Massage och hårstyling!

Heej!
Nu kommer långt inlägg, men läs hela!! Det blir bara bättre och bättre!! Hahah :D

Massagen igår var helt underbar!
Direkt efter skolan hämtade JiHyun's chaufför upp oss på parkeringen. Ja hon har en egen chaufför.. För tre år sedan flyttade hon hit från Korea med sin dotter och sin man, som fått ett jobb här. Av jobbet fick han en bil där det ingick chaufför! Trafiken här i Shanghai är nämligen så annorlunda (läs: farlig) så det är nästan omöjligt för icke-shanghaibor att köra här. Smart! :) In i den svarta bilen med svartlagda rutor på väg mot lyxmassage. Kände mig som en gossip girl till fullo! ;)

Massagestället låg i Pudong (det finns fina/nya Shanghai- Pudong. Och så finns det inte lika fina/gamla Shanghai- Puxing). När vi kom in såg alla som jobbade där jätteglada ut och bara sken upp, kanske var jag en av få västerlänningar som gick dit? Vi fick sätta oss i en soffa och de kom med te till oss och tofflor som vi fick byta om till. Teet var jättegott! Det var grönt apelsinte fick jag reda på, mums! Det ska visst vara bra att drick te innan massage (antagligen för att man ska bli lite varm i kroppen!)
Sen gick vi upp två våningar där vi bytte om och sen la oss på var sin massagebänk i samma rum. Kinesiskorna tyckte det va jättekul att jag kunde kinesiska och jag kunde snacka lite med dom! Dock hängde jag inte med när hon frågade om det var lagom hårt eller inte, det enda jag uppfattade var "aaaa" ... ? JiHyun berättade att om jag tyckte det gjorde ont skulle jag bara säga aaa! så massören fatta :p

Hon började med rygg, axlar och huvud. Det var så skönt så jag ville inte ens tänka på att det snart skulle va slut, redan efter 10 minuter liksom!
JiHyun frågade om jag tyckte det kändes bra. "Jaa :D " Så svarar hon typ: "good, you can sleep!" Jag hade väl inte tänkt börja sova där!! Haha
Sen fick jag lägga mig på mage och hon masserade huvud och ansikte. La på tussar på ögonen och nån kräm i ansiktet för att få bort allt smink, sen lite massage sen på med en kräm, ta bort den krämen efter någon minut, på med en annan, osv.! Läänge. Det var så skönt och avkopplande, och den lugna kinesiska plinkplonk musiken gjorde ju saken bara ännu bättre! Jag somnade :)
Rätt var det var vaknade jag av jordens snark! Haha JiHyun låg där med huvudmassage och ansiktsmask och grejer och snarkade o sov gott!

Jag hade precis tänkt försöka somna om när jag hör hur det rullar in nån tung grej i rummet. Kisar lite åt sidan och ser nåt stort vitt.. Massören lägger på en tunn mask på ansiktet och kletar sen på nåt jättekallt! Jag blundar. Så börjar det låta som att nåt kokar!Bubblar! Så var det nån form av jättevattenkokare som spottade ut ånga, den stod lutad över mig och först fick jag panik, hade värsta ansiktsmasken med tjock konstig kräm över ögonlocken så allt blev svart. Då började jag tänka massa läskiga tankar...ledtråd: andra världskriget. Tänkte även lite på filmen "House Of Wax" med Paris Hilton :) tänk om krämen skulle stelna..!

Det hela liknade varken världskrig eller vaxhus, jag fick arm- och handmassage under tiden och sedan även på hela benen. Ååh :) jag kände mig lyckligast i världen just då, massage är ju bland det bästa alltså!

Två timmar senare vaknar JiHyun och vår behandling är klar. Mitt ansikte var så lent, kände mig så fräsch! Ren i hela kroppen och i mitt ansikte! Jag såg pigg ut utan smink till skillnad från hur man brukar se ut. Uh.

