Heejdåå dålig sömn!!!

Japp det är sant!! Jag har varit på IKEA idag och jag köpte en madrass!!



Ååå vad jag har sovit dåligt senaste tiden, igår... vaknade jag 07.30, 30 minuter innan jag började. Kunde knappt gå för att min rygg var så öm, ögonen gick knappt att få upp (värre än vanligt alltså!).. kände att jag knappt sovit något den natten.. Kunde helt enkelt inte gå till skolan än, skulle inte lära mig mer för det. Kände mig jätteledsen.. Tog iaf boken och började plugga in glosorna i kap.5...men somnade om. Vaknade, kände mig något piggare men hade missat 2 timmar skola... Det var banne mig droppen hehe! Jag kan ju inte börja missa skola p.ga. att jag sover dåligt, vilket jag är väl medveten om! Bestämde mig för att "Imorn blir det raka vägen till IKEA"!!

Dock fick jag gotta mig i massage i två timmar först :) Ytterligare en grej jag känt att jag behövt senaste tiden. Så jag hängde med JiHyun efter skolan till hennes massageställe igen. 200Y för 2 timmar! Helkroppsmassage, (dvs. rygg, axlar, nacke, ansikte (massa inpackningar och grejer) armar, ben och även huvudmassage!!) och oj vad det kändes i musklerna, så spänt, så ont! Men vad skönt det känns nu!!

Gatan som massagestället ligger på.

Efter blev det alltså IKEA, Ulrika kände inte längre för att följa med då hon fortfarande är lite förkyld, så jag frågade om Sven ville IKEAa med mig, det ville han! :D Så han lämnade biblioteket och studierna i all hast och kom dit. Då hade jag redan hunnit trycka i mig en "Spagetti å Köttfärssås" och en såndär fräsch sallad för 6Y :)

Fixade även ett IKEA-family kort till mig haha! Kände mig så... gammal. Det är ju sånt kort alla mammor har! ah och så alla gamlingar i Kina som hänger på IKEA hela tiden bara för att som Family-medlem får man gratis kaffe :)

Plockade på mig diverse 日用品 och sen bar det av mot madrasserna! Först provade vi inplastade madrasser som låg staplade på varandra på lagret. Det var väldigt mjukt och gott, men jag sa att det är nog bäst att prova en på riktigt i en säng.. Väl där var det ju en jäkla djungel alltså.. Vet inte om kinesen som hjälpte mig egentligen var till mycket hjälp, men Sven pusha' på mig att jag måste köpa en nu när jag väl är här och att den jag var mest inne på var mest prisvärd. Så den fick det bli! Och inte nog med det jag tog två!
:) ja, en var till Ulrika. Home Delivery för 60Y allt som allt! Kalas! Så imorgon eftermiddag kommer dennnn!!! :D HURRA!

Såhär gör Sven när han provar madrass, Jul på IKEA, Paradis är levererat! Samma pris som hemma..tusan också!
v style="text-align: center;">(klicka på bilderna..)
Så fint julpyntat överallt! Är det det hemma också?!


F.ö. så är ju proven avklarade nu och vi fick reda på resultaten redan måndagen efter! Det gick bra, tänker inte skriva massa resultat här nu, men måste bara berätta att på 发音 - fayin - uttal, fick jag 10 av 10. Är så himla nöjd över det då uttal är något av det svåraste med kinesiskan! Råkar man t.ex. gå upp lite för ljust i slutet på ett ord får det en helt annan betydelse än det man egentligen ville få fram. Så ah, känns grymt skönt att fayin ändå sitter någorlunda hos mig! :)

Satt och pluggade på Starbucks igår på Nanjing Lu. Var där mellan 1 och 9!! Först hängde jag med JiHyun, vi hade shoppat lite. Sen gick hon och jag började plugga. Sen efter ett par timmar började kines-tjejen mittemot mig snacka, jag hade visst skrivit ett tecken fel på mina övningspapper ^_^ Sen pratade vi, och vi pratade och pratade och pratade haha om allt mellan himmel och jord och hon sa flera gånger om att "OM jag har något fråga om vad som helst; kinesiskan, Shanghai eller någon annan stad är det bara att smsa eller maila!!" :D Så himla gullig. Audy var utbildad till lärare och kanske omkring 30 och skulle gifta sig om 10 dagar! Så hon satt och planerade sitt bröllopp igår!! :)

Även på Bucken var det redan pyntat och julmuggen är här!!







Sånna här tecken blir man ju extra sugen på att lära sig ....
“倒霉 -Dao mei - Having a bad luck"
Tyckte de kunde satt dit lite fler streck :)




Men m.t.p. att det gick att lära sig t.ex. de här tecknen så ska man väl aldrig säga aldrig... :)
"糊涂 - Hu tu - Confused" och "糟糕 - Zao gao - Bad, Terrible"



cykeltaxi hem. haha det går så fort :)


GODNATT!
Last night of stenhård säng i vilken man när man ligger på sidan typ får höftbenet i revbenen.. orka att jag har väntat så länge.. :(  :)



Fick btw den här bilden mms'ad till mig häromdan från mamma.
För er som inte ser: Det är "Bar Retro" på Sveavägen en fredag. (Den lille där i mitten alltså... där det lyser mest det är ICA det.) :)
Woooohoo!!
Blev verkligen sugen på att komma hem..not!! moahaha :D



^

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag är såå glad att Du ÄNTELIGEN...har köpt en till madrass.Lilla gumman vad "hårt" det har varit för dig - tur allt annat är så himla bra:)

Tur att Du visade att Paradis finns på IKEA, så vi inte släpar ngt sådant från Sweden.

Dags för Dig och Ulrika att snart börja fundera på om Ni vill att vi tar med oss något alldeles extra -något alldeles särskilt speciellt från detta land i norden:)kram kram

2010-11-11 @ 18:25:54
Postat av: Baba

Grattis till madrassen! Tur att Du köpte en så slipper vi ta med en! ;)

2010-11-11 @ 21:45:38
Postat av: Vivian

haha madrasserna på dormet!! du e nog inte den enda som fått ont i ryggen o sover dåligt pga den!! bra att du fixade det nu, från ikea ofc haha!!

förra året firade de ju lucia me luciatåg på ikea. de serverade även glögg o pepparkakor. mina vänner va me o framträdde i tåget, kände nåra som jobbar där har jag för mig.

men jag känner inte av så mkt julstämning här, ännu. snön har kommit i iaf, nu e d bara slask dock :( usch!

va bra att d gick bra på proven! 10 på 发音!很好!vilka svåra ord ni får lära er...

晚安!

2010-11-12 @ 00:01:43
Postat av: Sven Englund

Hej igen! Skrev på fel inlägg, 不好意思. Iaf, såhär ser det ut när Malin provar madrass. https://skitch.com/svenenglund/ryypj/dsc01272

2010-11-12 @ 03:29:12
URL: http://www.svenenglund.se/blogg
Postat av: Malin

Hahahah SVEN!! xD tack tack



Jaa det är verkligen bra att jag fixat det nu :)

Inge paradis från sveden tack :)

2010-11-12 @ 05:31:40
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0