärde känna nya, träffade ett par nya mexikanare, alla så roliga och har höfter som inte ljuger hahah.


Jag träffade även på Aoileanns irländska kompisar och deras irländska kompisar som kommit hit nu på semester. Mycket kul gäng och vi hängde.

Rätt vad det var var det mest en viss sorts pers kvar på klubben. Folk från Afrika. De får mest alltid för sig att komma upp mot en bakom en på dansgolvet och gå väldigt nära inpå och dansa. Låter värsta töntigt nu men detta är något jag inte alls tycker om, är det ens kompisar är det lugnt men är det någon man inte känner som man dessutom inte ens sett kom fram till en. Det må funka i vissa delar i världen hehe.. och med vissa personer men det går inte hem hos mig, och jag kände också mest för att dansa med tjejkompisarna igår. Så jag flyttade mig bara så fort det skedde igår. Men sen upprepades det lite väl många gånger så jag gick bort till de andra vid sofforna.


Suzie, Alice och Emma. Alla irländskor, stannade kvar dock.

Så var det en kille som, i Suzies tycke, var för närgången. Så hon sa till honom. Han fortsätter. Hon säger till igen och går därifrån bort till killarna (de irländska killarna i deras gäng). Han följer efter och fortsätter att ta på henne. Då blir hon lite galen och säger till 'på skarpen’ samtidigt som Merve (irländsk vän här på semester) säger något i stil med ”Hurru lägg av med det där, det är min flickvän.” (det är hon inte på riktigt men..)


Och då börjades det. Den svarta killen, ja han var jättesvart, tog det som världens anledning till att starta bråk och började kaxa. Merve ville inte något så han tog det lugnt tillbaka. Men denna andra kille hade väl börjat bygga upp ett visst hat mot Merve redan och kunde inte tänka sig att gå därifrån utan att ha visat att ”han är allt inte någon man kaxar emot”.


Jag sa åt Merve att helt enkelt inte titta på honom eller åt hans håll, det kan väcka tankar och idéer hos killen. Merve och Suzie gick därifrån och var på väg att lämna klubben. Men han följer efter och då de andra irländska killarna försöker lugna honom, så drog han till med världens slag mot Pauls ansikte. Stor blåtira och svullet öga direkt. Paul hade inte gjort eller sagt något.


Sen fortsatte det, vakterna på klubben lyckades ta sig emellan och skicka ut några av dem. Skönt.

Killarna samlade sig lite tillsammans och vi tjejer stod bara och var mest rädda.

Jag ville gå direkt, inte stanna en sekund längre. De andra ville stanna ett litet tag till. De där andra hade ju dragit nu. Så jag gick och i hissen mötte jag Paul (med blåtiran), Gary, en till kille och Gas. Vi står vid taxin och snackar om hur vi ska komma hem. De tre har hoppat in i taxin och jag står utanför med Gas. Gas hade jag inte ens snackat med under kvällen, han var en av de som är här på semester också. En rätt liten kille, både till längden och bredden.

Sen rätt vad det är så kommer han, den största svarta av dem. (Jättelång, smal men breda axlar. Inte tjock!)


Han går emellan mig och Gas och lutar sig ned för att snacka med killarna inne i taxin ”Why u wanna start fight with my friend?!”

De förklarar hur det inte alls varit deras intention. Han lyssnar inte utan börjar slå på Gary som satt längst ut. Jag hörde slagen tydligt. riktiga smack. De börjar skrika. Han börjar sparka. Jag hörde sparkarna också.


Jag och Gas började bara skrika och skrika åt honom att sluta. Jag tror jag aldrig varit med om en sådan snabb förändring rent emotionellt, att komma i en sådan chock såpass snabbt. Jag skrek och skrek åt honom och försökte faktiskt stoppa honom genom att hålla på hans axel och säga åt honom att sluta. . . Kände mig på nåt vis säker som tjej. De här sortens killar skulle aldrig sjunka så lågt och slå en tjej. Tror att de tänker att det är mest pinsamt att göra inför kompisarna. Vet inte varför jag tänkte det för det kunde lika väl gått illa. Han vände sig om när jag kom dit, med knytnäven o högsta hugg men hejdade sig när han såg att det var en tjej.... (JA det var två läskiga sekunder ett par decimeter från hans ansikte..)


Helt plötsligt- kommer två svarta killar igen fram till mig och Gas, och utan att provocera dem på något vis, börjar de slå Gas! Han skriker ”HEey what are you doing I didn’t do anything!!” och vänder sig om för att springa därifrån, de sprakar honom då så han nästan snubblar men kan fortsätta springa. Sen jagar de honom, två killar jagar Gas längs med The Bund. mitt i gatan. Och där står jag.


Jag trodde att jag...nä jag trodde inte jag skulle dö, men jag trodde att snart kan mycket väl någon här ikväll dö. Så mycket som man hört och läst om där hemma.


