The adventure of Application Form!

Jag och Ulrika har ju hållt på länge nu och kollat upp olika universitet i Kina som verkar intressanta. Först visste vi inte ens vilken stad vi skulle välja men efter ett tag var vi ändå övertygade om att vi vill plugga i Shanghai! Där har vi båda varit en gång (sommaren 2008) och vi tyckte om staden riktigt mycket då! Fudan University heter universitetet som vi har som förstahandsval. Vivian är där nu och pluggar och hon rekommenderar verkligen skolan! Hoppas hoppas hoppas vi kommer in där nu! :)

Den 15e april var sista anmälningsdagen och den 14e hade ambassaden våra kuvert tillhanda haha. Att man alltid ska vara ute i sista stund..!
Det var för övrigt ett tiktigt äventyr hela den grejen haha:
Efter mycket arbete med att fylla i alla formulär, skriva ansökningsbrev, göra kopior på betyg och provsvar från läkarbesök och lungröntgen så var vi äntligen klara med ansökan! Då var det bara att posta kuvertet så hade vi gjort vårt!
Ulrika sprang till jobbet på morgonen den 13e och i farten la hon på brevet. Sen snackar vi lite senare under dagen och jag nämner något om underskriften på application form. Ulrika bara skriker!! hahaha hon hade glömt att skriva under och det står klart och tydligt där att "The application is invalid without the applicant's signature!" .... en viss panik bröts ut hos både mig och ulrika!! (precis som för Maria Montazami när hon fick reda på att hennes läppstift hade blivit discontunued!)
Det hela slutade med att Ulrika ändå fick åka till ambassaden på Djursholm nästa dag för att tillsammans med Mr. Hong Zhang ta emot posten från brevbäraren, öppna sitt kuvert och skriva under application form. Jag tycker hela grejen är riktigt kul hahah så himla typiskt. Händer bara oss! Men Ulrika kan nog inte riktgit se det roliga i det, ännu :p

Mr. Zhang (uttalas [Djang]) sa även då till U att vi borde maila Fudan och bara visa vårt intresse för skolan och berätta att vi sökt dit. Så jag tänkte maila dem ikväll men vet inte riktigt till vilken adress..hemsidan är lite svår att förstå.. Så jag har mailat en kille på Nordic Centre (vars högkvarter ligger på Fudans område!!) som kanske kan hjälpa mig. Hoppas på att få svar idag!! :)

Nu ska jag fixa mig och sen åka till Ängbyplan för att hitta på nåt med Anton. Sen träning i Hässelby! :)

Ciao!


Kommentarer

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0