fortsättning Drinking Festival!

Hej hej! Jag glömde ju skriva om hela slutet av eventet haha. Det var faktiskt inte helt slut där vid skålen vid scenen.
Var lite trött när jag skrev igår men ja pappa, middag hade utlovats och middag fick vi!

När vi gick ifrån området hittade vi inte guiden och de andra "vuxna" från Fudan.. Alla var irriterade på vad vi blivit meddragna på, svensken (som jag inte minns namnet på..) : "Ooååh jag känner mig så utnyttjad..vi var ju bara här för att det skulle se bra ut på bild. Om de här har nån hemsida så lär vi ju synas överallt där nu. Jag är med på typ 500 bilder idag, seriöst. Och så till sist gör de drinkar som man tror att man ska få, så fick de där gubbarna dom, vilka var det liksom?! Vi var ju nån jävla andra sortering!!!"
Alla smet iväg åt olika håll för att slippa han guiden.. En som var med oss, en japan, satt under hela föreställningen och: Ooo so hungry! I want McDonal' ! Så han och några fler stack iväg till McDonald's och kvar stod jag som väntade på Ulrika som aldrig kom tillbaka efter sitt Starbucksbesök..
Till slut kom hon lycklig med var sin latte till oss och jag säger typ: Hallå alla har dragit, kom vi måste gå, innan den sura guiden kommer igen! Då de andra övertygat mig om att gå iväg vore det bästa.

Meen så helt plötsligt hoppar guiden fram precis vid oss och typ: lai lai! lai! kom nu! kom här!
Så vi hängde med honom tillbaka till lagerlokalen hela kalaset började i. Där hängde massa sura kineser runt och några satt och åt mat. Mat som låg i röda plastlådor liknande sådana som verktyg och skruv brukar ligga i. "Ni yao chi fan ma?! Chi fan?" Vill ni ha mat? Äta? frågar han mig och Ulrika. Eftersom vi hade planerat att inte äta middag hemma tackade vi och tog var sin röd låda. Det var inte mums med det helt OK mat! Så kommer han fram till oss med varsin goodiebag (de jag sett tidigare)! Yay! Haha

Så rätt vad det är kommer McDonal'-japanen in! Strax efter går surguiden. Då hade han visst gett sig jäkelen på att hitta resten av gruppen och gått till McDonald's, hittat Japanen, tagit honom på axeln och hämtat honom. Hahaha höll på att dö när jag hörde det haha. "Oh.. He come and get me!! From McDonal'! Didn't even order!!" Hahah! Stackars honom..som han längtat efter sitt McD!! Jag frågade var de andra var och han sa att de var kvar på donken, de hade kommit undan!! Hans kompisar ringde och frågade var han va: "I'm with the guide! He picked me up from McDonal'!! My god.. Now I eat..vegetables. uh..it's like vegetables!" Haha maten vi fick var ju både fisk, fläsk, ris och nån grönsaksgrej. Inte alls bara grönsaker som han sa, men han tyckte väl att det var så långt ifrån McDonal' man bara kan komma!
:p

Sen skulle vi äntligen åka hem men då kan guiden berätta att "ingen buss längre!" Det var ju därför vi stannade..för att få åka buss hem! ... Då ställer han sig och börjar dela ut pengar till alla. Haha..så skulle vi visst ta taxi hem. Vi delade in oss och såklart blev det ju så att jag och U skulle åka tillsammans med guiden och en kille från Nepal. När det inte åkt förbi en taxi på typ 5 min börjar guiden gå. Vi följer efter. Han leder in oss på värsta bakgatan. Det kändes riktigt kinesiskt, folk satt på små små pallar och åt mat längs med gatan utanför sina hem. Små shoppar med onödiga saker. Vi kom längre och längre bort från vägarna med trafik (och taxibilar!). "Han lurar oss! Han är mystisk alltså..det här är inte bra!" Sa jag och U i mun på varann. Sen rätt vad det är börjar guiden springa, kuta, (haha bästa springstilen hade han) och vi undrar va sjutton han höll på med?! Jahaaaaa han såg en ledig taxibil jättelångt bort och haffade den! Haha :D bästa guiden! ;)
Skrattande började Jag, U och Nepal springa vi med och i farten tog jag bilden på cykeln, och ja jag har ingen aning om vad det är i, Sara. Som du säger- den borde ju välta!

Galet, alltihop!




^

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja herregud!!

2010-09-28 @ 13:56:08
Postat av: mamma

Men Malin:VILKEN HISTORIA!

2010-09-28 @ 17:32:17
Postat av: Pppa

Saxofonissan har coola stövlar! NOT!

2010-09-28 @ 18:04:45
Postat av: Sara

hahaha jag dööör!! xD xD

2010-09-28 @ 19:41:29
Postat av: Vivian

LOL säger jag bara :P

2010-09-29 @ 00:47:56
Postat av: Sofia

Malin, va coola grejer ni verkar "råka ut för" hela tiden! Hahah kineserna är ju för underbara alltså :D

2010-09-29 @ 22:20:41
Postat av: Malin

Hahaha eller hur!! Så himla kul alltihop haha och indeed stövlarna är asballa .. ;)

2010-09-30 @ 07:53:29
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0