Preparty - pre

Godmorgon!
Prepartyt igår blev minus pre.
Folk droppade in från ca 20.30, det var bara Jasmine som var där från min klass, resten var från Ulrikas. Härliga hela bunten. Allt som allt blev vi 16 pers tror jag. Ganska många för att vara i vårt lilla rum :) Ganska coolt när man tänker på att det var folk här inne igår från hela världen! Folk från Sverige, Finland, Mexiko, USA, Filippinerna, Japan, Madagaskar(!), Italien!
Alla gillade vårt rum jättemycket! Alla sa typ: "Wooo I really like your room!" :D blev lika glad varje gång haha, vi har faktiskt lagt ned både mycket tid och en del pengar på att få det sådär bra som vi ville! Andrés från Mexiko: "Wow, When you get in here...it feels like home!! When I get in to my room it feels like I'm...in the dorm.." Haha :)

Anyway, folk trivdes bra här så vi hängde här och det blev ingen utgång men vad gör det :) Lyckad kväll!

Vi var ju på IKEA igår för att inhandla lite grejer till kvällen, vilket var en rätt dum idé. Vi kom inte hemifrån särskilt tidigt men vi fick ändå för oss att vi hade gott om tid, kanske till och med skulle hinna med en tur till H&M efter. Haha när vi kom ut från IKEA var klockan halv6 och kl.8 var det sagt att folk var välkomna. Panik! Vi fick till slut tag på en taxi, men vad vi inte visste då var att det skulle vara kö hela vägen hem. hela vägen! Chauffören tröttnade även han till slut så han växlade upp och la sig i den streckade mittenfilen, gasade och körde förbi hela kön, tvärnitade när det blev för smalt och trängde sig in mellan två bilar. Det gick ju bra! Gud haha jag bara höll i dörren med ena handen och i Ulrika med den andra.

Hur som helst hade vi nu köpt mattor till balkongen så man inte blir skitig om man står där, vaniljdoftljus, gästhandduk, sminkspegel till hallen, knäckebröd, svenskt godis; Bilar,Salta sillar och Skruvblandning, så fick faktiskt även en svensk smultronvodka hänga med hem (som sen visade sig inte vara god).
Idag är det ta-det-lugnt som gäller! Massa plugg inför testet imorn och så kanske ett Gossip sen :)


Vad händer i Sverige? Vad gjorde ni i helgen? :) Har någon tips på skön pluggmusik? Eller annan skön musik, blir liksom att vi alltid sätter på samma musik på Spotify..

Och jaaa Marie, börja blogga! Självklart kommer jag läsa, läser massa bloggar nu när man inte kan hänga på facebook :) Do it!





Uri (som Hiro säger), Jasmine, Jag (Mori som Hiro säger), Hiro, Airi (också från Filippinerna)


Första gästen, Japanen från Us klass som vi aldrig minns namnet på :p


Tod från North Carolina och Mexiko-Andrés!

Airis finska kompis, Airi, Japanen med sin whiskey.
"I'm whiskey-guy!"


Våra mattor till balkongen, 6:- styck. rätt fult men värt!
Ah så kom mina fötter med på bilden, med mina 3-storlekar-för-stora tofflor från hotellet! :)

Knäckebröd och Lakrits! Det sistnämnda gick inte direkt hem hos någon annan från hela världen haha, förutom finskan!


Tog den här bilden nu under morgonen för att visa hur de jobbar på med doktorandernas dorm. Kineser springer runt här och jobbar dag och natt och nu har de just grävt upp hela marken framför.. Det är inte såhär dimmigt här, linsen immade igen när jag gick ut :p Säger bara stackars alla med glasögon i det här landet haha



^



Kommentarer
Postat av: Anton

haha najs, jag har resten av världen på min sida i lakritshatandet! :D det ser jättefint ut i ert rum. och stort?! :O

haha hiro verkar skön :D



Lyssna på albumet Sky Blue Sky med Wilco!!! det lyssnar jag massa på nu, fett bra, du skulle kunna gilla det :)

Puss

2010-09-12 @ 10:17:23
URL: http://twofortheroad.blogg.se/
Postat av: Jessica Hedin

Hej malin! Ni verkar ju leva som kungar, det gillar jag!



Checka in Isak Strand och Radio Dept :)

Och om du vill skratta lite kan du kolla in Jan stenmarks serierutor.. haha jag älskar de iaf.

Puss och hej!

2010-09-12 @ 11:46:01
Postat av: Vivian

Hej!

Sitter här o tar en paus från pluggandet. Koreas historia e minst sagt inte lika intressant som era bloggar! :P

jaa, du, ska d va rusningstrafik så är dt verkligen det i shanghai. STOP e d överallt! skulle inte rekomendera er att ta bussar under rusningstrafiken, jag blev alltid mosad och alltid blev man på dåligt humör efter resan!!

Jag tror jag ser flera party kommande hemma hos er i framtiden!! hehe, ert rum e ju så fint!!

kram o lycka till på provet imorn!

2010-09-12 @ 16:56:09
Postat av: Rita & Anders

härligt! Nu vet vi vad du gör

Kram

Rita, Anders, Linus & Felix

2010-09-12 @ 20:17:03
Postat av: Marie

Ja nu jävlar drog jag igång en blogg, så nu får du läsa vad jag gör! Säg till Ulrika också, det finns en hälsning till er båda i första inlägget! :D Och sen när jag flyttar ska ni få se en massa piff hos mig med!

2010-09-12 @ 23:04:38
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Isabella

Hej malin!!



SÅ kul att läsa din blogg och om vad du har för dig :)Ser ut som att ni har det riktigt kul! Vilken jättestor ölflaska han i blå skjorta har :D



Btw, jag har bokat en resa till Hongkong!!! Åker den 16e november, sen vidare till Bali, Malaysia och thailand :D Om du vet ngt som man måste göra i hongkong så hojta till! Eller ngn bra fras som man måste kunna haha!



Ta hand om dig! Massa pussar från bella <3

2010-09-15 @ 16:17:31

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0