Donkeyboy - We can't hide

Idag har det regnat hela dagen..oavbrutet, och jag cyklade idag för första gången med paraply! :D
Har heller aldrig cyklat så långt med endast en hand på styret. I början var det lite knackigt och jag kände mig som en nybörjare på cykel haha! Sen kommer ju regnet framifrån emot en så man måste ju hålla paraplyet lite framåt, framför sig liksom. Så man såg ju ingenting!! Man såg bara paraply! De flesta kineser är ju skillade på det där men många krockade och jag höll på att ramla en gång, sen helt plötsligt kom det en bil från ingenstans! Och den stannade inte, så hade jag inte kikat upp hade han banne mig kört på min cykel! Ah hur som helst, det var kul att cykla så, lite annorlunda och inte samma gamla visa liksom. Att jag var helt dyngsur på benen, armarna och i håret är en annan femma :) Ansiktet hölls torrt och sminket satt kvar! Huvudsaken ;)

Det var jackväder idag. Tur att jag tog med mig min höstjacka :)

När jag kom in i skolan märkte jag att det inte var sådär mycket folk som det brukar ett par minuter i 8.. Inte en enda i rökrummet (som man måste gå igenom för att komma till min korridor).. Trodde verkligen att min klocka gick fel och att jag var värsta försenad (OBS! har endast kommit försent, 5min, en gång!!). Så kommer jag i klassrummet, så är det bara 3 stycken där inne! Några minuter över 8 kom ett par klasskamrater till.. Så var vi 8 stycken de första två timmarna. Åtta av 20!! Så himla dåligt av folk tycker jag att inte komma pga. att det är trist väder ute. Det var ju anledningarna har jag fått reda på såhär i efterhand. Jag vaknade också imorse och möttes av regn och kallt men jag gick ändå upp 06.30 och cyklade ändå iväg i spöregn.. Aja, det är synd för dom, själv får man ju bara extra mycket hjälp när det är få i klassrummet :)


Min och ulrikas plan ikväll var att laga middag själva, i dormitoryts kök, och den planen höll vi oss till!
I förrgår storhandlade vi på Walmart, däribland en kastrull och ingredienser för en vegetarisk nudelsoppa! Haha det blev faktiskt jättefint resultat! Och gott var det, jag vill inte säga jättegott, det blev inte riktigt så bra som jag fått för mig att det skulle bli. :p Nä, jag tror jag håller mig till min favorit-6yuans-nudelrätt från restaurangen här på gatan :) DEN är mums! Den ska alla som kommer hit och hälsar på få testa :D



Ingredienser, och gasspis var det och det tog sitt lilla tag innan vi förstod att man behövde vrida på kranen vid väggen för att den skulle fungera :)


Sånt här fint kök är det med sån här schysst belysning!


Ulrika körde lite segerdans när matlagningen gick så bra! när hon såg den här bilden tyckte hon att det såg precis ut som breakdance. vet inte riktigt om jag håller med.. ;)


Sen började bilderna bli helt asymmetriska som den här haha!! Säger bara 'Tre vännerna och jerry-style'!!


1, 2, 3 klart!


HAHA! Ulrika tog just och smaskade i sig ett plommon och förklarade hur verkligen gott det var, för mig som är allergisk. Så går hon ut på balkongen och ska njuta av sitt himla plommon..stänger skjutdörren efter sig. "AH, Aaaa AaAH! HJälp!" skriker hon helt plötsligt och försöker komma in igen men försöker med fel dörr haha "AAa! Det är ju förtusan blött på marken!!" ..Hahaha jag trodde hon hittade nåt djur eller nåt.


Galet, man fick kinesögon av att laga sån här mat ^_^




^

Kommentarer
Postat av: Vivian

Hello!

Hoppas det gick bra med att cykla med en hand. Fick göra det själv oxå i och med att det regnade. vissa har ju regnponcho istället, i färgglada färger oxå, men jag tog paraplyet istället. Mot slutet orkade jag inte cykla längre när det regnade. Gick till skolan istället :P Det är lite farligt att cykla med paraly i handen så var verkligen försiktig!!

Du kmr säkert märka mot slutat av terminen att färre kmr till lektionerna, det är tråkigt men så är det. hade en tjej från italien som inte kom till lektioner på 2 eller 3 veckor för att det va för kallt!! på vintern asså.

kul att ni lagade mat i dorms kök. såg verkligen gott ut utifrån bilderna!!

kram

2010-09-26 @ 18:30:06

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0