MALIN AV?N

Så står det på alla papper här där mitt namn finns med, t.ex. scheman som alla ser och så. :) Härligt, enda personen på Fudan med ett frågetecken i sitt efternamn, exotisch!


Imorse var det ju öppningscermoni i Guanghua Tower. Vi tänkte att det kanske håller på i nån timme max. Två timmar senare går vi gäspandes ut genom dörrarna från aulan. Det var en fin tillställning där de ville berätta om allt viktigt inför elevernas studier på Fudan. Men det var ju väldigt mycket viktigt. Det mesta upprepades även x antal gånger. Så fanns det en tjej som tolkade det kineserna sa till engelska, och en som översatte till japanska. Vilket innebar att vi behövde höra allt 3 ggr.


Hur som helst fick vi gå iväg och köpa läroböcker efter! Så nu har jag 3 böcker och 2 CD-skivor för the listening part.
Egentligen ska jag ju inte betala för böckerna pga att det är full scholarship, men jag var tydligen tvugen att göra det så länge och sen lämna in kvittot i ett rum på 9:e våningen för att där få tillbaka pengarna.. Som sagt- kineserna är krångliga av sig.
Man fick se namnen på de andra i sin klass och så stod tecknen för vilket land de kommer ifrån. Mycket japaner, en svensk (!), någon spanjor, lite amerikaner och massa andra tecken som jag inte kan läsa än. :) Ska bli jättekul och spännande att börja imorn. Men såklart väldigt nervöst också! Hoppas de inte går alltför fort fram nu i början!

Lunch idag blev yoghurt med cheerios på rummet + bröd med ost. Ulrika blev stark!



^

Kommentarer
Postat av: Marie wb

Synd att man inte kan likea på bloggen, annars hade jag likeat hur de skriver ditt namn, jag hade ju själv blivit Warol?n liksom :D

2010-09-05 @ 18:30:31
Postat av: Malin

Haha! Jag vet! Jag har också tänkt på det, att det borde finnas en like:knapp.. fast nu kommenterar ju folk istället vilket är roligare för mig ^_^ yeah snyggaste namnen vi har haha

2010-09-06 @ 09:13:44
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0