min gata, mitt område.

留学生宿舍 / [liuxiesheng sushe] utländska studenternas dormitory.

 

Städgubbe. Sådanna ser man överallt. De har gamla gamla kvastar som de sopar upp skräp med längs med trottoarerna. det är verkligen lite skräp/pimpar på gatorna här. I like!


Narrow Gate. Den andra lokalbaren efter Helens! Där jobbar även Beckham som bartender och är nu även lite manager.

 

Här torkar man sin tvätt på gatan, i solen.

 

Oskärpa. Men jag gillar den så mycket. Dessa små filurer till ”cykeltaxi” aka. Tuctuc åker runt precis överallt, kör som galningar(!). Och den här killen är ju på väg att göra Peace-posen!! Det såg jag inte förrän jag kollade på bilderna på datorn :D Härliga tuc tucs! ;)


Som sagt!


Jag går här på Wudong Lu, och där på andra sidan ”muren” ligger Fudan och Guanghua Building, där jag har lektioner. :)

 

Måste bara visa! Priserna på drickahyllan i affärer här! Love it!! Det är även 75cl-flaskor!! Haha lycka :D

 

Sen blev det Ciao-tunasallad! Mumma och 15Y!

 

>

Min chao fan - man!! Lagar bästa chao fan (typ wokat ris med grönsaker i) i stan!! :) 5,50Y!

 


Så, ville visa er lite mer av omgivningarna här i mitt område haha :)


Sååå smidigt att gå runt och fota med nya lilla kameran! :D

Och främst- slippa ställa in inställningarna hela tiden, typ slutartid och blixt och grejer. Nu ere bara pang bom tjoff ungefär hahah.



 

^


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej! Här har Du din flitigaste "kommentator" just nu. Men det här är ju en av de få kontakter vi har,

Fina bilder, så typiskt Kina och Shanghai. Känner igen mig and like;)

Måste bara fråga: är det en streetfoodkille jag ser på sista fotot? ajabaja

Hinner Du läsa många andras bloggar - och droppar Du då en kommentar hos dom?

Må så gott lilla Ailing, Du ser ut att stortrivas<3<3<3

2011-04-07 @ 10:47:55
Postat av: linn

gillar att micke försöker trappa ner på hans cola drickande.... haha 9 dagar kvaaaaaaaaar

2011-04-08 @ 07:56:54
URL: http://linnlissel.blogg.se/
Postat av: *** Malin ***

<3 till mamma, och ang. streetfood kille eller inte, inga kommentarer!



Haaa synd för honom, för det kommer inte gå att hålla tillbaka när ni e här bland de här priserna haha ;) Waaa snart!!!

2011-04-09 @ 17:42:55
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0