bu yao!

Hej hej! Då inga kommenterar utan bara går in och läser/kollar bilder blir jag inte sugen på att skriva..därav ingen uppdatering på ett par dagar. :)

I förrgår var det slappdag för hela slanten; gå upp sent, hemma hela dan, sen köpte vi take'away från matvagnarna här utanför på gatan. Hade aldrig provat på dem förut men nu gjorde vi det och det var sååååå himla gott!! :D Alla spätt kostar 1Y styck, grillad majskolv 2Y och 10 jiaozi för 3Y! Vid vagnen mittemot stod Todd och beställde mat så vi käkade tillsammans på vårt rum sen kollade vi Inception. Kvaliteten är ju som den är på DVD här. Filmat med filmkamera och lite hostande kan man höra i bakgrunden då och då :)

Igår hade vi först sminkskola hemma. Jag övade på att lägga schysst makeupp på ulrika. Provade svart sotat på ena ögat och lila nyanser på det andra. Måste säga att jag är nöjd med resultatet, vilket U också var! :D
På kvällen käkade vi middag med Jonas Tillman och hans tjej Maria! Hade inte träffat henne förut, båda är jätteschyssta! Vi gick till ett koreanskt ställe de visste om nära dorm. Det var mums och vi beställde in lite olika grejer som alla åt av. Oftast så man gör när man är ute och äter i Kina, Korea med.

Köpte även äntligen en såndär 4-sidig nagelfil, naglarna blir så väldigt fina! 39Y på Sephora. Kvalitet kostar! ;)


Idag blev det brunch i French Concession! Ett svenskt gäng fick det bli bestående av mig, U, Jonas.T, Maria och Sven!
Det var galet god brunch! Mmm :) 120:- betalade så fick man äta och dricka hur mkt man ville från buffén. En brunch-buffé som var i Amerikansk style. Vädret var tipptopp och idag var bättre väder än på länge!
Sen drog vi till en annan fake market som vi hört om. Den var 4 våningar den med men kändes så smutsig och sunkig jämfört med den jag var i häromdan.. Men jag köpte lite piff, ni ska få se! ;)
Och hela tiden kommer det fram kineser till en med små kort med bilder på väska, iPhone, "Lolex"-klockor m.m. och vill att man ska hänga med dem till deras små krypin med fake.. "Bu yao!!" "jag vill inte ha!!" svarar man fort men de följer efter en en bit tills de förstår att man inte alls är intresserad.



På tisdag blir det Suzhou!! Får se om verkligheten stämmer överens med vad google visar :)

~

Fler bilder från idag!


Sasha's. Skönt ställe med skön musik, god mat och västerlänningar!



Jonas! Observera 'åkbandet' man fick om man var buffé-kund! :)


Maria!


Sven!


Alla!


Första portionen! Mmmm :)


Sen såg vi att Missile Miles langar fiesta loco på Sasha's!!

Rolig bild ~ Vakter utanför Amerikanska ambassaden, han såg mig ta kort innan jag ens hunnit trycka på "avtryckaren" och pekade på mig att jag inte fick ta kort!! hjälp :p ~ Kioskbibliotek!


På väg mot fakegallerian! Den här bilden är verkligen Kina.



Väl där. 6 våningar. Ska tydligen vara den största fake market i Shanghai. Jonas var inte alltför excited då shopping tydligen inte var hans favortisyssla :)


"Beautiful thousand classical decoration" Haha. Här prutade vi till oss piff till håret, diadem och rosetthårspännen!



Tillbaka hemma! Här är ingången till dorm och alla våra (internationella studenters) oändligt många cyklar utanför!! Gissa om det är svårt att hitta sin på morgonen på väg till skolan! :)



Jag posar fint med en av mina nyinförskaffade rosetter :p



Stor bild men nu ser ni hur fin den är haha, I like!


Snyggingar!

^

Kommentarer
Postat av: malin

shiiat vad billigt allt verkar! :O hur många kronor är 1 yuan egentligen?

2010-10-03 @ 18:26:48
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: Malin

aaaa det mesta här är superbilligt verkligen!! 1 yuan är typ precis 1 svensk krona, lite mindre :)

2010-10-03 @ 18:50:09
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Ulrika

你好 !

Oh vilket checkt par på sista bilden! :D Hattmakarna!



KRAMIS

2010-10-03 @ 18:51:42
Postat av: Malin

Haha jovisst. mycket maka, med matchande huvudbonader! gillar den antika stilen jag gav bilden haha..

