1:a Advent i Shanghai

 



Ha den äran på advent! Eller vad man nu säger haha :)

 



Som tur är kommer vi att få fira lite svenskt med Jonas och Maria! De ska bjuda på pannkakor, pepparkakor och glögg! Mums!! Fast som Jonas sa, "Varje år får man för sig att glögg smakar godare än vad det faktiskt gör.." och jag håller nog med ;)



Igår var jag på IKEA igen :D

Ulrika, jag och Beckham kände att vi alla behövde lite julmys till rummet + svensk mat!

Kom hem med diverse fint! Pepparkakshuset dock är låångt ifrån IKEA.. U köpte det på Starbucks för ett tag sen, Så himla fint!! Skålarna och koppen är från en vagn utanför som står och säljer porslin. Fina grejer! De där tre betalade jag 25Y för sammanlagt! Bra tycker jag :) Hemma hade det blivit betydligt mer, så får man alltid tänka! ;)

 



<3


Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk att få fira första advent i Shanghai:)

Finfina ljus mm och tom Nygårda Julmust!

Var det dags att fylla på te förrådet? Det är det INTE för mig.Om Du visste vad jag dricker te av alla de sorter men det känns som om de aldrig kommer att ta slut:)

Så Skönt med IKEAs gosiga pläd nu när även ni börjar få det kyligt på em/kväll.

Du skulle gilla Sverige just nu, mycket snö har det kommit,även vi på Sveavägen har mysig julkänsla.

Pappa hängde upp alla våra vackra RÖDA julstjärnor igår och de gör sig så bra mot snön som ligger på fönster och fönsterbädor.

Hur ser din Önskelista ut i år???

Kom ihåg att hälsa till Jonas och Maria ifrån oss.

GLAD:)FÖRSTA ADVENT önskar mamma

2010-11-28 @ 11:15:38
Postat av: Claes

Hej igen Malin o tack för uttömmande svar på min fråga (som kom för ett tag sedan). Har inte varit inne på din trevliga o intressanta blog på ett tag så svaret har dröjt lite.

Kan annars rapportera om värsta svinkylan med ca 20 cm snö just nu och ca -10 grader. Gugge och jag har åkt längdskidor både igår och idag - känns som det är rekordtidigt. En teori är att den globala uppvärmningen eventuellt påverkat lufttrycken och vindarna så att det just nu blåser mer från nordost (kalla ryssvindar) jämfört med vanligtvis från väst (milda atlantvindar). Så för vår del undrar kanske en del om det bara är påhitt med global uppvärmning (vilket det inte är). Själv tycker jag att vita vintrar är att föredra framför +3 grader o regn, så jag är nöjd med den tidiga vintern.

Hoppas du är nöjd med vädret i Shanghai - har ni några årstider eller hur ser klimatet ut över året?. Är luften OK i en så stor stad eller har ni problem med "smog"?

Ha det fortsatt bra och hoppas du får en fin jul framöver. Alla från Tallåsvägen önskar dig en fin 1:a advent (till och med julmust har du lyckats hitta...).



Hälsn. Claes

2010-11-28 @ 22:39:36
Postat av: Ida

Fina bilder :)

2010-11-28 @ 22:51:38
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Jonas

lite länkar från chloe till ulrika



http://www.lotushostel.cn/

http://www.daodao.com/Hotel_Review-g294212-d1768677-Reviews-Purple_Courtyard-Beijing.html

http://hotels.ctrip.com/Domestic/ShowHotelList.aspx

http://destguides.ctrip.com/journals-d1-s00-p1/beijing:journals.html



chloe

2010-11-29 @ 04:09:41
URL: http://€
Postat av: välstekt

aaah keepin' it real med första advent i shanghai, låter bara för behagligt :D!!! hoppas att dagarna går i ljuvlighetens tecken!

2010-11-29 @ 17:54:06
Postat av: Louise

Gud vad mysigt ni gör det och ni firade nog första advent mer än jag :D men här har julstämningen också kommit igång,snön ute,nks-julskyltning har "täcks av" och helt plötsligt äter man pepparkakor var och varannan dag haha :P mysigt med jul! Puss!

2010-11-30 @ 10:35:55
URL: http://luslouise.blogg.se/
Postat av: Vivian

åhh va fint ni har gjort d i rummet! har nog inte sett ett så lika fint studentrum som ert!!

2010-12-01 @ 23:29:17

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0