klippt och klart

Heej!
Jag har glömt att berätta om något stort som hänt! Haha, jag har klippt mig. Vill inte säga hur många månader det var sen sist jag klippte mig, men måånga var det! När det kommer till att byta frisör blir jag så himla orolig då jag inte vill riskera att hela frisyren blir förstörd. Därför tvekade jag på att gå till en 10-kronors-frisör här. De flesta ställen kostar en tia eller två för vanligt klipp. Då ingår även ofta huvud- och axelmassage PLUS att de rengör öronen med tops (?!). Visst är det generöst med service till det priset men jag tycker mest det känns oroväckande haha. Salongerna ligger ett steg in från gatan, det ser ut som att de inte sopat undan hår från golvet på en vecka och själva frisörerna har frisyrer som man aldrig ens skulle tänka tanken på att fixa.
Så det fick bli toni&guy för mig i en fin galleria där både Gucci och Louis Vuitton höll hus!



Före-bilder, togs på SubWay :p tusan också..skulle ju sett sådär sur och ledsen som alla ser ut på före-bilder!

Very disconnected hair!!!


Där var alla supertrevliga och gulliga och inte ett hårstrå på golvet såg det ut som! Först fick jag sätta mig på en stol framför en spegel och vänta på att min frisör skulle komma, usch så slitet mitt hår va. När vi kom in sa Ulrika: Oh, han ser bra ut, snygg frisyr, hoppas det blir han! Det blev inte han men min Malcolm såg också rätt bra ut och hade snygg frisyr! "Malin? :) Hello, nice to meet you!"  Aaah kände mig redan nöjd med mitt val haha! Sekunden efter kommer en annan kille på andra sidan stolen och frågar vad jag vill ha att dricka, och räcker fram en meny!
Jag fick berätta hur jag ville ha det och Malcom kunde berätta vad som var möjligt och inte möjligt att göra med mitt hår, och hela tiden "It's very disconnected!" mitt hår..
En annan kille hämtade mig och jag jag gick in i ett annat rum där han tvättade håret. Tror han höll på i 10 minuter, mmm älskar när frisören tvättar håret, och den här killen verkade ju endast ha det som jobb, så han var ju rutti! :D

När jag kom tillbaka till Malcolm stod mitt te färdigt i en kanna på ett bord bredvid och en liten skål med frukt-tärningar, dricka-killen hällde upp i en kopp med lock och jag kunde inte annat än le, ooh så lyxigt det hela kändes! Då jag betalat betydligt mer än 20Y för det hela så såg jag till att njuta varenda sekund. Malcolm var riktigt proffsig och kunde berätta att han är från Singapore och har jobbat som frisör i London också.

Under hela klippningen stod det en kille ett par steg bakom och agerade assistent och tog fram kam, hårprodukter, tog av locket på hårprodukterna, räckte över fönen och höll o sladden under tiden osv. Han sa inte ett ord under hela tiden men han log jättemycket, såg helt lycklig ut när han skulle hjälpa till att hålla en hårslinga, kanske hade de aldrig haft en rödhårig västerlänning där tidigare haha!
I slutet fick han till håret sådär bra som bara frisörer kan och som man sen aldrig själv lyckas få det och jag gick därifrån myycket glad :) Tack Ulrika som lyckades dra med mig till frisören efter allt velande!!

När vi skulle ta en efter-bild utanför kom helt plötsligt Malcolm ut haha, klart han skulle vara med på bild! Men såklart blåste mitt hår ivägen precis när kortet togs..!



När vi kom ut var det mörkt och dags att åka hem och jag kände mig fräsch i håret! Ansiktet är blankt ja, men det är det typ alltid i det här landet...!



^

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh va fin! Vill också gå till den frisören! haha värsta lyxen ju.

2010-10-07 @ 19:11:16
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Vivian

va fiiiiiiiiint ditt hår blev!!!! =) va oxå väldigt nervös när jag måste till frisören. vissa gånger blev bättre än andra. vet inte om ni märkt det än, men de flesta frisören i kina (tror för övrigt gäller även mesta delen as asien) är män! tror inte jag stött på en kvinnlig frisör i kina! :P de e mer assistenter, förbereder innan klippning, masserar o så...

2010-10-08 @ 01:30:01
Postat av: Malin

Åh taack ska ni ha!!! :D



Jodå det har jag märkt :) Man ser bara piffade asiat-killar i frisörsalongerna!! Ja, assistenter eller receptionister!

2010-10-08 @ 13:23:32
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0