祝我生日快乐!



Eftersom alla andra har fått ett grattis-inägg tänkte att jag ska ge mig själv ett också!

Hipp hipp hurraaaaaa för mig idag på 20-årsdagen!! :D





Känns ganska konstigt att fylla år i Kina, utan familjen Avén, utan istället med min slags familj jag har skaffat mig här!


Morgonen var underbar!! Jag och U bestämde oss för att ta lite sovmorgon till 10.00 idag ist. för 08.00. Vaknade av en (obs. EN) ljuv stämma som förde ett medley av alla födelsedags-sånger du kan tänka dig och med en stor bricka i famnen med födelsedagspresenter! Japp, Ulrika hade till och med inhandlat en bricka! "Ja, ingen födelsedag utan födelsedagsbricka, eller hur!!?" :D
Sen var det på med Stevie och "Happy Birthday" och paketöppning för hela slanten!
Igår mötte jag upp Ma&Pa's vän Ingela som kom från Sverige igår och hade med sig tre stora kassar med grejer jag önskat få hit hemifrån. OCH så var det maassa paket i!! :D Så himla härligt. Allt luktade hemma :) Mmm :)




Till frukost åt vi yoghurt med mammas müsli som jag fått! MUMS!! Tusen tack! Fick även bli varsin knäcke med skinkost från Sara! MUMS! Tack tack tack!
Den finaste finaste presenter var helt klart Efva Attling-armbandet från er där hemma!<3 Åh så fint det är. Det åkte på direkt och jag har kollat på det hela dan. Älskar det. Det är perfekt! Jag ska fundera på vad/om jag vill få ingraverat i det. :)
Håkan Hellström skivan har jag inte lyssnat på än men ska göra det snart, fy vad kul, tack pappa!!! Behöver ny musik i iPoden och jag vågar inte ladda ned här!!
Födelsedagskort, Tidningar, Ansiktskrämer (ögonkrämen är perfekt), GODIS, allt är perfekt!! Kunde inte sluta le imorse och knappt när jag tänker på allt fint ni fixat till mig! <3
Måste fråga dig, Annika- Har du gjort den där "Ha den äran"-duken?! :O

Ulrika hade slitet tokigt mycket för att få ihop massa födelsedagsprylar!<3
En stoor fin blombukett fick jag, med massa avancerade bladvikningar och sorters blommor! Bästa presenten från henne var Ramen. En stor ram (som hon åkt till IKEA för att köpa!!) med en stor fin bild på mig i Suzhou som hon framkallat! Så himla fint!! Superfint och gott doftljus från Hola, mugg (perfekt för te, som jag kan dricka nu när jag har tefilter!), salta sillar från IKEA, pepparkakshus(!) och snygg kinesisk ELLE - allt är perfekt! Kan man ha en bättre 同屋 - tong wu - rumskamrat ?! :)<3

Tusen tack mormor för grattiskramar och moster Elisabeth för grattis och present!<3


Gick i skolan till 2 idag. Fick massa grattis och grattiskramar från alla möjliga!! Lunch åt jag med JiHyun (Korea) och Joanne (Filippinerna) på Starbucks, JiHyun bjöd mig!! Gulligt :) Klassen sjöng för mig (på kinesiska såklart) och Lin Laoshi (lärare Lin) kunde berätta att i Kina så ska man nära man fyller år äta en lång nudel (Mian- står för långt liv) och ett ägg (Dan- kommer inte ihåg vad det står för..)
Efter skolan hängde jag lite med Kiat, köpte bl.a. tårta som vi ska äta sen! Visar bilder sen, de är jättefina!! Köpte även lite nyrostade kastanjer till mig i födelsedagspresent!

Sen när jag satt på rummet ringde Joanne i klassen och sa att jag skulle komma ner till lobbyn om 10 min. Så jag pinnade ner och där stod hon, Jasmine och deras filippinska vän med en Cheescake tlll mig! Så himla gulligt av dem! 谢谢你们, 我很高兴!!
Nu sitter jag här på dorm i Shanghai helt själv och ska strax iväg och plugga, Ulrika har redan gått iväg.


Hittills har min dag varit hur bra som helst. Förresten så var det bästa vädret på länge nu idag!! Sol, blå himmel och varmt! Underbart!
Bilder kommer sen, nu måste jag plugga! Stor kram från 20-åringen! O—^_^—O

<3

Kommentarer
Postat av: Nicklas & Karin

Ett stort GRATTIS på den stora dagen!!!!!

2010-11-01 @ 11:15:53
Postat av: Marina

Ett STORT GRATTIS på 20-årsdsgen. Från hela gänget!!!

Ragnar skrev på Halloween inlägget till dig.

Kram / Marina <3

2010-11-01 @ 11:22:34
Postat av: Malin

Tack Nicklas och Karin!!!



och Tack Marina! Jag hann se Ragnars inlägg också, tusen tack ska ni ha!!!! :D Kramar!!

2010-11-01 @ 11:37:32
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Louise

Låter som en riktigt härlig födelsedag Malin :D och vad mycket fina presenter! Ha en kul kväll nu :D

2010-11-01 @ 11:40:55
URL: http://luslouise.blogg.se/
Postat av: Marie

Grattis igen :D <3 värsta fina presenterna!

