今天早上你在哪儿吃早饭?

Glömde ju berätta om gårdagens olycka!
Jag började skolan 12.35 så jag hade en lugn skön morgon här, och hann göra massa. Sen strax innan jag ska gå skulle jag bara plattånga min lugg lite. Tänkte att jag en sista gång skulle försöka hitta ett uttag i badrummet- det måste finnas ett eluttag i ett badrum! Så hittade jag ett! Man behövde bara lyfta på en plastlucka. Problemet var bara att det hängde lite löst så man var tvungen att hålla i kontakten mot eluttaget för att det skulle funka. Så jag håller i sladden med vänster hand och i själva plattången med höger hand. Jag är vänsterhänt och plattar därför alltid med vänster hand, så det var lite svårt med höger. Kändes liksom som att allt var åt fel håll, så rätt vad det är slinter jag och * ppsscchh * på min panna!! Så 5 min innan jag skulle gå hemifrån står jag med värsta röda brännmärket på min panna! Åh :( På med ännu mer smink för att försöka dölja det men det gick inte så jättebra..
Jag har locktångat min haka, plattångat min öronsnibb och nu även plattångat pannan! Det omöjliga hände :)



Christer ! Jag har ju glömt att visa, potatishandskarna fick självklart hänga med!! :D
(ja, kameran gör det spegelvänt och lagom cool pose) Trots rätt dålig bildkvalitet så ser ni kanske även mitt fina brännmärke på pannan.


Var nere hos tvätt-tanten här på dorm förut. Man lämnar sin kasse med tvätt till henne så tvättar, torkar och viker hon dina kläder för 15:-! Värt! Hon kan inte ett ord engelska och fattar inte min kinesiska så det liknar mest charader när vi båda står och försöker förklara vad vi menar. "den här -- inte torktumla!!" "den här-- tvätta ensam, mycket skört material!" Haha :)

Igår var jag och U vid Wanda Plaza och tog en shoppingsväng. Jag fick uppäcka en ny del av H&Mbutiken där och köpte en fiin partyklänning + lite partypiff! Imorn, fredag, planerar att gå till en japansk restaurang inne i stan där man betalar 160:- så får man dricka och äta hur mycket man vill! Efter det karaokebar i närheten! :D Har aldrig varit på karaokebar någonsin så det blir spännande, vet ju att kineserna alltid går all in när det gäller karaoke haha.
Vi har lärt känna ett gäng amerikaner, assköna! De är alltid på att hitta på grejer, så himla kul! Det var de som kollat upp den där japanska restaurangen.

Wanda plaza.  Ett coolt område bara 10 min från oss! Här finns allt! Coolt hus mittemot också med fint ljusspel på!

Gillar kinesernas humor i reklam..

På väg hem köpte vi Gossip Girl säsong 1-3 i ett stånd på gatan. 20 spänn kostade den! Bild tagen i taxin, här har man en tv-skärm på sätet framför sig. Dock kunde vi inte spela Gossip Girl på den. ;)


Oh juste kom på ännu en grej jag glömt berätta om. Igår vid 2 smsade Ulrika mig och sa att det visst var något möte för alla stipendiater på Fudan. Hade ingen aning om detta så jag smsade Tobi för att höra om han hört nåt om det men han hade heller ingen aning.. hur som helst satt vi kl.3 i en stor aula tillsammans med ca.100 andra stipendiater på Fudan.
De berättade för oss vad det är som gäller för scholarship students på Fudan University och hur prioriterade och speciella vi är för dom. Haha.. Mötet var bara för de med Full scholarship vilket innebär att man även får boende på 留学生宿舍, dormitoryt, betalat. De flesta som satt där inne bor alltså här på dorm, så de sa något i stil med: "Ert boende nu är kanske inte lika fint som de i era hemland, men Fudans dormitory är ett av de finaste i hela Kina. Ca.2000 elever ansöker om att få bo där men långt ifrån alla får plats och 100 av alla rum är reserverade till er. Bara er! Tänk på det. :)"
Jag har inte sagt annat än att jag tycker om vårt "宿舍 sushe" och nu uppskattar jag det än mer! :)

Anyway- de kunde också berätta att på lördag var alla vi i aulan bjudna på gratis sightseeing i Shanghai, bl.a. Pearl Tower m.m. och lunchen får vi pengar för! Haha :D Sen på söndag är det mid-autumn-festival och det ska vi visst fira med coctail-party med mat och dryck här på dorm! Haha, för varje dag som går blir jag mer och mer glad över att jag deltog i tävlingen den 29e april 2009! :D

Fick bli lite NK:s Gröna Havtorn igår till plugget! :D mums


Nu är planen att pallra oss iväg till ett stort shoppingcentrum inne i stan och försöka hitta lite mer till våra garderober! Ulrika: "Känns ju som att man fortfarande bor i en resväska. Samma kläder som när vi bodde på hotellet för 100 veckor sen! Nu måste vi göra nåt åt det här!" Haha sant ju! :p


^


Kommentarer
Postat av: Vivian

Aj! hoppas brännmärket försvinner snart!

Men finns inte det uttag i själva rummet? lr det kanske var för att jag hade sån förlängning med extra uttag som man får med. kanske kan vara ett tips att till er att köpa om uttagen inte räcker till....?

kram

2010-09-16 @ 21:26:27
Postat av: Malin

Ja det blir bättre och bättre..Men alltså, jag ville ju stå i badrummet för att kunna titta i spegeln. :p och extra uttag har vi köpt long time ago haha, de få som sitter här räcker långt ifrån till ;) kram

2010-09-20 @ 09:55:07
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0