"Det här är min tid"

Tog såklart med kameran till skolan första dagen efter inköp! Såhär ser det ut i mitt klassrum! Dock var det väldigt få i skolan den här dagen..  Så fint att använda ”fish-eye”-effekt, då får man med nästan hela klassrummet haha! :)
Där längst fram sitter det några japaner, sedan några från Indonesien, en Tysk, Holland (holländska? hur säger man?), och svensk.

Thailändskor!

Haha, Laurent från France och Paris, och Erica från Italien och Milaaano!

Mai! Supergullig japanska!
Bästa var när vi precis lärt oss ordet för ”actually / in fact” Så ska hon ge ett exempel, så säger hon som är så blyg av sig: ”其实,我是男人!“ / Qishi, wo shi nan ren. / "Actually, I am a man!”
Hahah hela klassen och läraren skrattar och frågar ironiskt ”Näh, är du det?!” Men Mai förstod inte ironin och ba "nej nej nej ojoj nej hihih nej" och korsar händerna sådär som japaner alltid gör haha så roligt!!


Hälsade på Kiat på våningen över och han var superglad för min skull med ny kamera och var entusiastisk och frågade massa. Kul!

Hans klassrum är mycket mindre än mitt! Endast 1 dörr och bara 3 st bord på rad. Bra på vintern då det inte blir lika kallt..


********

PAKET!!!! Jag och Ullan fick för ett litet tag sen!! Lousien skickade hit värsta paketet med gotte och fina kort haha!!
Så himla fint gjort, vi blev SÅ glada. Mycket av det är slut vid det här laget, men ooh så vi njutit! :) Tack tack tack!

********

Jag såg ett avsnitt Gossip Girl för ett tag sen, då hade Serena på sig värsta röda tunikan. När jag fann en ganska liknande på H&M blev jag helt lycklig och köpte den. Sen ba nej det går inte ihop med mitt röda hår .. Men så gick jag ut och åt o tog några drinkar med Evan i fredags och körde på röda-faran den kvällen! Det kändes bra! :D Så den ska på fler gånger!

Sorry att bilderna är tagna i badrummet..trött ljus och allmänt fult att se kakel och grejer. Men det var sent och Ulrika sov och jag ville ta kort innan jag gick och la mig haha, hade med mig kameran ut MEN såklart satt minneskortet kvar i datorn och därmed inte en enda bild..hurra!



^

Kommentarer
Postat av: mamma

Heej hej!Förstår att Du njuter av en liten kamera,lättsomenplätt att ta med.Vad gör Du på ditt "lov"? En grej som vi missade - trots att pappa var på väg dit varje dag - var Shanghai Museum, ligger på Peoples Square! Dit måste Du gå innan Du lämnar SH. Tydligen väl värt ett besök!

Vore det inte kul att vandra runt i gränderna med alla affärer mm som ligger mitt emot vår Nyårsrestaurang :) Kom på flera andra trevliga gator (som jag inte minns namnen på )och hittar ej heller mina SH papper - men Du hittar väl på en masssa annat utan tips from your mother;)

2011-04-04 @ 13:44:33

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0