"teenage dream"

Idag har varit en lång dag igen :) Lång men riktigt kul!! :D
Som sagt var det problem med vår AC så vi gick ner och hämtade upp ett gäng kineser som skulle kolla på den, tror du inte den funkade prima då.. såklart!!
Sen cyklade jag iväg till Foreign Students Office igen för att hämta påskrivna CSN-papper. Under tiden började U städa vårt rum. Något vi tänkt göra länge, skura inne i badrummet o så.
Men när jag väl kommit fram och pratat med dem där så påstår de att de inte kan skriva på brevet eftersom vi är stipendie-elever och redan får utbildningen betalad. Det ligger väl någonting i det men de på CSN har ju sagt att det ska gå ändå, och vadå i Sverige betalar man ju (i de flesta fall) inte för någon utbildning men får pengar ändå. Aja jag har mailat CSN nu och hoppas på positivt svar..
Modell över Campus! Det höga huset i den andra bilden kom inte med på den vänstra bilden men är iaf vårt hus! Internationella studenternas hus!


Vid halv 6 drog vi iväg på ett event!! Det var på Svenska Konsulatet i Shanghai där de ikväll hade valmingel och man kunde rösta! Då jag det här valet är över 18 får jag rösta och kunde ju såklart inte missa den chansen, så vi drog dit utan att riktigt veta vad det hela skulle innebära eller hur det skulle vara. Det var nämligen Fredrik som vi träffade igår som sa att det skulle vara valmingel på konsulatet idag så vi tänkte att det måste vi ju gå på!

Vi bestämde oss för att ta taxi dit och stoppade taxi efter taxi och visade adressen vi skulle till men ingen visste var Anfu Lu låg...! Till slut stannar en vinröd taxi och trots att vi vet att man ska se upp för vinröda taxis tog vi den ändå då han kunde snacka engelska. Han, ca 45år gammal, visste på en sekund vart vi skulle och började köra. Det var lite skakig körning..och Ulrika säger: "Okej aldrig mer vinröd taxi, malin.....!" Det var tyst..inget jobbigt tyckte vi två, men tydligen chaffisen så han sätter på CD-spelaren på låg volym, vänder sig om till oss och ropar MICHAEL! AAO! och höjer volymen till max och Michael Jackson i hela taxin och vi sitter helt vettskrämda hahah och kunde inte sluta skratta. Chauffören sjunger med i hela låten fast han kunde väl inte riktigt alla ord utan sjöng med sådär som man gjorde när man var liten och bara hittade på de engelska orden, fast han gjorde det med kinesisk brytning!! Hahah! Vi märkte sen att det va lugnt ändå och sjöng också med för fulla muggar och han blev ännu mer taggad när vi hängde på och körde massa YEAH! och AAooH emellanåt hahah! Ulrika bara skrek till mig för att överrösta musiken: "HAHA! DET ÄR JU VINRÖD TAXI SOM GÄLLER!!"
Haha tusan också kommer aldrig kunna lyssna på Michael längre utan att tänka på den här taxiresan och den kinesen!

50:- senare blev vi avsläppta vid rätt adress och taxikinesen vevade ner rutan när han åkte och vinkade massa och "bye byyyye!!!!" Haha härlig kille det där!
Valminglet var trevligt, jättemycket svenskar där! Man blev så glad haha det var ju ändå ett tag sen (en vecka) man såg så många svenskar på ett och samma ställe ;) Kineserna tär på en kan jag säga.
Öppen bar och lite olika svenska snittar bjöds på och sen röstade vi! Yay :D Så vuxen jag känner mig :)

Efter detta äventyret hoppade vi in i taxi igen och åkte till hostelet som gänget numera bor på! Frida, Hanna, Jessica och McGyver har nu intagit Shanghai och vi käkade på Ajisen Ramen med dem. 9 spänn för en gurk-förrätt, 19:- för en stoor nudelsoppa och 6:- för en cola. 34:- för en bra middag! Vi hängde kvar tills stängning och när vi lämnade restaurangen märkte vi att alla utgångar från gallerian ut till gatan var låsta! Dock kom det strax efter andra som ville ut så vi kom till slut ut :p
Ett besök på Bund blev det och titta på fina skylinen igen. Så ballt!

Nu är vi hemma och bloggar och skrattar åt allt galet som hänt idag, hela taxiköret är ju nåt som bara händer oss två känns det som!! haha


Ha en trevlig kväll där hemma! Här är det redan natt :)



Kommentarer
Postat av: Pappa

I Stockholm är det tråkigt! Vi har inga vinröda taxi-bilar!!! Men i morgon åker jag till Dalhalla för P Floyd.

Vilken dag Ni hade och bra att ni har röstat/Pappa

2010-09-02 @ 20:00:58
Postat av: Malin

Haha nä tacka gud för det haha ;)

Jaa åh vad kul med P Floyd! Det blir nog asbra!

Ja det känns faktiskt riktigt bra! Har ni röstat än?

Förresten, Frida gav mig kuvertet idag!! Tusen tack för hjälpen! Kram

2010-09-02 @ 20:17:18
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Pappa

Nej vi har inte röstat än och vad bra att det funkade med kuvertet från Frida. Snällt av henne att hjälpa till. Hälsa!! Jag skall var borta 2nätter men det är svårare att packa för det än det var för Dig. det är inte lika billigt att kompletteringshandla i Dalarna./Kram Pappa

2010-09-03 @ 09:27:20
Postat av: Magga tandsköterska

Om man har lite tråkigt någon dag, vilket man sällan har, så kan man läsa din blogg. Jag skrattade gott åt din Taxiresa. Ska snart ta en taxi och dricka drink med maken på en Holländsk båt. Ska dra en Mickael Jacksonlåt och se hur det går. Eller kanske man ska vänta tills jag ska åka hem, efter drinken. Många kramar från Magga och Per

2010-09-03 @ 17:02:20
Postat av: Malin

Ja de var verkligen snällt av henne! :) Vi hängde med dom ikväll men jag glömde hälsa och tacka men hon vet nog att jag uppskattade det väldigt mycket! :)



Hahah Magga! Do the Michael Jackson! Det kommer bli succé ;) Vad kul att du läser min blogg och att du kommenterar! Det är kul att veta vilka alla besökare man har är. Hoppas du mår bra och att du fick en trevlig kväll :) Kram kram!

2010-09-03 @ 19:59:45
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0