2010-11-01 @ 14:34:12
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: mamma

GRATTISKRAMAR I MASSOR!!!Försökte ringa Dig förut men det gick inget vidare!

Njut av dagen och kvällen och tårtan!!!! puss&kram

2010-11-01 @ 15:35:51
Postat av: Sa

Tack för att du kommenterar! Alla borde göra det :)

2010-11-01 @ 16:40:53
Postat av: Gugge

Tjing tjong<3

Vad är det för en da -Jo det är ingen vanlig da för det är Malins födelseda Hurra hurra hurra:)

Ja, man kan undra om du fyller 50 med all den uppvaktningen. Vilken tajming o få paket o till o med känna doften hemifrån. Säkert mycket känslor som bubblar i digen sån här da. Just nu doftar det så gott från köket, håller på o gör Maries goa musli. Var hos Linda i Uppsala igår o hade med det till henne oxå:)Vi fixade lite mys till hennes studentlya o hon blev riktigt nöjd. Känns kanon att vi bara har en timmes bilresa till henne nu.

Malin har höstlov o vi har precis varit ute o övningskört lite.

Som sagt det vekar riktigt kul o va Malin Av?n:)

Stor kram på dig

2010-11-01 @ 16:42:37
Postat av: Sandra

Grattis på födelsedagen Malin!!!!

Hoppas hela dagen blir alldeles fantastisk!!

Kramar



(Det var jag som klantade till det lite i inlägget före:D)

2010-11-01 @ 16:43:35
Postat av: Linda

Stort grattis på födelsedagen!!!

Mamma (Gugge) tipsade om bloggen, vad kul du verkar ha det. Blir lite avundsjuk nu när man sitter här i mörka Uppsala o tentan kryper nämre;)Fast jag har det ganska bra också!

Hoppas du får en bra dag o blir firad ordentligt.



Kram från Linda

2010-11-01 @ 17:54:44
Postat av: Annika

GRAAATTTIIISSSSSS!!! Nu har jag nog sagt grattis på alla sätt som finns. Elelr nae inte Facebook. Men det kommer nog det med ;) Jag hoppas att din födelsedag var superduperjättedundermega bra!! Ät hallon-lakritsarna från lakritsroten och tänk på mig så ska jag göra detsamma :) Duken är tyvärr inte gjord av mig. Men jag jobbar på att utveckla mina broderifärdigheter ;) KRAM syster :)

2010-11-01 @ 19:09:13
Postat av: Kussen Linda

Ett jättegrattis igen till dig!

Låter verkligen som du haft en toppendag å vilka presenter sen! SÅÅÅÅ häftigt att din goa familj lyckades få ner presenter just till din stora dag :)

Lycka till med pluggandet. Du är bäst!

Ta hand om dig, kram

2010-11-01 @ 19:20:36
Postat av: moster Anne

Stort grattis på 20-årsdagen. Hurraaaaaa. Många kramar från moster

2010-11-01 @ 21:21:43
Postat av: Sofia

Grattis på födelsedagen!!!!!! Låter som att du har haft en underbar dag :)Kram

2010-11-01 @ 22:45:55
Postat av: Tiffany

Åh Malin födelsedagen verkar ju varit tipptopp! :D Härligt att höra!! :D Kramar!

2010-11-02 @ 00:07:06
URL: http://tiffanysmoment.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Grattis Grattis Malle!! Nu är du vuxen på riktigt haha ;-) Det låter som att du haft en grymt bra födelsedag! Och lycka till på det där stora provet!! you can do it!! <3

2010-11-02 @ 00:18:57
Postat av: malin

Grattis i efterskott! Verkar som att du har haft en jättebra födelsedag :) kram

2010-11-02 @ 12:58:26
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: Ragnar

Howdy,



hoppas att tentan gick bra. Vill bara ge en virtuell present och det är följande länk:

"http://www.tv4play.se/noje/felix_stor_en_ingenjor"



Felix Herngren har ett program där han besöker unga ingenjörer som arbetar utomlands och det är riktigt kul (tycker iallafall jag). Nu senast var han i Shanghai och besökte en kille som hette Fredrik. Det finns flera program och ytterligare ett från Kina som var grymt kul. Förhoppningsvis tycker du också detta är kul och jag hoppas att du kommer åt länken.

Många kramar / Ragnar

2010-11-03 @ 22:17:26
Postat av: Malin

Heej alla, hoppas ni sett mitt tack-inlägg till er!! Men kan lika väl skriva tack här också till alla! :D så gulligt av er att ta er tid och skriva!!!



Kul att du kollat förbi, Linda A.! Kan tänka mig att studentliv i Uppsala är riktigt kul det med! :)



Ragnar!! Huur kul klipp som helst hahaha, jag kollade i förrgår. Skrattade högt massa gånger!! Den dansande tanten! Haha, åh, nä nu avslutar jag kommentaren här, tror jag ska skriva ett inlägg istället! :D



KRAM!

2010-11-08 @ 16:46:17
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0