不客氣

Hej Hej Moshi Moshi!

Jag vill kunna lite fler japanska fraser! Vi har blivit lite polare med två japaner här på dorm som heter Tomo och Hiro! Båda är jättekorta och jätteschyssta haha, de bor på 23e våningen med den bra utsikten! :)

Imorse var vi uppe i tid och cyklade strax efter 10 till Guanghua Tower för att där göra ett muntligt test. Alla foreign students var där och man hade blivit tilldelad ett rum man skulle gå till. Där behövde man ett visst papper som vi fick igår men jag hittade ju såklart inte det i min mapp..! I korridorer här i Kina finns det aldrig luftkonditionering så svettig och varm som jag var, var det bara att sticka iväg igen. Ner en våning för att försöka förklara för dem att jag ville ha ett nytt papper för att sen fylla i det igen.. Hur som helst fick jag till slut komma in i test-salen igen, då skulle man sitta ensam med en kines och snacka kinesiska. Jä. Så skillad är man ju inte direkt så att man kan föra värsta konversationen utan problem.
Men det gick bra, hon frågade typ vad jag hette (AiLing numera), var jag var ifrån, hur länge jag läst kinesiska, om jag tyckte provet var svårt igår och lite sånt där :) Jag fick läsa lite tecken ur en bok för henne sen frågade hon om den boken skulle passa mig att ha som läromedel. Jag tyckte att den kändes som en bra nivå, jag kände igen det mesta där jag läste just då men en del tecken kom jag inte ihåg. Hon sa att i början kommer det antagligen att vara lite enklare och jag känner igen mycket men sen kommer jag snabbt att "find it more difficult". Just nu känns det bra men vi får väl se på måndag då skolan börjar på riktigt!! :) Ska bli riktigt skoj! Längtar!

Jag och min 自行車 zìxíngchē! :)


Efter det här lilla äventyret hoppade vi på cyklarna igen och tog oss till Foreign Students Office för att fråga om våra CSN-papper hade kommit, var ifyllda och skickade till Sverige än. Först verkade det som om hon inte förstod, sen fattade hon helt plötsligt och gick till sitt skrivbord, en sekund senare kommer hon fram till oss igen och tror du inte hon håller pappren där då! Jo visst hade de fått dem och de låg s å prydligt i en låda. Haha! Inte klokt så vi fick säga till dem att vi ville att de skulle fylla i dem också och sen skicka till Sverige, men så mycket orkade de visst inte göra utan vid 14-tiden idag ska vi hämta upp dem och posta dem själva.

Det är för övrigt så hiiimla varmt på vårt rum just nu, eller för att citera Ulrika "ASSÅ det är pruttvarmt här nu jag dör" och jag håller med, det har nämligen varit nån kines här och pillat på vår AC så den funkar inte utan när man sätter på den bara skjuter den ut kallt vatten!! :S Som sagt- alltid ska det vara något...!


Hejdå Sayonaraaaa!




^



Förresten, varför finns det ingen Delete-tangent på Mac?! Eller finns det kanske bara att jag inte upptäckt den tro? Hjälp! :)

Kommentarer
Postat av: Christian

Delete = Fn + suddaknappen =)

2010-09-02 @ 16:34:01
URL: http://domkallarmigglenn.blogg.se/
Postat av: mamma

Du ser strålande ut! och det gör din nya cykel med!

2010-09-02 @ 17:08:08
Postat av: Malin

Åå tack :D kunde ju såklart kollat upp det själv men orkade inte, perfekt nu kan jag radera snabbt! ;)



Haha tack tack, I like it!



2010-09-02 @ 18:52:29
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Sara

Perfekt! jag har också letat efter delete knappen!! haha bra där ;) snygg cykel!! värst vad du skriver! jag hinner inte med! Min skola har börjat nu och mottagningen håller fortfarande på så nu är det ännu mer fullt upp än innan,kanske inte så konstigt. ska iaf försöka läsa och kommentera :) KUL med japanerna! Då kanske ni kan hälsa på dom sen :) Kramar till er!

2010-09-04 @ 17:21:36

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0