信 - xin - brev



Äntligen har jag fått brevet jag väntat på länge! Mamma kunde inte hålla sig till slut utan avslöjade att ännu ett brev är på väg. Så de senaste veckorna har jag gått o kikat in genom springan i min mailbox nere i lobbyn varje dag (jag bär inte den nyckeln på mig hela tiden men finns en springa man kan kolla in genom), men inget där. Så idag kunde jag ana ett kuvert!!

Idag slutade jag skolan 16.05 och därefter cyklade jag och köpte tidningar att ha som fyllning i mina lådor med grejer jag ska skicka hem! Så när jag stod där vid tidningskiosken kände jag mig jättedum som går och ska köpa news papers att ha som fyllning!? Inte läsa liksom..med tanke på allt som hänt i Japan.. Så köpte på mig en massa olika tidningar för nu ska jag banne mig få koll på omvärlden. Det är precis som att jag tagit en paus från världen utanför Kina genom att åka hit..det e tyvärr sant.
Får se om dessa tidningar ändrar på detta hehe..




Jag kom hem med mina tidningar och träffade på Masa, Sun och Lu (Ru?). Tre kul klasskamrater till Ulrika. Har inte fattat om han heter Lu eller Ru, han är från Korea och verkar ha lite svårt att uttala R..eller L. Haha!
Så kollade jag i mailboxen och där låg det fina rosa kuvertet! Man blir verkligen lika lycklig varje gång :) 1000 gånger roligare än att få ett email (även om sådana också är mycket kul att få)! :)
Tack mamma för ytterligare en fin brev, med fint skriven text. Det står nu på min ”finhylla” med mina finaste saker jag köpt på mig här.


Oh och jag har gjort jättefint i vårt rum. Köpte en fin sak till ulrika i Thailand för hennes födelsedag. Paketsnöre med massa fina blommor och blad på. Hängde upp det i nån grej som stack ut ur väggen! Superfint ju eller vad tycks? :D

 



^


Kommentarer
Postat av: mamma

Heej!Fantastiskt kul att breven till slut hittar fram:) ja, visst är det kul att få post men jag blir lika glad om /när du har hunnit skriva ett nytt inlägg.

Mycket fin snör-slinga!

Ja, nu har du lite att läsa! Shanghai Daily är lättläst och bra - tyckte vi.Har ni några klasskamrater från Japan?Så ofattbart det som hänt.

kram,kram

2011-03-14 @ 12:23:20

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0