Shanghai Tang


Det är inte Shanghai Tang men är det inte det första man tänker på eller vad?! :D
Ah är så lycklig, fann dessa skålar på en marknad igår som jag var på med Maria! Det var underbart, två våningar fulla med krimskrams. Precis vad du än kan tänka dig i prylväg. BILLIGT!
Varje hål-i-väggen-butik var koncentrerade på en grej, typ hårpiff, tassles, rökelser, doftljus, presentpåsar, inslagspapper, påsar, små presentlådor, korgar, koppar eller SKÅLAR mm. mm. mm. :)
Så fann jag den här skål-butiken och de här två skålarna! Lyckades pruta ned priset så jag fick båda med tillhörande 筷子 / kuaizi / ätpinnar, för 30Y!! :D




¨¨¨



Nu har jag och U varit på Starbucks typ hela dagen. Bara tagit det lugnt. Jag har hängt på facebook sådär länge som man vill men inte kan göra när man tentapluggar! :)
Vi har även spanat in resa för lovet! Vi har ju en månads lov nu då kineserna firar det kinesiska nyåret som är i början på februari!

Vi har två kandidater på resemål; Thailand och Malaysia men det lutar faktiskt åt det sistnämnda!!

Bild fr. Google. Langkawi, Malaysia <3


^

Kommentarer
Postat av: Vivian

vilka fina skålar! haha, undrar en sak.... hur mkt saker har ni på rummet nu? vet iaf att ungefär så här dags förra året så hade jag redan hunnit köpa hem en massa saker :p rummet gick från att vara tom till att jag inte fick plats me saker längre, lol!!

2011-01-23 @ 21:43:45
Postat av: mamma

Heej!Hur är läget i SH? Har Ni kommit ner i varv och börjat njuta av Er lååånga ledighet?Är det föresten ert enda lov?Kommer det vara fullt ös fram till sommaren sen?Hur mår Xiaolin??? Har hon åkt hem till sin familj?Har hon funderat något mer på ett svenskt utbytesår? Om hon är kvar måste du hälsa till henne från oss.

Vackra skålar! Var ligger den "marknaden"? Är det nära till Y-garden där vi var? Antar att du hittade fler grejer:) Vore det inte bra att gå in på posten och redan nu ta reda på olika alternativ att skicka hem saker? Annika och jag blev överförtjusta i en affär i Macao,som tyvärr inte verkar finnas i SH men i Thailand så OM det är dit U och Du kommer åka så måste Ni kolla in vår shop, minns ej namnet just nu men A och jag var inne på deras hemsida LÄNGE igår.Har du köpt någon värme-fläkt?Hur går det med träningen? Jag sms-ade Kajsa J blogg-adr igår så kan Du följa deras äventyr. Vi saknar dig jättemycket och längtar redan tillbaka.Vore ballt att få se SH en gång till, gärna under våren...

Hälsa till Ullis och ha det bra!Kram mama

2011-01-25 @ 10:42:22
Postat av: mamma

Vår favve affär heter: NaRaYa

2011-01-25 @ 19:52:40
Postat av: Caroline

Hej Malin! Hittade in på din blogg, verkligen trevlig! :) Gillar Shanghai Tang mycket! Men det är ju ganska så pricey.. Kul när man hittar saker och ting som liknar! :)



Angående frisörbesök så har jag lämnat ett svar under din kommentar på min blogg så in och läs! :) Jag hoppas att det löser sig med frisören, det är alltid svårt när man är utomlands!

2011-03-03 @ 13:05:39
URL: http://carolinedahl830514.wordpress.com

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0