KinaResor

Jag och Ulrika var ju på KinaResor och köpte biljetten, vi tittade samtidigt på förslag till hotell som vi ska bo på under första veckan i Shanghai, innan vi får ta in på Campus. Vi har två bra alternativ som båda ligger centralt och verkar bra. Men jag känner att minst 3-stjärnigt vill man ju ha! Det är Kina!! Allt luktar konstigt och det mesta är väldigt annorlunda från hemma- då måste man ha bra standard på rummet man ska bo på de första 6 dagarna av ett kommande år haha :) oh längtar så!
Så när vi stod där och snackade med Bitte (mycket vänlig, snäll och hjälpsam kvinna!!) så kommer det fram en kille som jobbar där (typ 30) och säger typ "Hej hej, ni ska till Shanghai eller?" Jag och Ulrika blev lite paff först men instämde och samtidigt tyckte jag att jag kände igen honom men hade ingen aning om varfirån. Så säger han "Har vi träffats förut?" Haha jag tyckte hela grejen va jättekonstig först och kunde verkligen inte komma på nån gång vi träffat honom..men precis i den sekunden kom jag på!! Det var en av killarna vi käkade middag med en kväll i Nanjing sommaren 2008 haha! Malou hade några bekanta i Nanjing då så vi mötte upp dem och gick på en Nanjingrestaurang. Vi var även på en jazzklubb i Shanghai med dem. Jag kom tyvärr inte ihåg vad han hette så var tvungen att fråga- Gunnar var det ju! :)

Det var hur som helst värsta kul att träffa honom och han kunde berätta massa om studentlivet i Shanghai och gav oss massa tips om allt möjligt. Men framförallt försäkrade han oss om att allt kommer att gå jättebra och man behöver inte planera allt innan utan istället ta saker som de kommer. Det är oftast då det blir bäst!

Vi fick Gunnars mail, ifall vi undrar något nån gång är det bara att höra av oss! Känns väldigt skönt att ha en sådan kontakt! :D

Blev riktigt sugen på att få åka iväg efter den där dagen..! :)




Nanjing 2008. Killen bredvid Louise är Gunnar. Gunnar kunde berätta att han med blondt krulligt där bredvid Lisa, numera är gift med en kinesiska och bor i en stad en bit utanför Shanghai! :O Jag är glad för hans skull, men hm..så ska inte jag göra. Promise. 

Kommentarer
Postat av: Anton

hahaha tänk om du gifter dig med en kines och inte kommer tillbaka xD :/

2010-06-04 @ 19:08:46
Postat av: Malin

Skulle aldrig falla mig in!!!!! hahah

2010-06-05 @ 14:53:43
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0