fler bilder!

skolområde!


vanlig syn överallt i Shanghai!


Den äldre delen på skolområdet!  / Där satt han och bara satt..länge!




det har börjat bli höst här..några löv har fallit, som f.ö. är stoora! Dock lite svårt att visa på bild.
(höst här är inte samma som höst hemma.. temp har sänkts från 35 till 25, mindre fuktigt ute och blåare himmel!) :)


mitt cykellås krånglade lite så jag stannade till hos en av alla cykelfixare här. Den här ligger på en av gatorna jag passerar på väg till/från skolan. Här finns det massa småbutiker där man kan finna det mesta. Mat, frukt, städprylar, cyklar. Det här är ju coolaste tanten! Helt skitiga fingrar och värsta meckig av sig, och så är hon typ halva min längd :)

Så här ser kinesernas dorm ut. Alltså studenter som är från Kina, vi utländska bor ju på International Students Dormitory. Kinesernas dorm är sunkigare och de har inte dusch på rummet.

Hänger alltid kläder på tork på deras balkonger. De har inte som vi- en tvätterska i huset som både tvättar och torkar åt en :)


Där borta kan man skymta vårt dorm! Den blå höga byggnaden.

Här är vår bankomat, som alla har varsin högtalare som berättar något för en på kinesiska, jag fattar inte vad. Och alla snackar samtidigt, i otakt vilket gör att det alltid är ett himla liv när man kommer till bankomaten :)
På vägen hem stannade jag till vid en tidningskiosk som finns här på campus för jag blev så sugen på att köpa nån tidning. Fick bli två Bazar för 20:- tillsammans och en China Daily för 1:-. Den sistnämnda är på engelska, de andra är bara på tecken så där fattar jag inte ett skvatt :) Men snygga omslag är det!





^


Kommentarer
Postat av: Vivian

25 grader?!? här e det typ 15 men nästa vecka sjunker det ner till 10 har jag hört :( *brrrrr. mössa o halsduk på!!

2010-09-25 @ 00:24:15

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0