Jag skrek ännu mer, ropade på hjälp! Jag vänder mig om och ser- hur det är FULLt med folk på trottoaren precis utanför ingången till klubben. Alla bara tittade på. Gas sprang så sjukt fort, vilket antagligen räddade livet på honom, för de gav upp och sprang tillbaka till taxin. Adrenalinet måste väl varit på 100 för dem så de bara drog upp taxidörrarna och fortsatte sparka och slå på dem. Pojkarna skrek och bad för livet att de skulle sluta. De bad till och med om ursäkt nu..för precis ingenting egentligen! De lyssnade inte. Usch det var blod och nån där inne grät.

 

Jag ville gråta, tårarna var på väg. men det gick inte, jag var för arg. Jag bara skakade, mina ben vek sig när jag skrek till alla som kollade på efter hjälp. Jag skrek mig hes men alla bara tittade, rörde sig inte en centimeter. Förstod att det inte hjälpte något att skrika åt dem, så vände mig och skrek till de där osmakliga männen som det inte verkade finnas något stopp hos. Jag kunde inte längre bara stå och se på när han stod där och pumpade slag efter slag på mina kompisar så ställde mig nära honom och tog tag i hans arm, sa till honom lugnt men med förmodligen de svartaste ögon jag någonsin haft. Jag kände rent hat när jag såg honom i ögonen. ”Vad håller du på med, nu lägger du av. Du kommer döda honom." Han slutade och sa, jag ska inte döda dem, jag vill veta varför de slog min vän.”


...de hade inte slagit någon.


Så vänder han sig om igen för att fortsätta. Jag gick emellan igen. Jag lovar att han bara ville slå mig och bli av med den där jäkla röhåriga bruden i färgglada beach-rave-kläder, fullmoon-party färg på kinderna och hawaii-halsband, som faktiskt höll i hans arm, hårt. Men han höll sig till deras ”norm”, att inte slå tjejer (* tack gud *)

 

Suzie och gänget var plötsligt där. De sprang dit för att hjälpa. Taxin hade försökt åka därifrån flera gånger men de höll i taxichauffören utifrån genom det öppna fönstret och sa åt honom att inte köra. Lilla kines. Måste varit livrädd han med..

Tjejerna försökte också gå emellan, men när lilla Alice lugnt började prata med en av dem puttade han henne så hon ramlade ner på marken, vilket gjorde Suzie galen! Hon började rabbla svordomar med ren irlänsdk dialekt och skrek åt honom.

Det var ett jäkla kaos. Jag skakade. Alla tittade på. Bilar stannade och kineser hängde ut genom fönstren för att se på. (juste jag sa åt en av dem att antingen komma ut och hjälpa eller dra därifrån. haha..var så sur. så drog han in skallen och satte sig rakt utan att delta på samma vis..)

Killarnas taxi kunde till slut köra iväg, samtidigt som de slog på rutorna och sprakade på bilen...

 

Det var något av det värsta jag varit med om, detta.. Det var SÅ skönt att jag inte druckit en droppe under kvällen. Precis ingenting. Vet inte vad jag hade gjort eller inte gjort annars.

Mår dock såå dåligt över detta idag. Undrar hur pojkarna mår. Jag började skaka och gråta NU när jag skrev om allt, för första gången. Inte klokt egentligen, det jag var med om. Jag var liksom mitt i det, och det sjukaste är att hade jag varit kille, då hade jag haft lika blå ögon som Paul och Gary idag.. garanterat.


Men tänk att det ändå gick såpass ”bra” som det gjorde. Tänker på alla runtom i världen som inte klarade sig efter en sådan här kväll. Det är så många. Helt ofattbart.


Så om ni någonsin hamnar i en sådan här situation. Ring polis det första ni gör, inget annat. Igår verkade det inte vara någon som gjorde det. Kina... Jag kände heller inte att jag ”hade tid” att göra det mitt i allt. Så ser man något sådant här, ring. Får polisen in flera samtal om samma fall bör de ta det allvarligt. Sedan tror jag på att tjejer ska försöka sätta in en liten(!) fot och försöka ”distrahera” och lugna ner. Faktiskt..


Men det är svårt att veta hur det är bäst att agera i sådana här situationer. Det var säkert rätt av alla som stod och bara tittade på, att faktiskt inte komma fram, för då hade garanterat även de dragits in i det hela och gud vet hur det då hade slutat. Men att vakterna på ”Sugar” (klubben...) inte kunde göra något!!!! Till och med de stod och bara iakttog!!! :@

 

Hoppas ingen som läser detta någonsin behöver vara med om något liknande. Har det redan hänt vet jag nu hur man känner, vad man tänker. Det går inte riktigt att beskriva den där äckligt obehagliga känslan. Känslan att man inte kan göra något, utan bara måste se på..


Jag var ”slut som artist”, som pappa hade sagt, när jag kom hem.

Kan tro att detta bidrog lite till att jag inte vaknade imorse. Eller ’imorse’.. började ju vid lunch idag, men missade till och med det.. :(



 

Punkt slut .




