Internet-tillgång efter väderlek och meningen med hyllor.

Hej!
Det har varit både blåsigt och regnigt de senaste dagarna här. Visst är det skönare när det är soligt och varmt och man ligger o solar hela dagarna, men helt ärligt tycker jag inte att det gör så jättemycket när det är sådant här väder, då får man ju tid och lust att göra softa saker inomhus, t.ex. blogga! MEN då måste man ju ha en bra internetuppkoppling, och här på landet verkar inte vind och internet vara bra kompisar.. Internet-tillgång efter väderlek alltså..! :( Jag har ju massa jag vill berätta och visa! När det emellanåt har varit bättre väder de här dagarna har jag ju såklart tagit vara på det och rusat ut!

Hoppas att det här inlägget orkas publiceras i alla fall! Utan bilder får det bli den här gången då. Det är ett litet problem jag har (och även därför det kan ta en väldig tid med blogginlägg ibland), jag känner att jag alltid måste ha ett visst antal, snygga, bilder i inlägget. Jag vet ju vad jag själv tycker om bloggar med bara text och inga bilder. Så ibland kan jag känna att: äsch bilderna är inte färdiga som jag tänkte lägga in, jag väntar lite med att skriva inlägget då.
Borde ju inte bry mig så mycket om det, men nu råkar jag göra det och det kommer antagligen att förbli så. Om alla ni som läser (jag ser ju att ni är en del som går in här varje dag) ändå vill ha lite bildfria inlägg då och då, säg till! Så jag vet vad ni tycker och vill :D Självklart skriver jag främst för min egen skull men jag vill ju ha läsare som gillar det jag gör.

Headern.
Den är ju fortfarande försvunnen.. Puts väck.
Stör mig så otroligt mycket på det. Har försökt med så mycket så la helt enkelt ned med att försöka få fram den igen, för ett tag sen. Folk säger att jag ska typ 'flytta bloggen till en egen domän’ eller bara helt enkelt byta från blogg.se.

Ja det känns ju som ett säkert kort att flytta en hel blogg när det gick åt skogen vid försök att byta en bild..? Haha.. Uuuuh jag vet inte hur jag ska göra men nåt bra hittar jag nog på snart! Är trött på hur min blogg ser ut just nu :)


Igår cyklade jag och Karoline in till stan o drack Cappuccino! Vi var såå trötta på att bara hänga här ute o inte hitta på nåt, pga trökig väderlek. Köpte take away o satt vid bryggan o drack. Riktigt skönt! Sen blev vi hungriga och gick in på ICA för att köpa oss nåt. Så fann jag något jag inte visste fanns i matbutiker i Sverige!! Salladsbuffé! Haha jaa en buffé med alla möjliga salladstillbehör uppdukat på ’långbord’ på ICA! Hur grymt är inte det, då kan man verkligen plocka på sig precis det man själv tycker om och tycker ser fräscht ut. Så bra, så gott. Så gjorde varsin sallad och gick tillbaka till samma goa plats o käka. Trots sol och att det var varmt i lä, så var det rätt kalla vindar så efter ett par timmar i stan drog vi tillbaka. Fast först ville Karoline köpa sin kära, bästa vän, VOUGE! haha! Denna bruden e galen, på vägen till tidningsaffären:

K: OJjj!!
Jag: Vadå??!
K: Tänk om jag har missat ett nummer av VOUGE Paris !!? Oh herregud..nä vänta.. eller har jag det?!
Jag: ...

Haha hon kunde då berätta att hon missar allt vanligtvis inte ett nummer av någon av de olika VOUGE och bokhyllan i hennes rum bör mer korrekt kallas ’tidningshylla’. Inte en bok, endast tidningar. ”Eller jo, typ en bok, om hur man drar en fin linje.” Haha, sade den modegalna och konstälskande 17-åringen!
Vi kom fram till att vi är två tjejer med mycket speciella bokhyllor i sina rum, haha. (Bok)hyllan i mitt rum består nämligen av det mesta utom böcker, de få som finns handlar alla om Kina eller hennes språk. :)

Jag tänker såhär; en bokhylla, eller hylla rättare sagt (varför kallas det bokhylla innan något ens ställts in i den?!) är en stor och öppen möbel till för att fylla med små prylar som mest är i vägen någon annanstans i rummet. Man vill hålla sakerna halvt undangömda men ändå känna en närhet och tillgänglighet till dem. Det är även ett bra sätt att visa upp något man tycker om då en (bok)hylla ofta ställs hyfsat synlig och kommer i betraktarens blickfång ganska omedelbart när man stiger in i ett rum. Därför ska man ju såklart bara ställa in saker man tycker om, tycker är snygga eller något man är grymt stolt över (som ett diplom innehållande ett stipendium för heltidsstudier i Kina, ett familjefoto eller guldmedalj från Aroscupen år 19XX), resten av allt skräp man har i rummet e bara att slänga ner i fina lådor som ej bör öppnas. ;)

Sååå... ställ bara in prylar ni älskar och tycker beskriver eller speglar er själva i er bokhylla, med eller utan böcker! :)


Bilder kommer som sagt en annan gång. Kram på er.


^

Kommentarer
Postat av: mamma

Ankan provade Ica´s buffé igår och tyckte som Du att den var jättegod!

2011-08-14 @ 15:16:29

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0