谁说我不喜欢学习?! :)

Senaste läxan: Skriva om sitt schema för en hel dag- från början till slut :)


Nu är det plugga som gäller! Ah, jag älskar att plugga kinesiska! Det är liksom alltid kul, för man märker varje gång hur mycket mer man har lärt sig sedan sist man satt ned och skrev tecken. Man lär sig så otroligt mycket varje dag här! :D

Måste bara visa lite bilder från häromkvällen när jag var med Tobi på en restaurang vid Wanda Plaza (shoppingcentrum 10 min cykeltur härifrån). Först funderade vi på hur vi skulle ta oss dit: gå (gratis), åka taxi (12Y) eller åka cykeltaxi (8Y). Har aldrig vågat mig på en cykeltaxi då jag tycker att de åker så himla fort haha. Men T lyckades övertala mig om att vi skulle ta en. Så vi viftade till oss en och hoppade på. Gud vad fort det gick och håret bara blåste och jag bara skrek haha! Var livrädd, dock lyckades jag ta en bild. Inte jättebra men tycker den säger ganska mycket om hur det var ;)


Till slut hade vi valt restaurang och det blev en italiensk då vi inte var sugna på kinesmat. Fanns massa pasta, pizza och annat att välja mellan. Pasta bolognese för 9Y eller en pizza för 20Y.. Pastan kändes för billig så det fick bli pizza vilken var mums!

Tobi funderade på att ta den här ^^


Då vinet var så himla billigt fick vi för oss att köpa en flarra! Det var inte så gott.. vilket jag sa till T och frågade om inte han tyckte samma. "Det var väl ok.. Hur många viner har du provat egentligen?" Alltså..jag är inte värsta vinkännaren men nog kan man ju känna om ett vin smakar vin eller.. typ tvål.
;text-align: center;">Vin är visst inte så stort i Tyskland, inte hos unga i alla fall.

När det började närma sig stängning kom de fram med mopp och grejer och hängde upp några slags handdukar överallt. Äckligt haha!
Vi var helt paffa vilket ställe vi kommit till. Aja, god pizza var det ju iaf!


Den restaurangen var annat än den i handtaget där man får utsikt som den här!

Sen gick vi hem, och tog vägen förbi GuangHua Tower då den vägen är snabbare (genom skolområdet). Klockan var ju natt men till vår förvåning var det fullt av människor på hela gräsmattan utanför tornen!! Vi fattade inget haha, folk satt i ring och snackade och sjöng och åt. Vissa satt själva. Då kom vi på- detta var natten till månfestivalens start så alla måste suttit där och firat. Det var fullmåne! Det var rätt ballt alltså, aldrig skulle nåt liknande ske hemma i Sverige kändes det som. Att folk hänger på skolområdet under lovet för att ha picknick.

Och ja det är ju gratis internet-uppkoppling på skolområdet så vissa verkar hänga där natten lång för att surfa gratis :p Alla de lysande prickarna på bilden är laptops som folk satt ensamma med! Haha Kina alltså :)


^

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vackra tecken. Har Du skrivit dem? När Du beskrev cykel-taxi-färden och man ser fotot får man samma känsla som när vi åker båt. Fort och kvickt och lite blåsigt. Rätt?

Ballt med månfesten! Jag sa ju det, vi borde ha en sån i BullShit City:)

2010-09-28 @ 18:09:08
Postat av: malin a (nr 2)

Hejhej! Verkar som att du har det jättekul, ser grymt häftigt ut och vad fina bilder du tar :). Blir lite taggad på att åka till kina faktiskt, om du vill ha lite musiktips, vet inte om du redan har hört dessa men jag kan tipsa om:

Bombay bicycle club- always like this

Mumford and sons- little lion man

Laleh- Bjurö klubb

The radio dept- heaven's on fire



och allt med melissa horn och oskar linnros :)



ha det bra! kramar från malin

2010-09-28 @ 18:48:44
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha vinkännaren Malin! Ska alltid kommentera vinet liksom :P

btw, vet inte om du läser min blogg, kan ju erkänna att den är ganska trist, men du måste iaf läsa senaste inlägget, det handlar om dig en del!

2010-09-28 @ 19:09:46
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Vivian

Ohoj!

va fint du skriver på kinesiska!! o mkt har du skrivit! aj då, jag har redan glömt massa tecken då jag inte håller igång skrivanet :( skrivandet har ju alltid varit min svagast punkt vad gäller kinesiskan :P

såg att du inte nämnde bussen som man kunde ta till wujiaochang. vet inte om du upptäckt det ännu. det finns ett antal bussar som åker dit o 2 yuan kostar det. typ 2 lr 3 stationer e det, beror på vilken buss du tar. busshållplatsen ligger typ mittemot Tonghe (lägenhetsområdet för internationella studenter typ snett mittemot dorm) om du vet vart det ligger. men OBS!! inte alla bussar där går dit!! ehh, numrena....tror 713 o 99 åtminstone går dit om jag inte minns fel...kanske går att fråga folk på dorm.

Kraaam!!

2010-09-29 @ 00:40:53
Postat av: Hanna

Dra mig baklänges vad fint du skriver på kinesiska!

Och jag beundrar ditt ihärdiga bloggskrivande, och njuter av det dessutom! ;) You go Ginger!

2010-09-29 @ 16:54:35
URL: http://ignitoon.blogg.se/
Postat av: Magga

Har nu läst (ögnat) dina senaste bloggar. Allt verkar vara på topp. Underbar kommentar som du har med , haha. Jag skrattar med när man läser det. Ha det jättebra och jag rusar till jobbet. På cykel naturligtvis. Men inget regn. Kramar

2010-09-30 @ 07:26:20

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0