oskar linnros och vi andra.



Heeej!
Ja, igår kväll var det Oskar Linnros på Cod! Konserten var så otroligt grymt bra. Vilket jäkla drag haha!! Jag och Sara va typ längst fram vilket först kändes lite sådär med tanke på att man var omringad av osköna för blonderade/plattångade brudar som alla var kortare än mig. Men jag sket i det när killarna väl drog igång och körde direkt Debut som sedan gick över i en snabb version av Taxi och efter det Din Mamma! Riktigt snyggt gjort. De körde också en ny låt, Pistol, ruskigt bra låt!!
Vi var ju på Oskar Linnros på Cod förra sommaren också, då var det jättebra och han var ju rätt ’ny’ då så det var lite extra ballt kändes det som. Men igår slog förra året tycker jag. Det var galet. Sådan energi på denna, alltför lilla, scenen!

Efter konserten var det riktigt bra på golvet ute på terassen! Bra musik, till skillnad från sist när vi var på Cod och de lyckades spela typ endast låtar man kan sjunga med till men som man egentligen inte vill kunna sjunga med till. ;) Träffade på lite kompisar och lärde känna lite nya. Förra året kom också Oskar ut o hängde, men i år verkade han inte vilja göra det, kom jag på mig själv stå och tänka. Stället stänger och det är fortfarande proppfullt både inne och ute på terasen. När vi stod utanför så snackade vi med några stockholmare vi stött på (det är ytterst ovanligt att träffa stockholmare här faktiskt) och vi kom överens om att köra efterfest hos dem, men plötsligt ser jag och Sara samtidigt- Oskar och gänget!! Sara: Waah Oskar! Heej! Oscar! De vänder sig och ler och vinkar lite typ. Jag: Jaaa heej!! Grymt jobbat ikväll!! och tummen upp. Haha! Så ba stannar de och säger typ: Nu ere efterfest!! Häng på! Hahah! Vi bara: Öh heeejdå till de där sthlm-killarna och sprang bort till bandet! Haha så kul :p De hade fått en säck med dryck av alla de slag av Cod, som gitarristen bar över axeln haha. Så sa jag min och olivers favorit: "Ojoj här ska läggas spår ser jag!” Han ba: lägga spår?, Jaa! Sen spårar man!!!! Hahah de tyckte också att den var asbra, sen var det babbel babbel i ett par timmar typ, på deras hotellrum på Laholmen! Så sköna, hela bunten.


Lyckligare än på länge hoppade vi till slut in i en taxi hem och lyckligare än på länge vaknade jag imorse, faktiskt med ett leende på läpparna! Gårdagens konsert var största anledningen till att jag stannade kvar i Strömstad så länge i sommar, ett beslut jag tidigare inte tvekat en sekund på, och som jag såhär i efterhand innerligt tackar mig själv för att jag tog!!!! En miljon tack till Sara också, utan henne hade det utan tvekan aldrig blivit den kväll det blev. Tillsammans är vi nog oslagbara när det kommer till spår hahah! Hon var duktig och jobbade idag, nu har hon slutat och jag fick ett sms av henne: "Hahah Yeah! Helt sjukt igår ju! Haha har skrattat åt det hela dagen! Nu ska jag köpa pizza. Helt ont i huvudet haha men kul var det igår och spår la vi!!!!"

Förra sommarens konsert har jag med jämna mellanrum tänkt på under min tid i Shanghai, många grymma intryck den kvällen och jag minns att jag kände av ren lycka.
Nu har jag än en gång fått uppleva denna form av lycka och kommer garanterat att leva länge på den här kvällen, konserten, festen!

<3


Här bor två taggade brudar haha! Sara blev glad över min överraskning och kunde då berätta att hon ville bjuda mig på kvällens kalas! Fantastiskt! :) Många många tack till storasyster! <3


Jag och Svante!

Sara med Robin, superskön kille som vi träffade på som också visste hur man har skoj och dansar galet! Han hade varit marskalk på sin fars bröllop samma dag! Därav väldigt stilig haha :)


David, basisten! Så himla trevlig, vettig, skön kille!! :D




^


Kommentarer
Postat av: Pappa

WOW!!!! Man vill bara vara med!

2011-08-14 @ 18:37:37
Postat av: Eva

AAAHHH! men fy vad avundsjuk jag blev! Oskar är ju asgrym, vilka knäppa äventyr ni hittar på där nere på Västkusten, saknar den svenska sommaren lite nu alltså =)

2011-08-15 @ 03:19:34
URL: http://www.kth.se/blogs/evo/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0