2010-10-03 @ 18:57:26
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: mamma

Vad kul att Ni fick till en träff med Jonas och Maria.Tack för alla nya bilder och all text.Det är mycket att ta in även för oss som läser så man vet inte vad man ska säga.Blir helt matt och tänker;oj vad det händer mycket i SH!

Men härligt att Ni är så aktiva med så många.Vilka minnen!!!

Elisabet mådde bra, hon är så optimistisk och glad:)

Vinterkappan (den tunna) har åkt på och här har bakats äppelkaka med de STORA äpplena (Du vet) från kollo.

Annika prao-ar först på KFUM sedan Amelia Magasin.

puss & kram/mamma

2010-10-03 @ 21:15:32
Postat av: Anna

Sven hade länkat över helgens upplevelser från dig.

Så jag tackar för trevliga bilder med textinformation.

2010-10-03 @ 22:20:10
Postat av: Vivian

haha! nuförtiden känner jag igen shanghai på bilder genom att se på taxibilarna!! lol! taxibilarna ser annorlunda ut i varje stad trro jag...

åh, fake market! qipulu e rätt stort, finns flera byggnader som alla e flera våningar höga o massa massa fake saker o allt annat! :) ni lär ju åka dit fler gånger tror jag, hihi....

ha det bra! ;)

2010-10-04 @ 01:17:38
Postat av: Sven Englund

Jag tycker dina bilder är jättebra! Speciellt avslutningsbilden! =) Bra jobbat med den! (Bara min tröja som skär sig lite..)

Fortsätt så!

2010-10-04 @ 08:58:35
URL: http://www.svenenglund.se/blogg
Postat av: Pappa T

Har varit lite frånvarande sista tiden men nu har jag läst ikapp och bara skrattar hela tiden!! BÄSTA underhållningen:) :) :) Älskar bilden på Dig och U i cykeltaxin i flygande fläng:O Verkligen stor Mao! Vi som är vana vid våran lilla 'sport-Mao'

Skall bli kul att se hur det är i Suzhou. Dit vill jag också sen;)

2010-10-04 @ 10:06:20
Postat av: Anton

Hej :)

Fina bilder som vanligt! Här finns det massa markets med allt möjligt fake, men asså vad kostar det hos dig? Typ en "omega-klocka" liksom? :p om det är billigast i Kina är det ju dumt att köpa saker här liksom...

Kram!

2010-10-05 @ 07:24:31
URL: http://twofortheroad.blogg.se/
Postat av: Anton

Hej :)

Fina bilder som vanligt! Här finns det massa markets med allt möjligt fake, men asså vad kostar det hos dig? Typ en "omega-klocka" liksom? :p om det är billigast i Kina är det ju dumt att köpa saker här liksom...

Kram!

2010-10-05 @ 07:25:51
URL: http://twofortheroad.blogg.se/
Postat av: Malin

Heeej alla snälla som kommenterar!



Mamma: Härligt att E mår ok bra! Hade själv aldrig klarat av att vara så optimistisk och glad tror jag..

Oo saknar se stora koloni-äpplena!! Däremot finns det ju såå mycket annan frukt här så det gör inte så mycket. Har hittat en äppelsort jag tål!! Kul med prao på Amelia! :)



Anna: Kul att främlingar vågar sig på att kommentera, tack tack!! :D



Vivian: Hehe tror faktiskt att vi inte var där vi trodde..vi var nog inte på Qipulu. Och jaa taxibilarna här ser speciella ut här :)



Svenne: Taack :) Mh nästa gång vi fake-shoppar måste vi bära mer gammalmodiga kläder! ;)



PappaT: Åh tack, vad glad jag blir :) Haha ja den bilden är härlig :D Finns så mycket vi ska göra när ni e här, vet inte om Suzhou verkligen är så högt prioriterat alltså.. :)



Hon: :) Vad snällt sagt! Hehe jaa det är nog mycket fake överallt i Asien. Men en "omega" eller "lolex" kan du lätt få för 20, 25 här, om du är en bra pruter' dvs ;) Andra låtsasklockor går för kanske 18 :) Vad kostar de där borta??



KRAM!



2010-10-05 @ 17:30:58
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Bojan!

Herregud vad mycket fina bilder du tar! Alla bilderna är ju helt underbara! Ååh jag längtar tills jag får se allt coolt i verkligheten! Men jag får nöja mig med dom fantastiska fotona så länge :)

2010-10-14 @ 11:45:24
Postat av: Malin

Ååååh tack!! :O :D vad glad jag blir! :) Ah allt är minst lika fint och coolt i verligeheten som på bilderna! ;) MEN var beredd på de värsta almänna toaletterna du stött på :) kram!

2010-10-14 @ 16:55:02
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0