Fudan University since 1905

Yay! Har äntligen köpt en Fudan-tröja! :D


Jag köpte take-away till mig och U ikväll och på vägen hem gick jag förbi en butik där det hängde Fudan-tröjor utanför! Jag tänkte att Ulrika får banne mig vänta lite till hemma så jag gick in och provade och tanten fick leta länge efter en marinblå med dragkedja, till slut hitta hon!! Oh har länge velat ha en, typ ända sedan jag såg din, Vivian, på avskedsfesten haha!


78 ynka yuan ville de ha för den. Tänker på skoltröjor hemma som kostar typ 300..!


 

Ursäkta dålig bild och dålig bildkvalitet men ibland orkar jag inte använda någon annan kamera än MacBookens :) Nu vet ni hur den ser ut!




Vet ni, imorgon ska jag på massage! JiHyun i min klass, (hon som tog med oss till den tyska restaurangen för ett tag sen) har bjudit med mig på massage imorn! Hon är så himla go och jag säger att det är klart jag betalar för det men hon menar på att det är ju första gången jag går på massage här så hon vill bjuda mig på det! Haha :o Så jag sa att då får vi gå nånstans efteråt och käka lunch så bjuder jag henne. "Oh.. no no, you buy me a Starbucks coffee!!"

Hon säger att den håller på i ungefär 1,5-2 timmar! Ser så himla mycket fram emot detta!! :)

Här är min lilla (stora?) nyckelring jag fick av min lärare häromdan haha!
Det är hon som alltid leker lekar med oss med konstiga straff.. I lördags skulle vi lära oss vänster/höger/fram/bak (jättekonstigt att vi inte gått igenom det tidigare..men det är som Jonas.T sa: "jag kan liksom vissa politiskt relaterade ord men vissa maträtter har jag ingen aning om" ..man lär sig inte alltid de viktigaste orden först..).
Så satt vi i en ring och så skulle man säga typ "Personen två steg till vänster om mig! * klapp klapp * och så skulle den i din tur säga liknande. Men sen blev det tvärtom- så om man sa "till vänster om mig" så var det den två steg "till höger om mig" som skulle resa sig upp.. Där var jag körd haha jag var helt lost, det blev liksom för mycket i min hjärna..det var som att all ny info bara la sig i kö. Hjärnan kunde ta hand om detta snart!
Laoshi (lärare) kom på att det e klart vi ska ha nåt punishment! Så om man inte svarade snabbt så skulle man ha en bok på huvudet ända tills någon annan gjorde fel. I slutet av lektionen visade hon upp lite nyckelringar hon köpt på din semester. En var finare än de andra - se ovan - och den skulle den som var sämst på den här leken få! Hurra! :)



Har gjort en nötblandning! (cashew,russin och jordnötter) La den i en av mina nya burkar jag köpte på IKEA! Perfekt! Det var ett 7-pack med burkar i olika storlekar med fint mönster, typ 30:- :)

Observera min svarta ring, som alla kineser här tycker är "very big!" och "very expensive huh?"
En gång på en restaurang gick jag för att be om mjölk till mitt te, och kyparen bara stirrade på min hand..så sa han: your ring..very big! jag: Hehe..yes.. Han: very expensive!!? Jag: Haha noo not at all!! Så fick jag min mjölk och gick därifrån. Haha han måste ju trott jag var huur rik som helst haha! 49:- H&M!


Hårpiff jag införskaffade in Suzhou! Det är rolig-t :)




Förresten, Sara! Har du sett min snygga kalender?

 



^


Kommentarer
Postat av: Sara

hahaah jaaa! vilken mysig bild på dig och mig!! haha riktigt söt ;)

haha very expensive! ;) det var det bästa idag! haha kul kul nu ska jag fortsätta plugga. Hej hopp och kram!

2010-10-12 @ 20:31:50
Postat av: Marie

Hahaha gu va kul med ringen, nu får du ju utnyttja det här, alla lär ju tro att du är värsta rika skandinaven, nu måste du alltid ha den på dig :)

2010-10-12 @ 22:33:50
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Gugge

Tjing tjong!

Tack för lektionen i kinesiska:) Det var något invecklat. Måste vara kul när "poletten trillar ner".

Kan säga att det gjorde den inte här ha,ha.

Här skiner solen idag:) Ska snart iväg o träffa din kära mor. Vi ska ta en höstpromenad på Lidingö o äta lunch på Långängen. Lyxkänsla. Jo undrar har du brevlåda så man kan skicka vanligt brev??? Ovanligt nuförtiden.

Annars håller man just nu på att ta upp 33 gruvarbetare som varit instängda 2 månader i Chile.

Snacka om klaustrofobi. Det tar 1,5 tim/pers att åka i en specialgjord hiss 625 m.

Årets fredspris tilldelades Liu Xiaobo som sitter fängslad i Kina. Förhållandet mellan Kina o Norge är visst frostigt nu.

