tänker tillbaka lite

Hej :)
Just hemkommen från skolan, Ulrika gick just härifrån. Idag lördag kompensationsskolade vi ju och gick efter fredagsschema. Betyder att jag börjar tidigt, slutar tidigt. Ulrika börjar sent slutar sent.
Anyway. Lite konstig dag idag, vet inte varför, ingen kändes på topphumör direkt. Eller jo Kiat är alltid glad :)
U måste fixa sitt visum idag som hon inte hunnit göra. Själv hämtade jag upp mitt häromdan så nu får jag stanna i Kina till den slutet på juli 2011, fint!

Hade tänkt att jag skulle iväg och träna nu innan, men nu vet jag inte längre..tappade lusten totalt. Kanske tar det sen ikväll istället innan middagen! Det är alltid skönt.

Känns som att jag inte har sovit så bra på sista tiden. Gubbarna här på gården har nämligen jobbat hela nätterna nu på sista tiden med kinesernas dorm. Ni vet som jag skrivit om tidigare. Jäkla borrar som ska borra igenom asfaltet längs med varenda hus (9 st. hus) och halvtrasiga grävskopor som kryper fram med ett skärande ljud. Uh känns som att man vaknar var femte minut. Förstår inte att de får syssla med det där vid 04, 05 på natten...Men som sagt, det här är Kina där allt är uppochned och tvärtom. Har provat med öronproppar men det hjälper inte. Min säng känns hårdare också, som jag tidigare berättat, man får träsmak om man sitter upp i den, och ligger man på sidan gör det ont på höftbenet efter ett tag. Hm..

Inte så roligt inlägg det här märker jag..men alla inlägg kan ju inte vara roliga :)

Förresten,
tack alla som orkar med att kommentera att de läser hela mina inlägg :D  Perfekt med gratis Wi-Fi, Anton! Nu kan du ju läsa min blogg och kommentera hur mycket som helst ;)

Vad kul att du tycker min blogg är fin Sebastian!! Som tack gör jag härmed reklam för er blogg här! :) Den är inte så dum heller..behöver bara piffas upp lite ;)

Och tack Christer för komplimangen om min bloggs design!! O du.. handskarna funkar till och med till nudlar ^^ ! Snart blir det ju vinter och kallt, kommer vara den enda med i kina med sånna vantar ;)
Ha det fint i Bohuslän och akta dig för sälarna.

Tina! Vad roligt att du läser också! Kul att du gillar min blogg :) Berätta- har du varit på nån mer bra konsert på sista tiden i Sthlm? Hoffmaestro på Grönan kanske? :)

Tiff: Visst är det härligt med lärare som verkligen ser till att det de lär ut fastnar! Du kommer bli en sån! :D


Hörde att det börjar bli kallt där borta i 'Svedala' (som Gugge hade sagt), hur kallt? Kommit nån snö än? Såg på blogg.se's startsida att det snöat i Sverige! Inte klokt när jag själv går här i shorts och linne fortfarande!
Idag däremot var det kyligare och byxor+långärmat.

Jag var på manikyr igår för andra gången i mitt liv haha! Första gången var i sist jag var i det här landet. Eftersom det bara kostar 68Y här att sitta i en timme och få händerna ompysslade tycker jag att man ska få unna sig det då och då :) Arm- och handmassage ingick också och så avsluta med lite nail polish :) Supersvårt att välja färg!!


Fick lite hemlängtan till västkusten och Strömstad när C nämnde Bohuslän.. Jag känner liksom den friska luften när jag tittar på de här bilderna! :) Här i Shanghai kan man aldrig riktigt dra ett djupt andetag.. Vi har det bra vi i Sverige :)





och så den här från i somras med marie! för härlig :)




Skyskrapor må vara fina och balla men Sverige är rätt ballt det med :)
Count Basie nu.


^

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh Malle, känns som att du har en liten depp dag men så är det väl. Allting är inte kul hela tiden även fast det är det för det mesta!!



Men behövde bara skriva här, jag såg john och malcolm igår!!! haha de såg likadana ut typ förutom att John såg lite tunnhårig ut haha. Minns du när John skulle visa oss vart stranden låg? haha EUUUW!



Hoppas att sängen blir mjukare och klart du ska unna dig lite manikyr, bara att passa på! :-)

2010-09-25 @ 12:30:48
Postat av: Louise

Oh lät inte som att du hade haft en toppendag Malin,men hoppas allt är bättre med dig nu idag :)



Så kul att läsa vad ni gör därborta,och roligt med alla fina bilder :D här i Stockholm har det inte börjat snöa än i alla fall men är verkligen höst nu :) ganska så mysigt tycker jag! Galet att ni fortfarande kan ha shorts :O

Just det smsade er igår,om att jag har fått tillbaka min dator :D så nu kan vi skypa på riktigt!

