beats. by dr. dre

 



Något av det sista jag investerade i under min sista tid i Shanghai den 2:a terminen, var ett par hörlurar av märket beats. by dr. dre. Det är  en ganska ny produkt på den Amerikanska marknaden och är hyfsat dyra.  Ett par ligger på ca.3000 SEK. De är designade och framtagna för att få ut maximal kvalitet när man lyssnar på musiken. Nu lämnade jag förpackningen i mitt rum i Shanghai så jag minns inte exakt vad som stod på baksidan men något i stil med att ”Artister jobbar så otroligt mycket med att få sina låtar perfekta efter inspelning. De vill få till varenda ljud precis som de vill ha det och alla instrument som används ska märkas av. Men mycket av detta försvinner, hörs inte, när man lyssnar i de flesta hörlurar idag.”  Därför har dr. Dre tagit fram de här lurarna som är designade in i det minsta och visst ska vara perfekta. ;) Han har tänkt på det mesta och specialfunktioner som en mute-knapp på höger lur finns, när man bara vill tysta musiken en snutt för att lyssna på vad någon säger eller liknande. Grym idé enligt mig!!

 

Men nu är det ju så att jag befinner mig i landet Fake. Jag har nämnt det förut men jag säger det igen, man kan finna det mesta av de flesta slag i en fake-version i Kina.  Såklart nu även beats.! Så egentligen borde jag väl säga att jag har ”beats.”, inom citationstecken, då de ju inte är äkta. Jag tror det var i våras som jag började märka av dessa lurar på folk på Shanghais gator. ”Galet snygga!!” tyckte jag direkt! Tog reda på lite mer om dem samtidigt som fler och fler skaffade sig ett par. Jag var tvungen att ha jag med!

Min svenska vän Carl fixade ett par till sig själv i födelsedagspresent, jag fick prova dem och ljudet var ju grymt!

 

Strax efter tog jag mig till en fakemarket och prutade till mig ett par svarta (finns i typ alla färger), storlek stor (finns mindre i samma modell + minilurar, sånna som man stoppar in i örat, ni vet.) för 270RMB! Det är alltså ungefär precis 270SEK. Värt! :D

 

Kvaliteten är grym måste jag säga, med tanke på att det är fake, dock läcker nog inte de äkta lika mycket ljud utåt när någon lyssnar som de jag har men vad tusan. Jag ville mest ha ett par nya lurar med schysst ljud då jag vill plugga ifred med musik, ligga i sängen och bara slappa med musik i öronen, eller liknande :) Så jag är supernöjd med detta köp!

Kolla snyggaste förpackningen man fick till t.om.! Precis ALLT kopierar de haha :)



 

 

 



tjing!


^


Kommentarer
Postat av: mamma

allt klär en skönhet...

2011-08-14 @ 15:17:36
Postat av: Adam

Är det stor skillnad i ljud kvalitet mellan de äkta och de du köpt på "fake marknaden"

2011-12-27 @ 02:30:39

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0