Glad Midsommar, kinesisk style!

Heej och hoppas alla hade en supermysig och traditionsenlig midsommar!
Jag fick också fira! Det var en trevlig, mysig och även ganska så väldigt traditionsenlig midsommarafton!!

Efter 写作课 / xiezuo ke / skrivlektionen, i fredags tog jag mig ned till gräset vid Guanghua Lou där Felix (Sverige) hade dragit ihop ett midsommarevent! Picnic med alla möjliga, många svenskar. De hade fixat mat i form av kokt potatis, sill, bröd, kyckligbröst, dumplingar (!) och annat smått gott! ’Schnapps’ och ’sanghafte’ (sånghäfte) fanns självklart också på plats! :D Jättefint fixat, stort stort tack!! :)

Balonger och annat färgglatt hade de hängt upp i trädet som fick stå för att vara stång denna dag. Men då viktiga personer från Fudan University kom och kunde berätta att de allt skulle ha fotografering i området snart bad de oss ta ned allt piff och omedelbart förflytta oss. Jahapp.. dans runt ”stången” hanns inte med..men det gjorde inget! För vi drog till Nicks takterass nära skolan och fortsatte firandet där! Beakta mina sköna bilder och njut av en kinesiskt svensk midsommar. Hahah :)

Glad midsommar på er!! ..i efterskott :)

Vår nya midsommarstång!

Det som inte fick hända hände.. Fanny (Sverige, Felix brorsas flickvän) föll i poolen från nåt tidigare ”pool party” (haha!) när hon blev jagad av björnen i "Björnen sover"!!!

Jag, Natalie (Holland) och Yasmine (Tyskland)

Såklart vi hade fiskdamm! :D Felix&Co hade fixat så fint och köpt massa bra (?) prylar man kunde fiska upp! :)



:) Glad dag!


***



Glad dag som avslutades med utgång på kvällen! Max (Irland) har fyllt år och vi drog till M1NT för att fira honom. Han hade fixat bord och det var mååånga från Fudan där. Kul! :)


Jag och Yokia (USA) i taxin! Vi var 6 pers så Yokia skulle gömma sig så chauffören inte såg. Lika roligt varje gång, man känner sig så busig och alla ba garvar haha!


Jag och mina klasskamrater!! 3 japanskor, 1 Svensk och 1 Italienska!

Amanda (England) och Jonas (Sverige)

Jag och Evan!! :)

Gary och Kieran (Irland)



^

Kommentarer
Postat av: mamma

jättehärligt inlägg.Tack! så kul att se, att läsa..

Vad glada alla verkar vara!!!KRAM<3

2011-06-26 @ 19:39:00
Postat av: Baba

Ser ungefär ut som firandet på Hembyggdsgården i Sunhult fast utan yxkastning :)

2011-06-26 @ 21:03:55
Postat av: William Ahlén

Tjena Malin. Ramlade in här på din blogg idag och har orienterat runt lite bland dina härliga inlägg! Bor du fortfarande kvar i Shanghai, hur länge stannar du?

2011-06-30 @ 08:58:10
Postat av: ~ Malin ~

Tack föräldrar vad kul att ni tycker det haha. Jaaaa vi funderade ju på yxkastning men avstod med tanke på att vi trots allt befann oss på ett tak. ;)

2011-06-30 @ 09:10:30
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: ~ Malin ~

Hej William!

Vad kul att du hittade hit och tack för din kommentar! Jag bor fortfarande kvar i Shanghai men åker hem under sommaren. Dock kommer jag tillbaka hit efter och fortsätter plugga kinesiska! :)

Under beskrivningen i menyn till vänster hittar du min email! :)

2011-06-30 @ 09:14:32
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0