Hörde på nyheterna att volvo personvagnar ska öppna en fabrik i närheten av shanghai. Viktoria o Daniel är oxå i din stad i dagarna. Kanske du får en skymt av dem:).

Ha det gott!

Kram kram

2010-10-13 @ 11:11:52
Postat av: mamma

Hej lilla gumman:) Du må tro att Gugge och jag hade en toppendag i ett soligt Sthlm!Vi avslutade på Fotografiska- har för mig att Du hann med att gå dit.Jag vill tillbaka!Vi avslutade i deras fantastiska cafeteria - vilken utsikt!

Hoppas Din massage var superduper!Vad JiHyun är snäll mot Dig.

Finfin nyckelring;)Kul lärare.Vänster-HÖGER-KLAPP!!

Pappa är på F-möte KFUM och jag sitter och väntar med kyckling & ris middag på A som har varit på träning och aldrig verkar dyka upp.Pa och jag stötte på Lasse(Miriam)igår och han undrade hur det var med Dig.Jag vidarebefordrade vår mailkontakt med Graham till din hotmail ikväll.Samt inbjudan mm till Fudan students...

Monika flög till Indien idag, sedan åker hon till Kina(till by nära Kanton) och till HK.

Tror Du att Ni kommer besöka Expo igen? Vore det inte värt ett besök/försök till?

Antar att Du sover nu,sov sött vidare.puss <3mamma



2010-10-13 @ 20:12:27
Postat av: Annika

Tjunixen! Åååh jag vill också få massage!! Och tjocktröjan var ju jättesnygg! Nyckelringen var ju underbar!! Hahah! Din lärare verkar rolig. Jag ska berätta det där med boken för min fransklärare! Jag är sjuk och dessutom har jag sm om två dagar så jag har lite panik... Har typ gråtit sådär mycket igen... Jag saknar dig!! KRAM! OJUSTE!!! Stördaste grejen hände i tisdags!! Jag stod och snackade med Marina utanför ica. SÅ går det förbi en kille, han var kanske runt 30, och ba hej. Som om det var världens normalaste grej att säga hej till mig. Jag blev jätteförvånad och fick fram ett litet osäkert heej..? Sen gick han förbi igen typ två minuter efter och då sa marina hej till honom och han svarade och sa hej igen. Alltså det var inte ett äckligt raggningshej utan typ som om vi kände varandra! Hahaha! Och det roligaste var att andra gången han gick förbi såg jag att han såg exakt ut som "Hej jag heter max och jag är en tax!" i Pelle svanslös!! Hahaha!!

2010-10-14 @ 11:18:10
Postat av: Vivian

heeej! yeeees, där har vi tröjan!! :D du hittade det!! ser nog ut som min! färgen e ju sååå fin!!

kram

2010-10-14 @ 16:29:17
Postat av: Malin

Visst är den! ;) Blir lika glad varje gång jag kollar på den! :D

Hahaha jaa det där med ringen, tycker också det är så roligt hahah. Jag har den faktiskt nästan varje dag, Marie ;) fast jag blir inte rik för det :(



Ååå vad långa härliga kommentarer alla skriver :D

Tack för Sweden-uppdatering, Gugge!! Det här med gruvarbetarna är ju förfärligt...förstå vad hemskt. Ofattbart att de är vid liv!?

Att vi har kungligt besök här i SH just nu visste jag faktiskt om, vi ville 'träffa' dom, vi hade tänkt åka till Expo idag och träffa dom men 今天我们的身体不太好.... (vi två mår inte så kanon idag..) :p

Däremot ska vi på tennis imorn och då tänkte vi att de kanske är där!!



Jo, det finns en adress hit som man ska kunna skicka brev och paket till men jag är inte helt 100 på vad det är för adress..den jag har är till huvudkontoret borta på skolområdet. jag kollar upp och uppdaterar alla er där hemma! ;)



Vad kul att ni kom till Fotografiska!! Jodå jag hann gå dit! Men något café såg jag inte till? Ja visst var det bra!Jag vill också tillbaka :) Är Ann Liebowich (stavning?) kvar?

Vi ska absolut gå till Expo en gång till, vi har ju en biljett som vi fick av Fudan som måste utnyttjas! Jag vill dit två gånger till! :)



Men annika!!! Se upp! Det är sådär pedofiler fungerar har jag hört! De ser snälla ut o så.. Men äh, det kan ju har varit nån KTHkompis till Sara eller så ju, som är typ 25 ;)

Ja, hälsa läraren från mig att det är ett mycket effektivt inlärningssätt ;)



Kraaaam till Sara, Marie, Gugge, Mamma och Annika :)

2010-10-14 @ 16:33:52
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Malin

Oooooj jag hade inte sett din kommentar Vivian!! Du hade ju kommenterat under tiden jag satt och skrev min långa haha.. Men såklart kram till dig med!

2010-10-16 @ 06:55:54
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0