besök i shanghai!

(tågstationen i Suzhou. Älskar den här bilden, vet inte varför..)


Ojojoj dåligt med bloggande nu för tiden. Får be om ursäkt för det och lite snabbt uppdatera er om vad som händer.
Oliver, Anton och Sebastian (som är ännu sämre på att blogga ofta) kom till Shanghai i onsdags. Efter att ha rest runt i Asien i ca 3 månader är de nu på deras sista stopp, här i Shanghai!

I onsdags mötte jag och U upp dem vid Peoples Square så blev det middag på kära Ajisen! och Oj vad de har varit med om alltså! Blev så himla sugen på att åka och sy upp kläder, skor, väskor .. när jag hörde om hur de spenderat tusentals kronor på att låta sy upp kläder till dig själva. Oliver hade asballa boots i "skinn" som var uppsydda, Anton hade snygg jacka i perfekt passform, Sebastian däremot har bara storshoppat på Carrefour. Fleecehalsduk säger jag bara! ;)
Nä förutom schyssta prylar från Carrefour hade även S sytt upp ca.27 kg kläder och skor som han redan skickat hem!
Jag vill me!!

I torsdags fick de se vårt område. Campus, dorm och street food. Eller nja, de var ganska trötta så nån sightseeing på campus blev det inte utan direkt mot street food'en i gränden. Ett ställe som den här gränden kan bara vara Kina. Det existerar inget likt det här hemma. Därför känner jag att det är ett måste att gå dit! De verkade också gilla stället..

Igår drog vi till Helen's på kvällen. B aren som ligger 5 min. från dorm och dit typ alla går. Har säkert skrivit om det förut men ah, jag gillar stället. Det är bra musik och bra priser och bra folk, 有很多朋友在那里! :) OCH ulrika har blivit kompis med DJ'n ^^
Hängde med Beckham, Evan (USA), Oliver&Anton (Seb var sjuk), Miguel (Mexiko), Jeff (USA). Så var även Filipperna där, Jules (Burundi), Ali (Iran), Roman (Ryssland) och annat folk där!! Vår plan var att gå till nån klubb efter..men I guess we trivdes för bra på Helen's så vi stannade till stängning vid 3! Jag tyckte vi skulle dra ut ändå, vadå vid 03 har ju festen bara börjat på klubbarna här men det ville visst ingen annan... :)

Så jag hoppade på bak på Beckhams moppe och Ulrika bak på DJ'ns moppe (haha :D ) å åkte vi o köpte lite street food en bit bort (de utanför oss stod inte där!!?). Vi köpte med oss och satt i lobbyn och åt. Och då träffade jag Joel! En svensk som pluggar här på Fudan och som bor på dorm som jag inte träffat förut. Har hört att det skulle finnas nån mer svensk här och igår såg jag en kille som såg svensk ut så jag frågade och visst var han det.

Ulrika pinnade upp till rummet och hämtade kort och post-IT så spelade vi -nåt form av- kortspel och lekte den där leken när man har en fet post-IT i pannan med ett namn på så ska man genom att ställa frågor komma på vem det är. Vi körde med dormitory-people! Haha :D
Omkring 5 gick vi väl upp och efter att haft våra dagliga snacka-igenom-kvällen-snack sov vi gott :)


Idag har det blivit plugg här på Aroma Café.. Tomo (Japan) kom in strax efter mig, och han är bra på att prata, så jätte努力 ("nuli" - flitigt. remember?!) har det väl inte varit.. Kände att det var dags att ta fram Booken och blogga lite :)
Juste! Här i Shanghai är det fri internetuppkoppling på i stort sett varenda café!

Vet inte om det blir ett nytt försök att ta sig till en 80kuai*-openbar-klubb ikväll eller vad som nu händer.  :)

*kuai = yuan. Bara att kuai säger man i talspråk, yuan skriver man i stort sett bara.




Heeej så länge och TUSEN TACK för alla härliga kommentarer på mina senaste inlägg!!! Ska försöka hinna med och svara på dem också! :D



<3



Kommentarer
Postat av: Vivian

åh det är alltid roligt att läsa din blogg! å alltid händer det nåt nytt! =) helens, jaa...alltid ett bra ställe att hänga ifall man inte orkar ut lixom. o bra priser o härliga människor som hänger där!!

va fint att du avslutade inlägget med en bild på stockholm på kinesiska!!

kram

2010-12-06 @ 18:25:02
Postat av: Magga

Godmorgon Malin. Hinner läsa din blogg innan jobbet idag. En fråga? Hur många timmar är det på ett dygn hos er. Ni hinner ju med både skola, plugga, partaja flera timmar, fara runt o äta och så skriver du att ni sover också ibland. Ha det jättekuuuul.Typ som ni redan har det.

2010-12-08 @ 06:48:52
Postat av: Gugge

Tjing tjong från ett kylslaget Svea rike. -10 gr o det ser ut som finaste julkortet ute:)

Fint kort på perrongen helt nypolerad ser det ut som. Var är alla tags???

Tycker vi åtminstonde borde lära oss skriva Stockholm på kinesiska så vackert.

Jo,du borde utses till Shanghaiarnas bästa turistambassadör:)Både i ord o bild.

Ledig ida efter några hektiska julbordsdar på jobbet. Hoppas hinna med en skidtur efter julklappsletande.

Lev livat:)

Kram

2010-12-08 @ 09:03:06

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0