An opportunity to practise our chinese?

Jag fick mail häromdagen från någon kines på ambassaden om att de har satt in ett möte för alla oss stipentiater den 27 maj. Imorgon alltså! Eller det verkar vara som något slags öppet hus, på Universitet mellan 10 och 17 får man träffa representanter från olika universitet i Kina. I mailet stod det så fint att det här mötet "gives you an opportunity to practise your chinese!" Jag vet inte, men jag kan med någorlunda säkerhet säga att varken jag eller Ulrika kommer prata kinesiska med kineserna där imorgon haha! Så bra kinesiska kan vi ju inte, jag kan typ som mest avancerat beställa glass och fråga om vägen till flyget eller fråga vad maten innehåller. Jag tror faktiskt inte att jag kommer få användning av något av detta imorgon.

Men det där kommer nog bli bra, jag är förberedd med penna och block och ska försöka ta reda på så mycket som möjligt!!

Förresten så har vi nu bokat ditresan!!! :D efter mycket om och men fick vi reda på att vi inte behöver boka en tur&returbiljett! Utan vi har tillräckligt underlag för att få stanna i Kina ett år utan en återbiljett! :) bra nyhet :)
Imorgon efter Öppet hus går vi till Kinaresor och lättar på lädret ;)

Sweet dreams!



En mycket fin väg på Gotland. Jag mår på nåt vis bra varje gång jag kollar på den här bilden. Det är verkligen något man alltid måste komma ihåg- du ÄR bra, DU är bra, du är BRA !  Personen som skrev det där är bra :)


Kommentarer

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0