Yuki yuki yukiiii

Igår var roligaste kvällen! Haha helt galen.
Började med att vi genom sms-kontakt med diverse folk från våra klasser bestämde att vi skulle ses vid halv9 nere i lobbyn. Men då jag och U insåg ganska snart att vi inte skulle va färdiga då sa vi till de andra att de skulle åka så kommer vi senare. Vi tar det lite extra lugnt och tänker på det våra mammor och pappor sagt- "Tänk nu på att inte stressa utan ta det lugnt. Det har vart mycket nu senaste tiden!" Haha, så vi tog en till Bacardi, sminkade på lite till och rätt vad det är knackar det på dörren.


Då vi fortfarande inte har någon spegel i rummet kom jag igår på att man kan ju använda PhotoBooth-kameran i datorn som spegel! Platt-time!


Det här var typ 45 min efter att vi egentligen skulle setts i lobbyn, så är det Tobi!! Haha det var honom + 2 till från min klass vi skulle ha träffat innan då de också bor på dorm. Så har de ändå suttit och väntat på oss där nere i alla fall!! :O Vi blev helt paffa och de kunde då berätta att Jilles är på väg hit, så vi skulle inte träffa honom inne i stan längre. I väntan går vi in i shoppen på entréplan och köper 3kronors-öl och 11kronors-bacardi. Då kom Hiro förbi! (japanen jag berättat om som vi träffade någon av de första dagarna) Han verkade lite på kanelen (som Hanna hade sagt) och vi frågade om han var drunk, han tog av sig glasögonen och kollade i sin handflata, den var uppenbarligen suddig: "Oh..yes I'm drunk". Haha! Men han skulle allt hänga med oss ändå, han va astaggad!

Kiat!!

Så satt jag, Ulrika, Tobi, Kiat, Jasmine (urgullig Filippinare från Manilla i min klass) och Hiro väntade på Jilles. Men han kommer aldrig, däremot kommer USA-Tao som vi träffade igår med ett annat gäng amerikanare. De hade koll på bra ställen man kunde dra till så vi, ett gäng på 20 pers hoppade in i 4 taxis in till stan! Utan Gilles.

I min taxi satt jag, U, Jasmine och Hiro och vi önskade vi hade en party-taxi, ni vet. ;) Men chauffören hade ingen musik så vi bad Hiro i framsätet sjunga nån japansk sång. Nationalsången! Och han drar av en japansk sång utan dess like. Om det var nationalsången eller inte vet jag inte men tog i gjorde han i alla fall. Hahaha jag kunde inte sluta skratta, det blev ljusare och ljusare toner och jag såg att chauffören hade svårt att hålla sig för skratt han med. Hahah vi har en film på det hela faktiskt men eftersom Youtube inte funkar här kan vi tyvärr inte lägga upp den.

Däremot har vi den här bilden..Hiro ville allt göra ett till framträdande med japanska nationalsången. Dock på en soptunna den här gången så alla fick se och höra! hahah

Vi blev avsläppta vid fel ställe av chauffören men kom till slut till "Mirror". Ett schysst ställe där man betalade 100:- i inträde, sen var det open bar hela kvällen! Så det var bara att gå fram till baren och säga vad man ville ha och hur många så fick man det. Inte fram med plånkan en enda gång, hah! :D Enda dåliga var att det var många som rökte där inne. usch luktade som en askkopp när jag kom hem.. :( Men men här är det ju inte rökning förbjuden nånstans så det kommer väl vara samma varje gång....

Efter mycket dans och några danståg senare blev klockan 2 och vi bestämde att vi skulle dra vidare till ett annat ställe, "Phoebe", där andra hälften av gänget var. Där fixade Tao in oss gratis och det var det ballaste stället jag varit på någonsin alltså!! Huur stor lokal som helst med feta kristallkronor i taket, upphöjningar överallt so folk stod och dansade på. Oändligt mycket folk kändes det som. Och braa musik! Alla låtar man ville höra kom. Vi höll på att smälla av när Shakiras "Waka Waka" kom på! !!Vi fick dansa vår waka waka-dans! Då stod jag och U med två koreaner (en av dem misstänker vi var gay) uppe på en av alla scener mitt i folkhavet och vi bara hoppade av glädje och de lärde sig snabbt vår dans haha.

Jag, Jasmine och U:et i väntan på de andra.
På Mirror, haha Kiat hur lyckas han?!

Så himla mycket tankar i mitt huvud då haha, här står jag på ett uteställe i Shanghai med två koreaner, ett gäng klasskamrater från min kinesiska-klass och typ20 andra främlingar och dansar på en scen till waka waka. Känns som igår som jag, Ulrika och Louisen stod hemma i min matsal och laddade inför "Sommar"! Haha :)

Sjukaste var ändå när vi helt plötsligt är tvungna att gå ner från den lilla scenen, vi fattade inte varför. Stänger de? Hela stället släcks ned, blir tyst. Sen går tre strålkastare på mot scenen vi just stod på. Där står tre manliga asiater med oranga krulliga peruker, rödvit-randiga skjortor knutna ovanför naveln och skakar höfterna och dansar galet till nån asiat-pop-låt hahah! Jag höll på att smälla av, raggarsträngar på små kineser som bara släppte loss inför typ 1000 pers!

Roligaste kvällen nånsin nästan haha. Och alla var så härliga att gå ut med, precis alla dansade. Lika mycket, hela tiden. Känns som att man känt de här människorna i flera år redan :)
Hiro, Jag och Jasmine!
Vet inte varför vi inte har några bilder på de andra, typ Tobi, Tao eller Jilles men det blir ju sådär ibland. Kameran åker fram vid ett tillfälle- tar massa kort- sen inga fler kort. :) Ikväll kanske! :)


Idag blir det en sväng till IKEA sen är ju planen att gå ut ikväll igen! :S Herregud, vi ska ju ha pre-party här hos oss haha. Wish us good luck haha.

KRAAM


^

Kommentarer
Postat av: Marie wb

Åhh va kul!!!! Man vill ju bara vara med liksom!

Funtar fortfarande på att börja blogga lite, läser du i sånna fall? det är mycket för dig om jag gör det, så jag kan visa lägenheten när jag flyttar in och så ;P :D

2010-09-11 @ 09:45:35
Postat av: Anton

Tjaaa!

haha kul att höra! vi va ute for nan kvall sen, har var ocksa ratt kul nattliv jamfort med stockholm, men inte alls lika najs som det dar verkar! ar fett taggad pa att dra ut nar vi kommer till shangahai :D Da kommer ni ju veta de basta stallerna och allt ju!!

Vi har bytt stad pa bali, akte over en vuklan for att komma hit, det va fett ballt.. har ar det snorkling dykning och delfiner som galler (verkar det som) :) hejhej

2010-09-11 @ 15:25:36
URL: http://twofortheroad.blogg.se/
Postat av: Vivian

Hehe! ni får nog börja vänja er med att folk röker inne på klubbarna, o massa andra ställen med för den delen :P va själv rätt känslig för det i början.

good luck tonight!! have lots n lots of fun!!

kram

2010-09-11 @ 16:09:09
Postat av: Luslouise

Ni verkar verkligen ha det jättekul :D man blir glad av att läsa allt :) ooh waka waka,ni får lära dem dansen ;) <3

2010-09-12 @ 20:44:24
URL: http://luslouise.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0