BILJETTEN FIXAD!!

Igår bokade och köpte jag och Ulrika våra biljetter till Kina!!! Allting känns helt plötsligt så verkligt! Kan inte riktigt förstå att jag ska till Kina, Shanghai, för att stanna där ett år och plugga kinesiska. Jag är så glad, snacka om att ha kommit ännu en bit på vägen nu! Hela tiden har inget av detta riktigt varit påtagligt på något vis, och i början sa jag hela tiden att "Nämen jag kommer inte fatta att jag verkligen gör det här förrän alla pappren är ivägskickade till ambassaden". När det var fixad sa jag istället "Det här känns inte verkligt, det är väl först på flygplatsen när jag står där och ska gå igenom gaten som jag känner att detta faktiskt händer".
..Igår när jag och U var på Öppet hus på Universitetet fick vi först lyssna på bl.a. chefen över internationela kontakter på Universitetet, Ordförande i CSC (China Scolarship Council) m.fl. högt uppsatta personer. När Mr. Hong Zhang från Ambassaden (som jag för övrigt har haft mycket kontakt med på sista tiden) sa inför alla att "I år har 25 personer i Sverige anmält sig till att studera kinesiska i Kina genom det här stipendiet" FÖRST DÅ kändes det här verkligen på riktigt!! Det bara pirrade till i magen på ett vis jag aldrig känt och jag fick ett snällt leende på läpparna som egentligen bara ville brista ut i ett stort "aaaaaahh wiiiie". Det var magiskt haha! Jag kan tänka mig att man inte riktgit förstår när man bara läser här men när en av de viktigaste personerna i Embassy of the people's republic of China in Sweden säger att jag är en av 25 i hela Sverige som ska till Kina kändes det ändå ganska speciellt! :)


Senare pratade vi med Mr. Hong och han presenterade oss för både hans kollegor och vänner. Sen, haha, sa han "Oh come here, this is my hometown!" och pekade på kartan över Kina. "And this University is where I studied" och pekade på en broschyr. I samma sekund sträcks 4 händer fram fulla med gåvor till mig och Ulrika i form av nyckelringar, drömfångare och antecningsblock!
Ah, SÅ kinesiskt :D


Nu ska jag iväg och träffa Marie och vi ska till hennes kompis Emma och bli sminkade! :)

PEACE!<3





Oh sköna Stockholm :) Bilden är ifrån när vi åkte sightseeingbåt Kungsholmen runt.


Kommentarer

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0