Kommentarer
Postat av: Baba

FY TUSAN vad läskigt! Vilken tur Du och alla faktiskt hade mitt i alltihop. Vad det var modigt av Dig att föröka stoppa det hela, men kom ihåg att det inte är ALLA som tar hänsyn till huruvida det är en tjej eller ej och då smäller det bara till! :(

Det är ju för tråkigt när en kul kväll slutar sådär, och vilka vakter som inte gjorde ett dyft! DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nåja himla tur i alla fall att det inte gick värre och hoppas stackars killarna är ok.

Men man får också tänka på att av alla utekvällar är det bara denna som urartat och glädjas åt alla lyckade och kul kvällar som varit och inte gå till DEN klubben igen.

Kramar i massor

2011-06-10 @ 21:54:18
Postat av: Karin

Men va obehagligt, dit får ni inte gå någon mer gång. Man undrar ju vad var det för fel på de där typerna som bara ville mucka, riktiga skitstövlar!



Ja det var ju tur att du klarade dig men man blir orolig för en del har ingen urskildring alls och då smäller det. Stackars killarna som är där på semester och bara vill ha skoj och så händer detta.

Verkligen trist.



Nu får du återhämta dig och tänka att det ändå inte är så vanligt att en sån här grej händer.

Sköt om dig.

Stor kram får Karin

2011-06-11 @ 10:42:58
Postat av: mamma

Först av allt tycker jag jättemycket om dina två foton:regn och hetta!

Men vilken historia! Det var det värsta!!! Och Du din tok som alltid är så himla hygglig och vill hjälpa...Men här hjälpte ingenting. Vilka typer!

Ja, tack och lov att det inte hände värre saker.Så himla onödigt:( Hoppas de Irländska killarna mår ok.

Vilken tur att det inte blev en katastrof men illa nog det som hände.

Stora kramen från mamman<3<3<3<3

2011-06-12 @ 21:57:47
Postat av: Jempa

Åh usch jag får kalla kårar, när jag var ute i Madrid var jag med om en liknande sak. Det var några spanjorer som vart för på så min killkompis som också är från Spanien sa till de och efter det small det till. Men då slog de till min irländska kompis så att han bröt näsbenet och vakterna kom och drog ut mina kompisar(!!!) Sen där utanför väntade de jävla idiotiska spanjorerna och de höll på och ville jävlas. Och eftersom jag också var i något slags chocktillstånd så gick jag och ställde mig emellan och skrek och knuffade bort de. Men då smällde de till igen, han missade precis mitt ansikte och slog till min killkompis som till och med är kortare än mig och sen kände jag hur slaget fortsatte och jag fick en lätt knuff i ryggen. Vakterna och alla runtomkring stod bara och kollade på och det gjorde mig ännu mer "galen" så tillslut lyckades jag dela upp alla och så bestämde vi oss för att gå någon annanstans. Men fy faa-an asså, hemskt var det...och som att det inte vore nog så regnade det, när jag kom hem fattade jag knappt vad som hänt. Det hela kändes bara som en film...Jag förstår verkligen inte dessa människor som vill ha bråk!!! Det ger mig verkligen en hemsk obeskrivlig känsla... :'( Jag hoppas att du slipper vara med om det igen och tänk att du var modig och gjorde det du kunde!!! En massa kärlek och kramar från Gran Canaria!! :) <3

2011-06-13 @ 21:30:49
Postat av: Anton

Hej malin! har inte hunnit kolla här på ett tag! Idag skrev jag andra och sista dagen av arkitektprovet :)

Men gud vad rädd man blir! så jävla sjukt hur vissa människor beter sig i vissa situationer.. Alla som kollar, på vakterna, Killarna från afrika! Fyfan folk som gillar att slåss är nog det värsta jag vet!! åkte tunnelbana för några helger sen och ett killgäng (typ 91or) satt och skröt om att de aldrig bangade en "fight" och skröt om vilka de slagit ner och visade gamla sår på knogarna och skit! började bråka med alla som ens kollade på dem i vagnen (och varandra)... De va typ värsta Bratsen också från typ bromma >:( haha fan vad sur jag blir när jag tänker på dem, och de gjorde inte ens nåt allvarligt, just då..



Tur att inget värre hände.. som du säger så kan det ju verkligen hända! och jag kan tänka mig att man känner sig väldigt hjälplös i en sån situation.. Tur för irländar-killarna att de hade en rödhårig fullmoon-tjej som gick emellan! Modigt och bra Malin! :) tur att de hade någon slags ”norm”! :S



Hoppas du mår bra nu och att ni har bättre väder! Vi har mkt sämre nu :( Seglarskola imorrn!

Kramar!!!

2011-06-15 @ 23:18:20
Postat av: Louise

Oh läste allt nu här ,fast jag redan hört det! Gud blir så arg och ledsen verkligen :( så tråkigt att dina kompisar blev slagna :/ hur mår de nu? Är i alla fall så glad att inget hände dig Malin,för det var ändå modigt av dig att våga säga till!!! <3

2011-06-23 @ 14:33:34
URL: http://luslouise.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0