泰国 - Taiguo-Thailand

Japp, jag ska äntligen få ut och resa!
Ville bara bort, bort, bort från denna för tillfället ödelagda stad. Så jag bokade en flygbiljett Shanghai-Bangkok den 5/2. Så japp på lördag åker jag!! :D
Ulrika har några vänner som kommer hit den här helgen så hon guidar dem och åker sedan till 泰国 och mig!

Ska bli så himla skoj att ta sig dit på egen hand!! Haha, på riktigt. Irra runt på flygplatser och terminaler och läsa skyltar tills ögonen går i kors. Jag kommer va rå-nervös när det väl e dags!! Men jag ser fram emot det! Lite äventyr, lite omväxling. Bort från denna storstad (Som för övrigt börjar få varmare väder. Dock inte riiiktigt lika varmt som Thailands 30°C) ;)

I Bangkok stannar jag en natt för att nästa dag ta mig till provinsen Rayong där jag från fiskebyn Ban Phe tar båt ut till den lovely ön Koh Samet!

Jag kan knappt fatta att det är jag som ska uppleva ovanstående. Jag har aldrig varit i Thailand och vet ni, detta kommer att vara första gången i mitt liv jag reser alldeles själv utomlands. Det ni! Gissa om detta är stort för mig haha :)

Kan heller inte minnas senaste gången jag låg och solade på en strand utomlands.. oh jag känner att jag är värd detta just nu. En gott nytt år-present till mig från mig (och ma&pa) :)


Soluppgång på Koh Samet (bild fr. Google)
Har precis bokat hotellet jag sover över på i Bangkok. Vilken djungel! Hur mycket som helst att välja mellan. Jag ville bara ha nåt som var smidigt att ta sig till och till ett bra pris, det är ju endast en natt!
Så fann jag The Cottage Suvarnabhumi (svåruttalat ja.)! Superfint fräscht verkar det vara, alldeles nyöppnat.
Transport till och från flygplatsen ingår, kändes bra då jag ändå ska åka förbi flygplatsen för att komma till Rayong!
Kalas!! Jag är taggad!

Hotellet! (bild fr. Google)


Imorn ska jag försöka hitta nåt hotell att bo på på ön!! Kan ju va bra att ha nåt boende där också.....
Äh det kommer bli bra! :)
Känner att jag och Ulrika måste testa att bo i Bungalow en natt! Läste en sån fin rad en kille som bott där skrivit så jag blev helt sugen på att göra det jag med. Vakna upp 30 sekunder från en Thailändsk strand gör man ju inte varje dag!


Det kommer att bli en fantastisk resa är jag säker på och det känns riktigt bra att jag efter ett par dagar själv får uppleva den med Ulrika!
<3

Kommentarer
Postat av: Baba

Bra gjort som tusan!!! Det där blir kanon!!! :) :)

2011-02-03 @ 20:12:17
Postat av: Amanda

Nu var det så länge sen jag kommenterade så kände att det var dags. Vad härligt det låter med Thailand! Hoppas ni får det bra! Och det kommer säkert gå utmärkt för dig att ta dig fram på egen hand ;) Kramar

2011-02-03 @ 22:33:35
Postat av: malin

åh vad underbart det låter! inte alls avundsjuk ;)

2011-02-04 @ 14:14:18
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: Vivian

åhh!! så avis amn blir!! vilken upplevelse!! :)

2011-02-05 @ 00:18:37

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0