så var man tillbaka i stockholm igen..

Jag gör som Ulrika- klistrar in det här stycket som ploppar upp på Google om man söker på våra namn. Tycker det är så kul :D



Södraelever vann ettårs stipendium i Kina


Den 29 april arrangerade Konfucius-institutet en tävling på Stockholms Universitet för högstadiet, gymnasiet och universitetet, där de skulle tävla i en kinesisk dialog och ett uppträdande.


Från Södra Latin deltog Ulrika Ohlson, Malin Avén och Malin Säll, alla från SP 3a. De framförde en egen påhittad dialog och en kinesisk dans. Det fanns tre prisnivåer och den lägsta innebär att eleverna får resa 10 dagar till Kina i höst. Det priset fick bl a Malin Säll.

Andra-priset var ett års stipendium i Kina, vilket Malin Avén fick.

Första priset innebär att delta i en internationell tävling och representera Sverige i Kina i höst, samt ett ettårsstipendium och detta kammade Ulrika Ohlson hem tillsammans med sex andra elever. Stipendiet ger dem gratis kurs på ngt kinesiskt universitet, boende i studentrum och bidrag till mat motsvarande 1700 kr/mån.

Stort grattis!


Haha tack :)


På lyxrestaurangen på Macau haha! :)



Jag åkte alltså hem från landet idag. Så himla trist. Usch hade noll lust. Sen var det egentligen inte särskilt spännande att komma hit.. lite ensamt liksom. Men jag stack till Oliver vid 12 under kvällen och hängde lite där med diverse folk. Det va ju kul att träffa alla igen men hade jag fått välja hade jag hellre varit på västkusten. Där är bra :)
Men men nu ska här jobbas för fulla muggar som i och för sig ska bli väldigt skoj :) Dock har mickan slutat- trist!!



Kommentarer

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0