lycka som gör mig lycklig!


Ja det här var lite av det jag fick med mig från mitt senaste besök på fejkmarknaden!

Har varje gång jag varit där bara ägnat en snabb blick åt denna butik men sedan tänkt något i stil med ”Men vem handlar sånt där här?” Har inte tänkt det lilla extra steget att, det faktiskt kan finnas nåt att ha där inne. Kände mig ganska snabbt hemma där och fann fler och fler prylar jag skulle vilja ha. Men rutti som jag är kan jag numer behärska mig, ta min tid och bara välja ut godbitarna. Tycker att jag lyckades väl!
Som ni ser på bilderna nedan fanns det oändligt många olika sorters tavlor och målningar!

Att gå i en sån där butik gjorde mig lugn kände jag, och all fin konst (eller ska jag säga ”konst” kanske, det är ju trots allt en fakemarket) gav mig idéer. Idéer om allt möjligt. Inredning i mitt rum, i vårt hem. Idéer för framtida hem och en del affärsidéer. Mja.. etc. :)

De tre ”teckningarna" på sista bilden gillar jag så mycket, lätta att skicka hem och så fixar jag med ram o allt hemma sen. Den större fick jag för 10Y. De andra två lyckades jag få henne att 送给我 / song gei wo / ge till mig gratis - för att jag ”handlade ju så mycket” haha. De två ’rullarna’ (bättre ord?) fick jag ned till 30Y respektive 50Y. Säkert enligt en del alldeles för dyrt men jag tycker det känns kalasbra!

Tänkte att den lilla ’rullen’ med - 福 / / lycka - ska hänga i mitt rum. Den större med - shuang xi / dubbel lycka - kanske kan hänga i ert rum, mamma och pappa! Hur fint kunde inte det vara!? Annars funkar ju alltid insidan på garderobsdörren bra för förvaring!




>
Snart kommer mina fynd i en låda med posten!



^

Kommentarer
Postat av: Baba

Kanonfina tycker jag också :) och riktiga klipp. Kommer Du ihåg de jag köpte i Nanjing? De prutade jag ned till 80 resp 70Y. Bra tyckte jag då, eftersom de började på 400/300Y. Men det viktiga är att man gillar dem. Kramar

2011-06-23 @ 00:34:15
Postat av: mamma

Glad Midsommar på Er :)



Hur ska Ni fira den??? Små grodorna,små grodorna...

- och den som inte helan tar han heller inte...

Skål!



Jaa, vilka fina grejer Du hittat,till skillnad från oss förstår du vad det står på tex rullarna.Kul!

Btw tycker jag rullarna även är vackra när de är hoprullade:)

I år kommer vi dansa kring midsommarstången i Sunhult!Vi håller en tumme för fint väder(idag stört mycket regn här i storstán)men NU = sol!!!!

Sköt om Dig och krya på Dig<3<3<3<3<3<3 & hälsa till Ullis <3

2011-06-23 @ 16:17:06

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0