Lady Shanghai

Badmintonen gick bra, våra 10-kronorsracket var perfekta! Efter det gick vi och käkade i skolrestaurangen igen. Då vi inte fått studentkortet än så kan vi egentligen inte handla mat där, men det var en jättesnäll kille som lånade ut sitt kort till oss så gav vi honom pengar :)
Vi tog en jättegod nudelrätt, megaportion fick man verkligen! 6:- kostade den! :O Ser fram emot att kunna gå dit och käka lunch varje dag ^_^ Vi kan ju även gå dit och handla middag då de stänger vid 8. Jag har för mig att jag skrivit om den här 'matsalen' förut, det är ju typ 20 olika kök på rad längs en vägg så väljer man bara vilken man vill köpa ifrån och pekar på det man vill ha. Den som vi köpte ifrån idag gör maten på beställning! Känns så fräscht! Och gott är det :)
Vi åt tillsammans med killen som lånade ut sitt kort, Feng Wei, och han kunde berätta att han visste hur man tar sig in på Facebook! Han lovade att lära oss det och kanske hjälpa oss med kinesiskan om vi vill det, så kan vi hjälpa honom med engelskan! Bra ju! :) Många är så himla snälla här, erbjuder sig verkligen att hjälpa till!


Jag köpte ny mascara igår, I like! Köpte även ballaste tidningen i stan! 3 yuan. Ska rama in den sen, svart ram. Snyggt!

Kommentarer
Postat av: Skalman

Du får skriva en mening om hur ni gjorde sen. Är idel öra! :)

2010-09-05 @ 12:11:44

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0