Innan vi gick fick vi var sin kopp te igen och vi snackade lite med ägarinnan av stället. Sen gick vi ut och preciis på sekunden vi ställde oss vid trottoarkanten rullade bilen fram framför oss. Den där chauffören alltså. Precis perfekt timing varenda gång haha!! Skjuts till tuben och därifrån åkte jag hem, stannade till vid Centrum, Wijiaochang, och åt sen lunch på Subway och började även plugga där. DÅ FÅR JAG ETT HEMSKT SAMTAL!


"Malin!! Jag tror jag börjar gråta!..."
"Vaa?"
"Airi har klippt lugg på mig!!" får Ulrika fram storgråtandes!

Haha jag hörde inget mer av vad U försökte säga mitt i allt gråtande men jag förstod att det verkligen inte hade blivit en fräck frilla så jag slänger ner mina prylar i väskan och hoppar in i en taxi, hem till Ulrika!

Jag möter en förfärad Ulrika med mascara under hela ögonen och en stig helmer mitt i panna. Nu i efterhand kan vi skratta åt det men i det ögonblicket var skratt långt ifrån haha. Fram med kam, borste, hårfön, kam, hårspray, bosrte igen, för att försöka få stuns på det, fast det gick inte riktigt... Så i nästa sekund sitter jag och pratar med Toni&Guy och berättar att "My friend let her friend cut her fringe and now it's too short!!" Haha..Toni&Guy-tjejen kunde inte hålla sig för skratt och sa att vi kunde ju komma förbi så de kunde kolla på det.

Nästa stund sitter vi i en taxi på väg mot Peoples square- in på ett extensions-ställe! (?) - fort ut igen. Vi blev hungriga och åt Ajisen, där hann bådas humör sjunka lägre än lägst och vi var för sura på hela tillvaron för att kunna va med varandra. Jag hade en hög med läxor att göra tills idag så jag gjorde det på Starbucks och U stack till Toni&Guy. Där möttes hon av en frisör som bara skrattar, skakar på huvudet och ger henne ett hårspänne till luggen.  !!  Haha herregud..

Bilder finns på luggen men de får visst inte publiceras.

Imorgon ska vi på tennis, Shanghai Rolex Masters! Och just nu befinner sig de här två här i Shanghai!! Daniel och Viktoria var idag på Expo och snackade. Vi hoppas på att få träffa dem på tennisen imorgon! :D
Bilden tog jag från Skeppsbron den 19e juni i år :)


^

Kommentarer
Postat av: Sofia

Johodå, jag orkade läsa hela inlägget.. och det var värt det ;) Va duktig du är på att blogga, alltid spännande läsning! Och oj va härligt det låter med massage och egen chaufför, vilken lyx! Mindre nice med lugg-katastrofen. Hoppas Ulrika repar sig ;) Ha det bra!

2010-10-14 @ 18:53:26
Postat av: Malin

Heej Sofia! :) Åh tack så mycket, vad glad jag blir! och roligt att du läser! :) Det är sånna där kommentarer som gör att man vill fortsätta skriva och berätta om allt :D

Haha Ulrika repar sig alltid, just nu är det 'hårlim' och diadem för hela slanten ;)

kram kram!

2010-10-16 @ 06:47:55
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Vivian

haha! håller med om att massage e så himla skönt!! vad var det maskin det där? är det en sån ångmaskin? som ska återfukta huden lr nåt??

mm, läste om ulrikas lugg-incident på hennes blogg. hon lyckades hitta en lösning, åtminstone for the time being, hehe.

hur var det att åka "lyx"? vilken skillnad asså. vissa e ju så fattiga medans andra har egen chauffis. hörde från en kines att rika kineser i kina visar inte genom klädseln o så att man e rik. rädd för att rånar en lr nåt var det.... :P

kram

2010-10-16 @ 22:09:07
Postat av: Sofia

Ja fortsätt på samma sätt! :D När man jobbar på här hemma är vardagen inte så värst spännande.. då är det jättekul att få följa andras äventyr ute i världen, det blir nästan som att man är en del av det själv

;) Kram

2010-10-18 @ 15:29:56

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0