om du nyss putsat fönstren, och solen kommer på... titta då åt ett annat håll.


Paul Smith



Kom på att jag glömt att visa bilder på min Paul Smith-flaska. Lyckades snacka till mig en sån från Shanghai Financial Center när vi åt på restaurangen där. Säger som pappa hade sagt: De här kommer bli värda mycket!
:)


Shoppade klockor igår








gillar den digitala, som egentligen är som en spegel. tiden kommer fram när man trycker på en av knapparna. finns även datum och tidtagning! som hittat. tror även att de här klockorna kommer bli hippa.. sist vi var i Kina var det den där plastklockan i olika färger (inte Triwa) som fanns överallt i alla affärer sen några månader senare syntes de överallt i Sverige också- dyrare då dock.






Efter en del prutande fick jag dem för 25Y styck.


Sen hittade jag en liten butik nära dorm som säljer DVD och CD, 10Y per skiva. Så alla filmer 10Y, boxar och serier mellan 40 och 100Y. Och bra kvalitet var det faktiskt! Precis som om man köpt dem i "riktig" butik.
Mannen i butiken tog fram en film (amerikansk) jag aldrig sett förut: "Oj oj oj veeery very good!" säger han och håller upp den framför mig. Tar en annan helt random film: "And THIS one!! Veeery very good!!! :D " haha så glad.


Blev till slut de här filmerna. Endast den i mitten jag sett. Grym. De andra två..jag och U behöver lättsamma filmer. Som gärna handlar om par som är jättekära. Haha :)





^

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh August Rush!

2010-10-18 @ 15:46:40
Postat av: Magga

Det här blir bara bättre o bättre läsning. Jag läser ju inte bloggen varje dag så ibland får man jag läsa igenom flera samtidigt. Då blir man lika glad som du. haha-som du skriver. Lyssnade på Billy Paul på YouTube samtidigt som jag läste din blogg. Underbar låt. Inte så bra till Spinning kanske. Ha det bra Magga

2010-10-18 @ 19:26:21
Postat av: malin

tack :) jaa synd att den gick sönder men tur att jag har garanti iallafall! det är en systemkamera, nikon d3000. ååh dear john och amelie från montmarte är superbra :) snygga klockor också du har köpt förresten :D

2010-10-18 @ 20:36:18
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: malin igen

och tack för tipset om hur designadinblogg.se, har redan varit inne där och upptäckt att alla koder i min stilmall är helt annorlunda dock så verkar inte gå att fixa :(

2010-10-18 @ 20:39:33
Postat av: Vivian

waaah! läcker flaska! hur lyckades du "snacka till dig" en sån undrar man. hehe

nice med en spegelklocka!! minns de färgade, har faktiskt kvar de! :P

ha det bra!!

2010-10-19 @ 00:16:04
Postat av: Jennifer

Malle, jag såg att du ska på samma halloween cruise party som en amerikan jag känner haha facebook är min källa. Men ville bara säga att ibland är världen ganska liten! :-)

2010-10-19 @ 15:46:44
Postat av: Tiffany

Tack för att du kommenterar! Alla borde göra det :)

2010-10-20 @ 22:33:55
URL: http://tiffanysmoment.blogg.se/
Postat av: Tiffany

Åh vad snygg den första klockan var!! :D

2010-10-20 @ 22:34:51
URL: http://tiffanysmoment.blogg.se/
Postat av: Malin

Oh har inte kollat på August Rush än, men den är bra alltså? :D den lät mysig :p



Ååh Tack Magga!! :D nu blev jag sådär glad igen haha. Ja den är verkligen jätteskön den låten! Inte till sista uppförsbacken på spinningen kanske men på avkopplingen? :)



Haha jag såg flera bord med sådana flaskor på, en liten evian-25cl eller vad det är kostade ju 50Y så jag antog att den där stora kostade massa. Så var det ju även Paul Smith, men verkade inte som att kineserna var medvetna om det för när vi frågade servitören skrattade han först lite när vi sa att vi ville ha en TOM flaska, inte nåt vatten. Haha, men sen var det inga problem och vi gick där ifrån lyckliga :D



Tack för alla fina kommentarer om klockorna!!! :D

2010-10-21 @ 10:41:01
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Elisabeth Fransson

Hej Malin!Häftiga grejer du handlat dej. Vi önskar dej en riktigt skön och rolig 20-årsdag imorgon. Synd att du ej var med hos mormor men jag läste brevet från dej. GRATTIS och många kramar feån oss. Lisa med hela familjen.

2010-10-31 @ 12:45:14

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0