Drinking Festival

Hola!
Idag på andra lektionen frågade min lärare klassen om någon var intresserad av att gå på en vinprovning idag i Hongkou District som sedan avslutades med middag. Buss skulle hämta upp oss här på skolan och Fudan bjöd oss på det här. Det lät ju askul!! Jag räckte genast upp handen, kollar mig omkring.. så var jag den enda! Läraren: duoshao yao qu? .. yi ge...? hur många vill gå?.. en elev?
Blev värsta sur, kul grej så vill ingen gå! Så jag smsade Ulrika direkt som satt i klassrummet bredvid och fick med mig henne. Så 20 minuter efter vi slutat plockade en buss upp oss + ca.15 andra elever.
När vi väl var framme kom vi in i en liknande lagerlokal på gatuplan.. en kille satt och spelade sax.. 4 andra killar satt runt ett bord och drack.. några kineser höll på att byta om till stora dräkter liknande teletubbies. Jag fattade inget! Haha! Och ingen annan heller.. Alla såg ut som frågetecken och vi trodde ju guiden lett oss fel. Så ser jag- detär ju pyntat där inne!! (klicka på bild)


Pynt! = Event! = Vi har kommit rätt! Haha.. Så ser jag mig lite till omkring och får syn på:


På bussen sa de något om att vi skulle få nån 'gåva' i slutet. Där stod massa goodiebags med spritflaskor i..
Vi hade visst blivit meddragna på Shanghais årliga Drinkng Festival!! Så nu skulle vi sitta och provsmaka kinesisk stark sprit från små pappersmuggar i denna avskalade sunkiga lagerlokal. Haha vi kunde inte annat än skratta.. Vad tusan är det här?! Hur länge ska det här hålla på? Hur som helst, folk accepterade situationen och började prata med varandra och då kommer en kines fram och ger alla varsin vattenflaska + en liten pappersmugg. Så korkar han upp nån flaska och häller snabbt och o-elegant upp i koppen och säger på kinesiska: "Så- drick drick!" Träffade bl.a. på en ny svensk bland alla Fudanstudenter! Schysst kille och han förstod lika lite som vi av hela eventet so far.
Rätt vad det var skulle vi dra därifrån, men först fick vi varsin såndär påse. Dock var det inte de jag såg på bordet utan i de här låg det en flaska vatten. Detta var alltså bara till för att vi skulle gå runt med deras himla påsar på stan och göra reklam för dom! Kineser asså..!!


Vi kommer fram till ett stort torg där det står stort överallt "Drinking Festival 2010!" och jag blev lika full i skratt varje gång jag såg det.. Tänk att de har en folklig festival mitt i stan där de bjuder stadens alla invånare på sprit! För det var precis det de gjorde. Jag smakade en snutt av det vi fick i lokalen, den smakade soja blandat med vinäger, med sprit! Asäckligt. Efter det hade jag inte lust att prova mer. Drack av gratisvattnet ist.


Vi drogs med genom hela folkmassan och får gå under en avspärrning för att sedan komma till en scen, där det stod massa vita stolar framför. Där skulle vi sitta! Hundratals kineser var där men ingen fick sitta på de vita stolarna. Det skulle vi göra! Haha! Återigen fattade jag noll. Vad är det här? En kinesisk kvinna med en saxofon intar scenen. Ingen verkar vara uppmärksam men hon kör ändå samma rader om och om igen till en dans hon såg ut att ha övat på länge hemma framför spegeln. Ae jag kunde inte sluta skratta. Jag tror inte att det hela var ett skämt..


och TV-team var där.. antagligen har jag varit jättemycket på Shanghais lokala TV-kanal idag..


Tanten är klar med sitt och så plötsligt sätts musik på. Nån form av mystisk låt med en text som gick typ: "Mmmm so sexy.. oooO" och in kommer tjejer i högklackat med var sin logga på magen från olika alkoholmärken och med en tillhörande flaska i handen och gick som på en catwalk! Hahah herregud.. Alla såg de sådär sura ut som bara modeller kan och vissa gick det lite vingligare för. Det var det värsta jag vart med om haha, allt kändes så pinsamt och halvdant.


Efter att typ 50 modeller gått in med sina flaskor gick det upp ett band på scenen. Det var killarna som satt och drack i lagerlokalen!! Och han med saxen!! De var faktiskt riktigt sköna, jazz, skönt. Ulrika däremot tröttnade och lämnade stället för Starbucks. :p


Sen kom det upp en bartender som kunde göra massa coola grejer med spritflaskor, jonglera med både brinnande sådana och med tomtebloss i! Marie- det borde du lära dig!!


Sen mitt under framträdandet kommer det typ 20 gubbar i kostym och sätter sig på raderna framför oss och alla börjar filma dom istället för bartendern..
Så rätt vad det är är killen på scenen klar och han har hällt upp nån drink i massa glas och upp på scenen kommer modellkineserna igen och hämtar brickorna och går ner till gubbarna och serverar dem var sitt glas. De äldre männen reser på sig till nån form av segermusik och skålar tillsammans "GANBEI!" och alla bara jublade sen skulle vi gå!
Hahah konstigaste eventet någonsin!!!


trevligt folk! något förvånade dock. Mexikanaren och hon tjejen..
Ulrika, Svensken och min franska 'Johhny'! Ser ju precis ut som Johhny i OC! :D





^



Oh juste måste bara visa den här bilden som jag tog på väg hem. Sånna här kommer lite då och då här på gatorna. De cyklar runt med skiten alltså haha! Förstår inte hur det går. Men det gör det. Haha :)




Kommentarer
Postat av: Baba

Vilken galen grej:) Bra att inte Ni blev bjudna på det troligen äckliga i glasen. Men kul och ovanlig grej att uppleva/Baba

2010-09-27 @ 23:12:57
Postat av: Baba

Btw blev det bågon middag som utlovat?/Baba

2010-09-27 @ 23:14:38
Postat av: Marie

HAHAHAHA fan va kul!!

Ja jag får lära mig det där med tomteblossen så jag kan styla lite sen, superbra partytrick ju :P

2010-09-27 @ 23:57:38
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahah drinking festival va ju en kul grej :p haha jätte konstigt! Vilken jäkla packning på cykeln då!! :O :O helt galet ju!! Ser ut som om den är fylld med ved lr nåt...men då skulle ju inte cykeln kunna stå upp...så vad är det i egentligen??



Dom har börjat sända ett nytt program på 4an som heter "Felix stör en ingenjör" första avsnittet sändes igår,haha så himla roligt!! Det är Felix Herngren som ska ta åka runt till 8 olika ingenjörer runt om i världen och se vad dom gör. Den första va en medietekniker (dock från linköping,dom håller på med lite andra saker än vad jag gör men ÄNDÅ!!! :D ) som jobbade med flimeffekter i Hollywood :) vet inte om ni kan se på tv4play men kan ni det och har lite tid över så kolla,det va väldigt underhållande :D slänger in länken.



http://www.tv4play.se/noje_och_humor/felix_stor_en_ingenjor?videoId=1.1831654



Ha det så bra! Kramar!

2010-09-28 @ 09:45:36
Postat av: mama

som svar på ditt sms så har jag skickat ett mail <3

2010-09-28 @ 12:08:15
Postat av: Bojan!

Hahahahhhaah!! Han ser verkligen ut som johnny!!! För övrigt så såg jag precis sista avsnittet på första säsongen och grät maaassaa! Så himla sorgligt! :'( KRAM!

2010-10-14 @ 12:01:00

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0