Kommer ni ihåg introt till Sunset Beach? ^^

Hm.. Rubriken till blogginlägg är alltid svårast att komma på. :)

Jag: Men du Ulrika, vi måste ju åka till Xian någon gång och kolla in Terrakottaarmén!
Ulrika: Jaa, men du det är ju värsta coolt att de har tagit hem några tillfälligt till Sverige ju! De väger ju inte lite liksom..
Jag: Nähä... hur mycket väger de då?
Ulrika: Asså Jättemycket!!

Ibland får den här kvinnan verkligen till det! ;)

Vi bestämde oss för att dra in till stan ikväll.. eller stan och stan, ett centrum som ligger en 12kronors-taxiresa från Fudan! Där finns det mesta, Starbucks, H&M, Mango, Sephora, Brödboden 85c, McDonk m.m m.m!
Däremot stannade vi upp på väg till alla butikerna vid en såndär vagn som säljer DVD på gatan. Vi hittade både OC, Gossip Girl, och Prison Break, alla säsonger. 20:- styck kostar de. Men av erfarenhet vet vi att sånna där inte alla gånger är som man hoppats på. Dålig bildkvalitet, dåligt- eller inget ljud osv. så vi stoppade två unga tjejer och frågade dem om de trodde det var OK att handla därifrån. De sa att "nooo you can download this!! For free!" Så hon tyckte alltså att vi skulle ladda ner det själva istället för att köpa det där. Jag sa att jag inte visste från vilket sida så hon gav sin msn så vi kunde snacka där sen och hon kunde hjälpa oss, haha :D


Jag saknar min OC-box :)

Innan vi drog till centrum stötte vi på Hiro och Tomo precis utanför dorm. De stod och snackade med en annan kille, så vi hängde med dom ett tag och till slut frågade han var vi kom ifrån. "Är ni svenskar?!" Så var han från Danmark och vi kunde snacka svenska med varandra :D

Vi kom till slut iväg i alla fall och då drog vi till ett gym vi läst lite om. Vi måste ha ett gymkort då skolans träningslokal inte är så bra. Stället vi kom till var superfräscht, trevlig personal, och massa olika träningssätt erbjöds. Basic yoga, hot yoga, slim yoga, yin yoga! Vad det nu innebär haha, nämen även spinning, pilates, step, karate, kick boxing, tai chi och MTV-dance finns och mycket mer! Det sistnämnda är jag mycket nyfiken på :p
Man får allt detta + fri tillgång till gymmet alla dagar i ett år + gratis träningsbag för lite drygt 2000:- = 250:-/månad ... Hm kan inte bestämma mig om jag vill signa upp mig för ett år eller inte.. Månadskort ligger liksom på 500:- så jag kan ju inte precis köpa ett sånt varje månad! Den största fördelen med det här stället är att det ligger såpass nära vårt hem att man kan ta cykeln dit. Det är ju skönt ju! Hjälp mig nu, vad ska jag göra?!

Imorn är det Opening Ceremony i Tornen! Ska bli kul, då är alla utländska studenter där!
Och juste Vivvi, Jag har äntligen köpt platskrokar som jag kan fästa din fotogrej med! Sugpropparna ville inte fästa någonstans..

För de som inte är så vana vid bloggar- de små bilderna trycker man på så blir de stora! :)

Åh jag saknar Maries fotoram, hade passat perfekt i vårt fina rum här! :)


^

Kommentarer
Postat av: mamma

Heej!Tycker absolut du köper årskortet på gymet.Finns det andra alternativ?Kan ni få prova på en gång?Oj vad ni är med om mycket hela tiden,så kul att Ulrikas kompisar kom!Tåget - helt galet!Skolstart imorgon,det måste kännas kul!kramkramkram

2010-09-05 @ 12:36:19
Postat av: Vivian

Hej!

Kul att fotofickorna fick plats nånstans i rummet!! va glad jag blir!! tråkigt att sugpropparna inte funkade :( men du lyckades ju få tag på nya :)

det kmr bli kul när skolan börjat speciellt me de nya klasskamraterna!! have fun!!

2010-09-05 @ 15:07:16
Postat av: Anton

Vem kommer inte ihåg sunset beach introt?

Har hunnit läsa lite men inte allt :) kul att du skriver så mycket :) det verkar som om ni har det jättebra iaf :) Vi är på ju på bali jag seb och oliver :D det är fett med najs här! har typ lärt mig surfa (lite iaf):))) Fast igår gjorde sebastian illa ett finger när vi surfa, ganska så bad, så det är väldigt tråkigt, men det kommer läka på några veckor säger de..

Vi funderar på att åka och bo på andra sidan ön där det är vindsurfing och sånt :) solen är stört stark! hur varmt har ni det`?



Saknar också din OC-box! ;)



nu ska jag logga av här, kostar 150 i minuen!

Pusspuss

2010-09-06 @ 11:50:17
URL: http://twofortheroad.blogg.se/
Postat av: Malin

Som du sett så blev det årskortet :D



Ja vad kul att ni är där nu, hur coolt som helst ju :D synd på sebastians finger.. hoppas det blir bättre snart. Härligt med sol och bad!!

Vi har runt 35, 40 grader typ. Galet. Vissa dagar ligger solen på och då bränner det verkligen! Annars är det bara väldigt varmt och kvavt. Men jag har börjat vänja mig :)

Meh det är ju väl inte 150 svenska i minuten... ? :p

2010-09-07 @ 11:07:49
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0