till de som bryr sig.

 

 


Vill bara säga stort tack till alla er som läst mina två senaste inlägg och sedan även tagit er tid att lämna kommentarer, skickat sms eller skrivit till mig på facebook! Alla fina värmande ord och kramar.. jag uppskattar verkligen att ni både läser, tar in vad som står och bryr er om att höra av er till mig. Betyder så mycket och det är precis det jag har behövt de här dagarna!


tack tack tack.



***


Bilden ovan är min nya favoritbild. Tycker om den så mycket, trötnar aldrig på att titta på den. Tycker att den är så levande, jag älskar hur ingen av personerna i bilden tittar åt samma håll! favorit! :)


Jag har tidigare varit lite skeptisk till att publicera mina favoritbilder såhär på nätet. Jag vet inte vem som då kanske kopierar bilden och har den i sin egen dator. Om jag söker på något jag skrivit om, på Google, så kommer ibland mina bilder upp i sökresultatet, vilket jag faktiskt tycker känns lite sådär. Konstnärer signar sina verk med sitt namn någonstans i bilden, sånt ser man även på en dels bloggar och deras bilder. Jag har aldrig gjort förut då jag tycker att det många gånger förstör ’skönheten' i bilden.. man ser mest den vita texten nere i vänstra hörnet.. ;) Men så ser man på typ 14-år-och-gravid och liknande bloggar där alla bilder på deras magar är tagna med dåliga mobilkameror och ändå sätter de deras namn helt fet och snett över hela bilden.... Sånt får mig att börja fundera på att faktiskt klistra in en liten signatur i mina bilder..


Testade att skriva in mitt namn på den här bilden av The Bund.. vad tycker ni, funkar det? Eller ser det mest ut som typ reklam? Själv tycker jag mer om den utan text men om den här bilden nu kommer upp i ett sökresultat på google, så ser man ju iaf mitt namn snabbt. Kan kanske vara bra ur vissa perspektiv sett? Det är ju fint att ha ett namn folk känner till ^_^

 



Kram tillbaka till de som gav mig.

<3





Köpte lite små bra-att-ha-prylar för ett tag sen i en sån där billig lite shop (typ pennor, postIT, nagellack, hårborste, pennskrin, små block, hårklämma osv.) Så köpte jag även en skön limegrön påse med tyghandtag för 3Y att lägga allt i, istället för att få en svart tråkig plastpåse gratis! :) När jag kom hem läste jag vad som faktiskt stod på den lilla lappen som hängde på. Haha! :) Man blir lika glad varje gång man ser sådan här halvd an engelska, kinesernas verk! Man finner det på påsar som denna, skyltar på gatorna och i affärer, och i tryck på kläder. Och det bästa är att de själva i 9 fall av 10 inte har en aning om vad det betyder. Såg en äldre dam för ett tag sedan gå med en ”jättefin” T-shirt med paljetter och tjaffs på, med texten ”I love when boys do the.” Haha :) tolka som man vill.



^


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul med Westin-taket i bakgrunden på Din favve bild.

kram<3

2011-06-14 @ 23:09:57
Postat av: Baba

Stenhårt signera i fortsättningen. HÄVDA UPPHOVSRÄTTEN!! :)

2011-06-14 @ 23:40:32
Postat av: Emma

Hej Malin,



Tack för kommentaren på min blogg! Visst ska man pruta hårt, men ibland orkar man bara inte ;)

Jag tycker inte att det "stör" med texten på bilden så fortsätt att göra så, man vet aldrig vem som får för sig att sno ens bilder. Jag borde kanske oxå göra det förresten :)

Kul att läsa om ditt SH liv men väldigt läskigt med händelsen ute, fyy alltså. Jag har inte varit med om nåt liknande varken här eller hemma. Dock har jag blivit bestulen här, det var en fruktansvärd upplevelse. Fy. Håll i väskan säger jag bara.



Kramar //Emma

2011-06-15 @ 05:34:53
URL: http://emmasutsida.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0