Weekend Wars - MGMT





Så var det februari!

Inte klokt vad tiden går fort!  Ni där hemma tycker säkert också att de senaste månaderna bara sprungit iväg men jag tror ärligt talat att tiden går fortare i Kina! Ena sekunden är det morgon och sen vare kväll! Söndag igen men plötsligt var det fredag och helg igen! Så känns det hela tiden. Nästan lite skrämmande, ibland får jag för mig att tiden bara går och jag fått inget gjort..men faktum är nog att jag gör saker precis hela tiden så man knappt hinner fundera över det och så vips går har tiden gått.

Massa har hänt och jag vill berätta och visa för er, det är så många som visar intresse och verkligen vill veta hur jag har det. Det blir jag så glad över så då är det klart jag vill blogga om det och får dåligt samvete om jag inte gör det.



 

Vi var på IKEA häromdan, aaah long time no see! :) Egentligen åkte vi bara dit för att äta middag haha men vi tog en runda för att se om det kanske var nåt man verkligen behövde ändå. Fann då sånna där klämmor man sätter runt påsar för att försluta dem! Perfekt för alla påsar med ingredienser jag har till min müsli och sång är omöjliga att hitta någon annanstans, jag har letat! Härligt, Ingvar kan man alltid lita på! ;)

Blev iaf en massa gott till middag; tunnbrörulle med skagen, spaghetti bolognaise, sallad! Sen e man ju numera IKEA Family-medlem och får gratis kaffe på maten! ;)

 

 

 

Oh måste visa vad jag gjorde i förrgår! Jag pysslade lite haha. När jag var på min nya favorit-market handlade jag en massa fint. Mycket av det ska jag nu skicka hem  men en rätt onödig men billig sak var "Plush Deco Stickers" ! Köpte askar för ett tag sen att försvara massa smågrejer i, mönstret e fint men tycker det börjar bli lite tråkigt så ville testa att sätta på nått nytt haha! Se så fint det blev! :p Älskar sånt här som man bara tillåter sig göra i Kina- Klistra på luddigt lilasvart leopardtyp på en tidigare fin burk haha!


Före..


..Tada! Efter!


 

I söndags var det party här på dorm! Haha, de som arbetar på liuxuesheng sushe internationella studenternas dormitory ställde till med nyårs-kalas! Fanns flera stationer där man fick prova på att göra dumpningar av alla dess slag! Det va kul, något jag aldrig gjort förut. Sen åkte de in i ugnen och man fick äta av allt vi åstadkommit! Mums!

Något som är typiskt för det kinesiska nyåret är att man hänger upp massa "vimplar" med gåtor på som man ska försöka lösa. Här hängde de på linor längs med hela rummet och man kunde vinna priser om man kom på rätt lösning!

 

Trots att de flesta på dorm är bortresta just nu kom det rätt många, dock inte så många vi kände.. Kändes så konstigt, sist det var en sån här tillställning i loben kände man igen i stort sett varenda ansikte. Känns bra att veta att många kommer tillbaka efter lovet, att det inte kommer fortsätta va såhär "öde" här. En kompis som är i hans land just nu sa till mig häromdan "I heard the dormitory has become a ghost building!" Haha det stämmer banne mig.

 


Drickabordet; juice, läsk, te, mjölkte och självklart bjuds det på 啤酒 / pijiu / öl!

 

Egentligen skulle jag säga att hela Shanghai förändrats. Jag har aldrig varit med om en sådan tydlig förändring i en stad inför en högtid! Hemma kan man märka att det är färre på stan under sommaren så folk åker utomlands eller till sina landställen. Men på nätterna är det ju lika lite liv på gatorna året runt. Här däremot, är det ett sorts liv på dagen och ett på natten. Men nu, på gatorna inne i city är det färre, affärer och kaféer som tidigare haft öppet till 23-tiden varje dag i veckan är nu igenbommade! Streetfood-vagnarna som man kan se lite överallt i Shanghai syns nu knappt till! Det är verkligen konstigt det här, men så himla balt ändå på något vis! :D Är så glad för alla kinesers skull som får återvända till sina hemstäder och familjer!

 

Ciaoo!

^

 


Kommentarer
Postat av: U

Hey M!! :) Oh det blev ju så piffigt med de rosa videungen! :D Återigen - BÄSTA RUMMET! <3

XOXO U

2011-02-01 @ 15:46:49
Postat av: Marie

Åhh det verkar skönt med ledigt, när var man helt ledig senast liksom? är avis!

Kul med IKEA men här i sverige har det vara värsta blåstvädret kring Ingvar sen uppdrag granskning har grävt i IKEAs verksamhet. Om ni inte har hört så kan ni kolla här: http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning

haha tänkte att ni kanske inte hört, men ni måste ju hänga med! :D

BTW ska jag ha inflyttningsfest 5e mars, önskar ni kunde vara med! Men jag tänkte att ni kanske kan vara med på skype en kortis? vore sjukt kul! puss och kram

2011-02-01 @ 21:04:16
URL: http://mawar.blogg.se/
Postat av: Vivian

den där lådan blev jättefin!! coolt! ;)

2011-02-05 @ 00:24:42

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0