你是哪国人?

Heej! Just nu är jag så himla trött så orkar inte skriva så mycket. Men idag var det ju skolstart!! :D Hur kul som helst var det faktiskt, träffa massa nytt folk, sätta sig in i kinesiskan igen- gå i en klass!! :D
De flesta i min grupp verkar vara på samma nivå som mig. Fast vissa märker man inte alls kan lika mycket (lite?) som mig utan de är asiater och har därför bara lättare att förstå språket men de har svårt för uttal och toner.

Vi hade 6 lektioner á 45min idag med 3 olika lärare. En speciellt inriktad på uttal, en på att läsa och en på att skriva. Alla lärare var supergulliga och pedagogiska och bra. Den sista snackade bara kinesiska med oss, men det sköna var att man förstod i princip precis allt hon sa, för hon talade tydligt och hade en avslappnad stil :)

Lunch käkade jag med en belgisk kille från min klass, Jilles {Jill} och några från Ulrikas klass. Jilles visste om ett asbra ställe nära skolan, det var som ett gatukök; en vagn med en wokgrill i och massa skålar med olika ingredienser. Man pekade på vad man ville ha i och sen vilken sorts nudlar/ris man ville ha. Så fick man sin måltid i en liten take-away-grej + pinnar för FYRA YUAN!! Helt otroligt ju! Man har ju nästan lust att be dem behålla växeln haha. Det var jättegott och inge konstig i kistan har man blivit har jag och U konstaterat. Ett riktigt superhak alltså :D

Träffade och sa hejdå till Hanna, Jessica, Frida och McGyver ikväll inne i stan och åt middag tillsammans. Imorn åker de till Australien!! Lycka till och ha det superbra, det kommer nog bli kanon :)

Jag vet inte hur många gånger U har sagt idag att hon längtar efter att vi ska träna, jag kan inte annat än hålla med! Ska bli så himla kul och skönt att få röra på sig på riktigt igen. Och självklart kul att gå inviga gymkortet :D
På söndag blir det MVT-Dance!! Hahahh vad är det egentligen..?!

Hm det blev ganska mycket text iaf.. Har inte tagit några bilder alls idag heller och vad är ett blogginlägg utan någon bild liksom.. En liten hejdå- och godnattbild från mig alla till er alla, tagen med min fantastiska McPro-webkamera :)

Hejdååå!




^

Kommentarer
Postat av: pappa

Kul och spännande med skolstarten. Och att det känns som om Du kan en del!! Jag har vidarebef mailen till Ulrika.

Fin godnattbild!! Du börjar se ut som en kines:)/Pappa

2010-09-06 @ 20:01:14
Postat av: Hanna

Jag gjorde come back på mitt gym idag, blev ett svettigt spinningpass. Men jag blir bra sugen på att testa MTV-dance, är det någon form av pole dancing kanske! ;)

2010-09-06 @ 20:55:18
URL: http://ignitoon.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för hjälpen, pappa! Fattar inte varför det inte går att logga in på hotmail!? jättekonstigt.. för ulrika går det varje gång på båda våra datorer. och för mig går det bara ytterst sällan.

Åh tack, jag börjar känns mig som en kines också :)



Åå spinningpass tänkte jag faktiskt också ge mig på ikväll..bara det att man inte kommer fatta vad de säger! MTV-dance vet bara gudarna vad det är, jag hoppas att de bara trycker på MTV på tv så ere bara att släppa loss. Party!

2010-09-07 @ 04:57:48
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0