2010-09-25 @ 13:42:16
URL: http://luslouise.blogg.se/
Postat av: Sara

Uh trist att känna så men du är ju bäst! :) hejja hejja! :D Men du,varför har jag inte fått ditt mobil nr?? Jag kanske också vill sms nån gång!! :D och jag vill också skypea!! Haha mamma visade en film som hon hade spelat in från när ni skypeade sist haha roligt att se dig och värst vad du kunde prata kinesiska!! :O Du slutade ju aldrig prata!! :D Igår och idag har jag haft feber så känner mig lite hängig men nu verkar den ha försvunnit. Maria (Maria och Peter Maria) är här och ska bo här tills imorn,hon är så mysig och snäll,hade köpt krya på mig blommor och kiwies till mig OCH kinaknuffar ;)

Väldigt fina bilder du tar! Du är så duktigt på att fota! Så roligt med mycket bilder :)

Ska ni till skolan imorn också? Hoppas ni får en trevlig kväll,kanske en god middag på "Handtaget" :) Många kramar till dig och Ullis! <3

2010-09-25 @ 16:57:39
Postat av: Marie

Åhh jag tittade på den där bilden på face här om dagen och längtade tillbaka. Och nu blev jag deppig :( Jag vill skypea!!! när kan du? skriv på min blogg!

2010-09-25 @ 19:45:02
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Vivian

Åh, tråkigt det där med byggandet. De har ju hållit på ett bra tag nu :( visst e madrassen hård (inte konstigt eftersom det e så tunn) men se om det blir bättre med en extra madrass lr nåt. hmm, har för mig att de har nåt sånt på walmart...

joo, här har det blivit kallt!! nästa vecka kmr det tydligen vara nere vid 10 grader typ!! på med vantarna!! hehe. men än har det inte snöat, inte i sthlm iaf.

Kram

2010-09-26 @ 00:17:57
Postat av: Anton

Haha jaa, speciellt idag kan jag läsa mycket, för det är åska och regn här idag :( är trotts allt regnperiod. Har vart galet varmt och soligt innan, asså så att det bara rinner svett om oss.. Fett najs att höra att det har snöat i Sverige :D :p

Funderar på att ta en massage idag.. Här kostar det 4 dollar för 60 min (y) har aldrig fått riktig massage :)

Min säng är också jättedålig kan jag trösta med, man känner metallfjädrarna genom "madrassen".. :/

Kraam

2010-09-26 @ 05:13:26
URL: http://twofortheroad.blogg.se/
Postat av: Pappa

Vilken fantastisk bild! Den med kinesen på båten. Dit vill jag också när vi kommer och hälsar på. Äkta Kina liksom.

Köp en tjock madrass på IKEA!!! och lite salta sillar. Kramar från Pappa

2010-09-26 @ 11:27:26
Postat av: Malin

Tack alla för allt pepp!!! :) Behövs verkligen ibland :)



Jennifer: Haha Malcolm, hade jag nästan glömt!! Hur kom du ihåg vad han hette?! :p Jag träffade faktiskt på John för ett tag sen bara vid Odenplan. Han hade sin son på axlarna så hela situationen var lite..konstig :p Hahaha OM jag kommer ihåg var stranden låg!! xD *eller var det d-ä-r --> " haha



Louise: Härligt att du läser, vi vill ju att du ska va här också.. Jaa höst är ju mysigt! Så länge det inte är slaskväder :) Datorn!! Yaay!! Skype skype skype!



Surr: Du får spana noggrannare på bloggen, det är ju här det händer! Skrev hit mitt nummer så fort jag fixat ett :) ta det från ma&pa och singla iväg ett sms!

Blä trist att va sjuk.. hoppas du är frisk nu!! Kul med Maria! Hon är ju en härlig prick. Åh kryapådig-presenter är bäst! :) hah! kinaknuffar! Det var längesen!! Själv köpte jag en tidning U länge längtat efter när hon va sjuk :)

Åh tack!! Blir roligare att fota också om man vet att folk tycker man tar bra bilder :)

Nah, handtagret går man bara till om man har nåt att fira, och är på bra humör ;)



Marie: Såg att du gjorde nån bild från mitt fb-album till profilbild! Jag kommer ju inte åt min facebook, jag vill veta vilken bild det var!! Ja jag vet jag vill också skypea men får aldrig tid..har bara gjort det ett par ggr med ma&pa o en gång med Louise..så svårt att få tid. Va inte deppig, snart pratar vi! :D



Vivian: Nog har vi kollat på Walmart, men jag tycker det känns så ofräscht där..så madrass därifrån är nog det sista jag skulle köpa ;) Oj det var kallt!



Anton: Tog du en massage?? :D Hm.. själv har jag inga fjädrar i min..bara hårda smala träplankor!



Pappa: Ska bli!! På alla punkterna!! :D Tack! :) Det var omgivningen som gjorde det, inte svårt att få fina bilder där :)



KRRRAAAAM!!!!

2010-09-27 @ 17:52:06
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Anton

Nä det blev ingen.. är typ lite sjuk, och inte på topp idag :( Nu har vi åkt till kambodjas kust.. värsta busresan på 9 timmar.. :S (kan va lite pga det) och min säng här är typ av plast :P

men jäklar vad du skriver ;D

2010-09-28 @ 15:49:30
URL: http://twofortheroad.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0