Advent, Lucia och Julgran - Julstämning!

Jag fick se ett Luciatåg i år jag med, trots att jag befinner mig i ett icke-firande Lucia/jul-land :D


Jag gick till Nordic Center här på Fudan som hostade ett Luciaparty/inflyttningsparty. De har nämligen precis flyttat till helt nya lokaler i den gamla delen av Fudan. Superfint hus och de hade ordnat med pepparkakor, glögg, annat smått och gått och såklart lite vårrullar! Många viktiga personer var där, från svenska konsulatet m.m. och så jag o Sven ^_^

Kineser som pluggar svenska i Shanghai gjorde detta fina Luciatåg och de sjöng alla sångerna på svenska, så himla fint! Så läste de dikter emellanåt, vissa med bättre uttal än andra. Hur som helst var jag riktigt impad!!
Åh det var sådan fin känsla att stå där, bland massa kineser, och lyssna på svenska sånger sjungna av kineser haha :) Kunde knappt hålla mig från att sjunga med men när jag lite försiktigt sjöng med hördes det alldeles för väl då det ju inte var någon annan i "publiken" som sjöng med..
Fudans svenskalärare Maria deltog även i tåget tillsammans med sina två barn. Därmed hade vi även en liten tomtenisse i huset :)

(klicka på bilderna för förstoring)



GRAN-TIME
TADAaa...



Nä.. så spännande såg den inte ut till en början och jag blev lagom besviken, 99:- fattigare.. men sen märkte vi att man skulle vika ut varje gren i sig till 4 grenar. Då blev det bättre! Kolla så fint vi fått det nu! Vår julhörna! <3




och du är här och firar med oss, Louise! :)




Vår fina hemmagjorda adventsljusstake som inte är så fin längre..lite, deformerad? :)





Kan ni gissa vad det här är?? :)




<3
från
爱玲


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så kul med luciatåg på Fudan.Önskar jag hade varit där.Bra att Du och Sven var det!

Hoppas Du har en filmsnutt på sången...

Såå fint Ni har pyntat :) Kan inte förstå att Ni hade ett helt tomt hörn i Er "lya" att ställa en julgran mm på.Stora kramen till Er!

2010-12-14 @ 20:57:49
Postat av: mamma

Heej! Vi har just träffat Oliver - här på praktiken! Kul att se honom och lite hann han berätta om deras resa!

2010-12-15 @ 12:48:29
Postat av: Bojan

Hahaha jag gissar på att det är er ljusslinga?? Hur går det med konkurrenterna förresten?? :D

2010-12-16 @ 22:30:05
Postat av: Bojan

Hahaha! Jag gissar på att det är er ljusslinga?? Hur går det med konkurrenterna förresten?? :D

2010-12-16 @ 22:31:04
Postat av: Vivian

haha tom du var o såg ett luciatåg fastän du va i kina! det gjorde jag me förra året (ikea) men dock blev d inget i år :( fick faktiskt ett mejl från nordic center fudan :S första nyhetsbrevet jag har fått av de någonsin!! men jag går ju inte länge där haha!!

julgranen blev ju så fiiiiin!! o ni har verkligen lyckats me julpyntet!! en vecka kvar e det bara!! woohoo!!

2010-12-16 @ 23:18:22
Postat av: Luslouise

Ohh gud så fint ni gjort det.och tom sett luciatåg :D julstämning så det står härliga till! Här hemma har vi precis tagit in granen,så nu luktar det riktigt juligt :) mysigt!



Vad gulliga ni är som ställt kortet på oss under :) <3



Saknar er!

2010-12-19 @ 16:22:14
URL: http://luslouise.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0