Cashew och Spinning

Hola!
Sovmorgon-dag, börjar 12.35 :) Sitter och äter yoghurt och ostmackor. Har köpt IKEA-knäcke och nåt mjukt mörkt bröd från Walmart. Alltså färgen på brödet är mörkt, egentligen är det nog bara skräp, smakar sött. Men jag måste ha mjukt bröd på morgonen, det känns så snällt mot tänderna, jämfört med hård knaprigt knäckebröd sådär det första tänderna ska jobba med :)
Osten är såndär färdighyvlad på förpackning, ser ut som McDonald's-ost! Uh..i början var det hemskt, men nu har det blivit min vardag. Det finns ingen annan ost här! Jag saknar hushållsost! :)

Jag hittade häromdan, precis som Ulrika, naturella cashewnötter på Walmart! De stod på hyllan med "Dried vegetables" .. Är cashewnöt en grönsak?



Nu tog jag och käkade en mango också! Frukt är så himla billigt här, och jag köpte frukt för 40 spänn häromdan haha fatta hur mycket frukt det var! :)


Jag älskar förresten vårt gym! Man blir så taggad när man är där, det är alltid fullt. Fullt av svettiga människor, vältränade som runda! Jag blir i alla fall taggad, ser en tjej och tänker att gör jag inte detta kommer jag bli sådär..kollar åt andra hållet- sådär fräsch ska jag bli efter att ha gått hit regelbundet i ett år!! Haha :)
De som jobbar där är unga och fräscha också!
Spinning här är mycket annorlunda från hemma! Här är rummet nersläckt och massa ljuseffekter i olika färger är på i rummet! Det är assoft! Man ser liksom inte allt runtom på samma vis, utan koncentrerar sig bara på sig  själv!

Jag har varit på en del spinningpass och nu har jag min favoritledare! En kille igår, han bar en utstyrsel som om han skulle cykla Tour de France och snackade både kinesiska och engelska med gruppen (de andra kör bara på kinesiska). Han log och var glad och taggade på så vis till gruppen, sjöng med och dansade lite emellanåt och gick runt och såg till att alla cyklade på rätt sätt! ASBRA! :D och så hade han väldigt fina muskler också, då det känns som att det är typ 1 på 100 av alla asiater här som har en vältränad kropp var det ju extra trevligt :p

Juste jag träffade en trevlig mexikanska(?) på gymmet! Hon pluggar också på Fudan och hennes brorsa är i Lund och pluggar business! Hon spinnade på vårt gym för första gången igår och efteråt var hon lika lycklig över att ha en sån skön ledare, han fick ju det hela att inte kännas lika jobbigt utan mer roligt! :) Så efter 45 min spinn körde jag löpbandet i 30 min!

Oh jag har äntligen funnit den här låter!! Som jag har letat i alla år!! Haha :D

Billy Paul – Your Song (Spotify krävs)

Nä nu ska jag piffa för skolan :) Ha det bra!

 

Jag köpte lite skivor igår, 25:- styck, jag gillar den här- The best of music 2011!



Har länge velat ha den! :)





Haha var bara tvungen! Haägen Dazs-platta! ;)



 

^


Kommentarer
Postat av: Marie

Hahhahaha, alltså sånna där grejer finns ju bara i kina, liksom haägen dazs skivan! Det är typ sånna där grejer som gör extra mycket att jag vill komma å hälsa på haha!

2010-10-12 @ 17:40:41
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Vivian

hehe...e d bara osten du saknar?? saknade allt mejeri från sverige då i kina....mjölken, yoghurten, osten o så smakade ju annorlunda i kina :P

2010-10-14 @ 16:26:51
Postat av: Louise

Naturella cashew äger,bra att ni lyckades hitta dem ;D perfekta plugg-snasket xP

2010-10-14 @ 20:47:33
URL: http://luslouise.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha ja det är verkligen så, vissa grejer är det bara Kina som kommer på haha



Nä jag saknar såklart mycket mer än bara osten. :)



I KNOW! Det är ju det, bästa plugg-snarret haha synd bara att det tar slut så fort..

2010-10-16 @ 06:59:46
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0