复旦大学 Fudan Uni. 张家界 Zhangjiajie

HEJ! Här kommer lite favoritbilder från Zhangjiajie-resan! 4 dagar, 3 nätter spenderade vi där. Alla bilder är från alla 4 dagarna. Den andra dagen var jag sjuk (därav lägger jag inte upp några bilder på mig från den dagen..), spydde flera gånger när vi gick uppför berget (se härliga trappor på bilden nedan). Måste varit från något vi åt, då flera blev likadant sjuka senare under dagen. Dåligt väder var det också den dagen. Jag fick iaf avbryta innan lunch och åka till hotellet. Sen sov jag, i 17 timmar :)
Här är iaf mitt gäng! 100 pers var vi! :D




Ryssar, japaner och svensk!

Jag och Saizana (Ryska), min roommate under resan!







Snällaste 老师 / laoshi / läraren ! och Ryska (elev)



Avatar!!
Jag och Anna/Anja/Anjuschka (Ryska)


Jag och min bror Evan. Såhär i solljuset kom det fram att han allt har lite orange i skäggväxten!! Då är vi ju ”sisters&brothers” after all :D










Var så trött igår när jag gjorde detta inlägget så blev inte att jag skrev något, tänkte att jag gör det i nästa inlägg, med lite fler bilder.
Hur som helst var det en mycket rolig och intressant resa, trots sjukdom där mitt i. Vi såg bergen från alla möjliga vinklar vilket till slut gjorde att det kändes lite samma. Man blev liksom lite ”blind” för det vackra landskapet.

Men många gånger stod jag och bara tänkte för mig själva att: ”Det här är galet, tänk att det här är samma planet som smutsiga Wudong Lu, som Sveavägen där hemma. I Shanghai sticker det upp skyskrapor från marken som folk bor i, precis överallt. Här sticker det upp sådana här berg precis överallt som inte en människa ens sätter sin fot på.", osv.

Men nu när jag ser på bilderna i datorn inser jag ändå vilket otroligt ställe jag varit på och att de olika vyerna faktiskt är olika.

Innan resan kände jag bara Evan. Eller ja, det var bara honom jag snackat ihop mig med att åka till Zhangjiajie med. Sedan väl på mötet inför resan såg jag några ansikten jag kände igen men de flesta var folk jag faktiskt aldrig sett till. Så jag lärde känna så himla många nya personer från världen över, vilket känns roligt!!

Tjejer och killar var ju tvungna att sova separat på hotellen, jag kände ingen tjej så jag hade ingen aning om vem jag skulle bo med. Så på tågresan dit delade lärarna in oss och en annan tjej, Saizana från Ryssland, hade inte heller någon att bo med så det fick bli vi två. Hon är en väldigt snäll, rolig och härlig person så jag är myycket glad att jag fick bo med henne!! :)


Har ni någon favoritbild haha? :)
^

Kommentarer
Postat av: Baba

Kanonbilder! Mycket avkopplande för alla stressade nutidsmänniskor att kolla på!

Men inte så lite "Gulabergenkänsla"! Läskigt att vara sjuk i dessa trappor! Men det verkar inte ha varit regnigt och halt i alla fall :)Hur var hotellet? Kramar i massor

2011-04-16 @ 21:39:27
Postat av: sara

{h vad fina bilder, far lust att aka dit bums!

2011-04-17 @ 02:55:39
URL: http://lifeinshanghai.spotlife.se
Postat av: Annika

Jag döör vilka underbara bilder! Första är ju bara för härlig! Nummer sju och åtta också! Och den näst sista! Ååh så fint!

2011-04-17 @ 19:48:54
Postat av: Helle

Coolt. och vilka fina bilder jag vill också åka dot nu.

2011-04-18 @ 09:58:42
URL: http://hotell-kungalv.se
Postat av: mamma

WOW vad det ser härligt ut.Vilket landskap!

Mina favoriter(finns flera)är bild nr 1.

Och 9+11 - usch vilka läskiga räcken - kan nog gå åt skogen ;) om man lutar sig mot dem! och 12 - där lärarinnan är med.En sådan flagga skulle Du ha!

Bild Du och "brorsan" ;)

Bild 15 + 16 och så Japaner...vars kläder täcker in hela färgskalan.

KRAM<3

2011-04-18 @ 10:37:08

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0