Storshopping på fakemarket!

PLJ! Vad kul att höra från dig!! Mindre kul att höra om ryggen.. :( Hoppas det blir bättre nu så snart som möjligt!! Krya på dig!
Ja det känns jättekul, en riktig utmaning må jag säga haha! Kalligrafi är supervackert, önskar jag kunde skriva med en 毛笔 / mao bi / kalligrafipensel. Men bara att hålla rätt grepp är så svårt så det känns mycket avlägset haha..
Kramar!



Heej på er!

Först måste jag bara säga;

PLJ! Vad kul att höra från dig!! Mindre kul att höra om ryggen.. :( Hoppas det blir bättre nu så snart som möjligt!! Krya på dig!

Ja det känns jättekul att ha kommit så långt in i kinesiskan! En riktig utmaning må jag säga haha och det är lååångt kvar men jag har kommit en bra bit redan, vilket känns så häftigt!!
Kalligrafi är supervackert, önskar jag kunde skriva fint med en 毛笔 / mao bi / kalligrafipensel. Men bara att hålla rätt grepp är så svårt så även det är något som tar tid att lära.
Kramar!


**********


Ja jag var på fakemarket igår!

Mötte upp Evan då han behövde köpa nya Vans, eller ”Vans”. Allt på dessa markets är ju fejk, för er som inte vet. Finns allt ifrån märkesskor, väskor och kläder- till smycken, parfymer och nagellack- till iPod, iPad och sådanna tillbehör. Det fantastiska är ju att allt ser såå likt ut, så bra gjorda.
Jag åkte dit för att shoppa Converse, men kom därifrån med en del annat också :)

Bilden ovan är inte fakemarket, Haha. Dessa är inomhus ju, stora gallerior. Men sådana här cyklar kan man se precis överallt i Shanghai. Från dessa cyklar kan man köpa antingen kläder, smycken, frukt, nötter eller pennor&block osv. :) Allt billigt!



På vägen. Den här ”chokladerian” ligger vid Nanjing Lu. Älskar namnet :D


**********
t-align: center;">

Nej, jag köpte den inte. FÖR STOR! Jag vill hitta ’min’ modell jag letat efter i 100 år men aldrig finner..
Hur som helst ville hon sälja den här för 400Y, då har jag inte prutat nåt. Så hade jag gjort det hade jag fått ännu lägre pris. Sån skillnad från äkta, och den var verkligen varm och go!! Så hade storleken vart bra hade jag banne mig slagit till. Är så trött på att inte ha en bra vinterjacka....


Blev istället den här. Tog en sväng in på Max Mara ;)
200Y fick jag den för efter 100 års prutande. Evan köpte värsta nice TheNorthFace-jackan för 100Y!


Så fann jag den här Tory Burch-väskan. Tyckte färgen var så vacker. Fick den för 75Y. Vet inte om det är bra eller dåligt men ett original ligger på ca.3000kr så jag är iaf nöjd haha.


Så köpte jag även en rygga!! Haha, måste ha en sån känner jag till resan till Zhangjiajie på söndag! Ryggsäck behövs lätt om man ska gå mycket. Gillade den här jättemycket! Värsta Diesel-väskan som jag fick för 55Y. Han blev jättesur på att jag var så bra på att pruta haaa! ;D


Till och med på den här ryggan är detaljerna såå välgjorda! En sån här liten tagg och inuti till och med är det Diesel-tyg, med loggan på liksom.


Så fick jag mina låga vita Converse 55Y senare!! :D
Det bästa är att de är precis lika bekväma som de äkta (lika obekväma vid lilltån i början) MEN bättre kvalle. Mina jag köpte tidigt i Oktober typ har inte gått sönder, någonstans!! Jag minns de sista jag köpte i Sverige, 700kr och gick sönder vid hälen efter bara två månader typ. Go China haha!



^

Kommentarer
Postat av: ullis!! :D

Ohh det var verkligen snyggaste jackan jag sett på länge imorse!!! :D Måste ha en i en annan färg jag me!! :) Go MaxMara!!



Kramen!! <3

2011-04-05 @ 08:58:23
Postat av: Karin

Men vilken snygg kapp/jacka, bra köp!

/Karin

2011-04-05 @ 11:43:15
Postat av: mamma

Hej hej:)

Var har Du lärt Dig pruta på det viset! Inte av mig i alla fall;) Tänk så sur Du blev när jag handlade UTAN att ens försöka pruta - utan gjorde nästan tvärtom."Varsågod,behåll gärna växeln också"

Fina saker du köpt :) men Canada Goose är nog ingenting för Dig;)

Kanske bäst att fylla en ny låda och skicka mot våra breddgrader...

Vilken härlig dag Evan och Du hade!

Bra med ryggsäck!

Önskar dig en trevlig resa!Hoppas hoppas allt blir så där himla bra!

KRAM!

2011-04-06 @ 11:42:04
Postat av: linn

haha yeaaajjj! hur räknar man? hur mkt e 55 Y??

2011-04-08 @ 08:00:16
Postat av: Ida

Man längtar utomlands när man ser bilderna :)

2011-04-08 @ 08:57:18
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: *** Malin ***

Haha, en Yuan är ungefär precis samma som 1 Krona. Tror kursen just nu ger lite mer än en Yuan för en Krona!! ;)

2011-04-09 @ 17:40:38
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: emily

Åh nu blir jag lite avis :P

2011-04-09 @ 18:26:16
URL: http://syntheticdarkness.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0