shanghai-liv


Här kommer bilderna :)
Guanghua Towers, huvudbyggnaderna till Fudan, där det även är gratis uppkoppling mot internet.


2nd teaching building där jag har alla mina lektioner!


Så här ser det ut mest överallt på campus, lång allé fullt med cyklar längsmed sidorna!


Min cykel!

Alla cyklar är inte lika fina som min.. Man kan tro att de här har stått här ett tag men mångas cyklar ser ut så, totalt igenrostade, ändå går de att cykla på! Mittencykeln här däremot utan sadel används nog inte.. :)


Självklart har vi en Mao här! Den är dock inte lika lätt att klä ut som vår hemma..

Guo laoshi! En mycket förvånad laoshi blev det på bild, Gilles stod beredd med kameran och lyckades verkligen fånga hennes bästa sida.. Det är för övrigt min favoritlärare! (vi har tre stycken) Hon är så gullig och riktigt duktig på att lära ut så att det verkligen fastnar!


Evan i min klass från San Fran.!


Tobias Tobi från Deutchland i min klass!


Sen fick vi lunch och vi gick till ett sushi-ställe nära skolan som Gilles hade varit på! Sådana här fruktvagnar finner man nästan var man är befinner sig här! Xigua, vattenmelon, kostar vanligtvis 2Y/500g.
En fruktgubbe med sån schysst pose är nog däremot inte lika lätt att hitta ;)

Sushistället visade sig vara ett hål-i-väggen-ställe där man beställer och så gör de rullarna åt en framför en! Precis bredvid ligger Chris shop där Ulrika tänkte köpa sin nyårsblåsa!


Chris shop!


Svensk Sven i Ulrikas klass!


Augusto från Málaga, Spanien! Påminner faktiskt mycket om Mallorca-Leif!

Kazakstan-Aslan som gick i min klass först men hoppade sen ner en nivå. Snackade aldrig med honom förrän den här dagen då han bara kom fram till oss och började snacka och frågade om han fick följa med oss på lunchen :)

Min tongwu rumskamrat Ulrika!


Tobi


Belgien-Gilles!
och oliver..tänkt inte ens tanken.


Mina rullar görs! 10 stycken för 6:- !


Färdigt!

Också vanlig syn, vagn med wokpanna där man pekar på vad man vill ha i sin rätt. Även här blir det omkring 5:- och det är faktiskt gott!


När vi fått vår sushi vandrade vi vidare ett par meter till en dryck-kiosk. Sånna här ställen finns också mest överallt det finns supermycket att välja mellan.

Som ni ser är priserna mycket låga, det gillar vi! Och vem vill inte testa en mongodrink ^^ Tobi provade!

Personalen var så himla glad hela tiden!!


Vi tog med oss vår sushi och dricka och hittade skön plats i skuggan!




FLER BILDER KOMMER IMORGON NU SKA JAG SOVA :) :)



natti
^

Kommentarer
Postat av: Vivian

Åh, Coco!! Älskade det!! Nu ska jag oxå sova snart! Godnatt!

2010-09-22 @ 23:45:27
Postat av: Hanna

Roligt att se massa bilder! Verkar supersoft Svenne-Malin!

2010-09-23 @ 11:06:22
URL: http://ignitoon.blogg.se/
Postat av: mamma

Jättekul med dessa bilder!Gillar särskilt killen vid fruktvagnen!Gulliga klasskompisar! Tänk att ni köpte varsin cykel direkt, men det låter som om ni måste vara jätteförsiktiga när ni hojar utanför Campus!!!Fast cykeltaxi verkar ju också vara livsfarligt!Sov sött,kram mamma

2010-09-23 @ 19:20:04
Postat av: Tiffany

Vad bra med en lärare som lär ut så att det fastnar, super ju! (y)

Åh härlig fruktvagn!! :D

2010-09-23 @ 22:13:54
URL: http://tiffanysmoment.blogg.se/
Postat av: tina eskilsson

Så himla kul att läsa vad som händer långt där borta och att få se bilder från Shanghai. Ni verkar ha det alldeles underbart ju. Kram Tina

Ps Kul att få se Anton och apan också på deras blogg

2010-09-24 @ 15:00:19
Postat av: Oliver

Haha! Tanken tänkt ;)

2010-09-28 @ 17:22:20

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0