Achtung!

你 们 好!Jag har äntligen installerat kinesiska på min dator nu så det är smidigt att ändra så att jag kan skriva tecken! Skönt! Fick faktiskt en läxa idag, att kunna skriva x meningar på datorn i tecken!
Så nu har jag gjort det och känner mig jätteduktig! :D

Jag gillar min klass mer och mer! Alla är så fina och snälla mot en. Känns som att de flesta är lika mig! Jag har länge gått och trott att "vad skönt, de flesta verkar ju vara som mig, typ 19!" Så vartefter har jag ju fått reda på att de flesta är runt 22, 24, 28 år. Så jag är yngst i klassen men det gör ju verkligen inget, känner mig inte yngst direkt haha.

Jag har en konstig känsla hela tiden, att jag liksom längtar till skolan! Delvis kan det ju vara för att allt är nytt och nytt folk osv, som man kände i början av 1an i gymnasiet. Men det känns ändå på ett annat vis här, här är det ju 100% fokus på kinesiskan, inte 10 andra ämnen samtidigt :)
Känner fortfarande igen det mesta vi går igenom på lektionerna men märker att det börjar bli mindre engelska, högre tempo och en del nya tecken för mig. Rolit!

Idag gick jag 8.00-11.35. Skön dag men något trött i slutet, då behöver man ladda på med energi verkligen! Så efter skolan gick några i klassen (jag, Jilles, en tysk Tobias, två 美国人 (amerikanskor), svensken i min klass Rodolfo, Thai-Kiat och spanjoren Augosto) till en superbra fräsch italiensk restaurang nära skolan. Stället räknades väl som lyx i den här delen i Shanghai men 45:- för en jättegod pasta till lunch är helt ok för mig :)
Galet varmt idag! 很 热!Hela vägen hem gick vi med solen mot oss och när jag kom hem såg jag att jag fått en tan!! En liten solbränna hade jag allt fått på mina fötter efter skorna! :O :D

Kan ju säga att det inte är lätt att få färg i den här landet! Inte ofta solen ligger på på det viset. Däremot har det varig förvånansvärt ofta som det varit klarblå himmel! Vivian, jag förstår inte ad du menar med att vi inte kommet att få se blå himmel på 1 år? :)

Facebookproblemet återstår, Mac är en jäkel på blockade sidor alltså :) Har fått hjälp från både filippinare, thailändare och tysken men utan framgångar.

Ikväll stack jag och U:et ut vid 8 för att hitta middagsställe. På vår gata finns ett kul ställe. Antingen käkar man BBQ eller från menyn. BBG-maten pekar man på vilket spett man vill ha så grillar de direkt åt en. Vi tog varsin ris med grösaker-rätt och var sin majskolv grillad på spett i god marinad! Allt som allt blev det 20Y! :D

Nuuu ska jag kolla igenom anteckningar sen är det 8.00 imorgon igen! :)
Ta hand om er. KRAMAR

Achtung. Dagens ord :)

Min fina smyckeshållare jag köpte igår!!

Schysst middagsställe, vi satt vid uteserveringen på färgglada plastpallar ;) mys

^

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej, va kul att du börjar trivas mer och mer i klassen för det känns så viktigt att det blir bra, jättekul verkligen. Ha det! kram karin

2010-09-08 @ 17:12:33
Postat av: Gugge

Tjing tjong på dig kära Malin i fjärran land:)



Oj, oj vilken häftig resa du gör i livet. Har äntligen läst igenom bloggen o nu ligger den på favoriter så det inte går en v emellan, så flitig som du är på att skriva. Kul med alla bilder på sånt ni tycker verkar annorlunda så här i början men efter ett tag kanske det känns helt naturligt. Vilket mysigt rum ni fixat o cykel är ju toppen. Den där taxiresan var ju helgalen. Känns att du har gener från Marie:):) Snacka om att du redan fått ett stort socialt nätverk. Toppen. Ja vad händer här i gamla Svedala då? Jo, på radion spelas din låt med Oskar Lindros stup i kvarten. Solen har skinit från en klarblå himmel här oxå i flera dar, sånt där härligt brittsommarväder. Jag har nyss cyklat hem från jobbet, det är sån frihetskänsla att bara kunna trampa iväg. Linda o Malin har börjat sina skolor o de verkar nöjda som tur är. Nästa helg är det val så debatterna flödar i etern. Nu ska jag fixa till nån middag till kvällen. Ha det så kul o Lycka till med plugget!

kram kram från Gugge

2010-09-08 @ 18:14:42
Postat av: Sara

Heeej! Kul att klassen känns bra!! Jobbigt med fejjan!! så hackers från alla världens hörn har försökt men inte lyckats?!?! jag ska höra runt med min vänner om någon har nåt bra knep...

Fin smyckeshängare! Jag hoppas verkligen att vi kommer och hälsar på!!! Vore så himla roligt!! Jag saknar dig! Händer ju saker hela tiden och vill berätta allt! Vi borde skypea nån dag!!! (mkt utroppstecken,men lite så det känns!!!! :) ) på lördag är det äntligen dags för n0llegasquen!! så då får man bli snygg igen och nu när jag har "fått" en massa nya kläder så känns det ju extra kul ;)

KRAMAR!!!! <3

2010-09-08 @ 19:29:41
Postat av: Marie wb

MALIN! Jag har köpt lägenhet!!!!! :D Det är verkligen en sån där sak som jag tänkte att jag skulle ringa dig på direkten och berätta men så är du i kina liksom :P haha jaja jag ska flytta in 29e oktober, den ligger i norra ängby/råcksta och jag är suuupernöjd! Du ska få se när du kommer hem om ett år :) puss och kram

2010-09-08 @ 20:18:16
Postat av: Vivian

Joo, det där med blå himmel, det finns väl vissa dagar bättre än andra :P men tycker det känns annorlunda i kina. himlen e lixom blåare hemma :) hehe

jag känner igen känslan, tycker det va så härligt att lära känna andra från andra länder!! Keep up the study hard party hard!! haha!!

2010-09-08 @ 23:49:50

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0