Shanghai Rolex Masters!

Tennisen igår var riktigt rolig! Det kändes hur häftigt som helst att komma in på Arenan och ännu ballare att få se Roger Federer spela! Inte mot vem som helst heller utan mot svenska Söderling! :) Dock var inte den matchen den roligaste, faktiskt raka motsatsen.. Matchen började en timme för sent och var över på knappa 60 minuter. Robin verkade inte vara i så god form, Federer däremot kunde glänsa matchen igenom och jag är riktigt imponerad över bra hur han lyckades med varje boll! Så himla duktig!! Många gånger kollar han ju inte ens på bollen när han slår!

Fick även se min nya love, Djokovic, spela! Han va grym och vann sin match med 6-2 6-3, så jag va lycklig :) (ja, jag har nu lärt mig hur poängräkningen i sporten tennis fungerar!)


Tog vääldigt många bilder i hopp om att få någon bra på varje spelare men då jag inte har världens objektiv är det inte så lätt. Ni får se lite gobitar ;)

Qi Zhong Stadium




Mitt taggade RolexMasters-sällskap!
Dock var vi mycket ledsna över att vi inte hunnit fixa varken svensk flagga eller ansiktsfärg.. :(


Heineken var fet sponsor och syntes överallt.


Första matchen, var Murrays.

J. Tsonga vs. A. Murray

Nästa match! ;)


Musik mellan matcherna, sol och taggade fans!

Sen kom han och entrén var mäktig! Haha!

Djokovic! (som jag av någon anledning är den enda jag har bilder på från den här matchen..)



Han klassas som världens andra bästa, kanske därför alla kameror var riktade mot honom.



Flygplanen flög lågt över Magnoliastadion

Solen började solen gå ner, paus i tennisen och vi tog en promenad på området utanför.


Vi stötte på det här gänget!

En tävling som endast kineser kan komma på! :p


Sen fann vi det!! Ansiktsmålning! :D


In på arenan igen, som blivit fylld av både mer stämning och mer publik! :)



Vi hade fått ett gäng kineser bredvid oss som hade fulla fan-utstyrslar för Argentinas Juan Monaco och vi tillsammans med de på raden bakom drog igång vågen, vi lyckades få den ett helt varv runt arenan!! :D


J. Melzer vs. J.Monaco
Jämnaste matchen! Den höll på i 3 timmar och vinsten gick till slut till Argentina och J.Monaco


Dags för Sverige och Svenne grymt taggad!

Jag grymt taggad!

Alla grymt taggade haha!

Sen visade det sig att kineserna som numera satt bredvid oss skulle byta om och hejja på Sverige och Söderling i nästa match!! Så då fick vi en svensk flagga till slut!! :D
Lite dubbelhakor och så men glada var vi! Och sverige-tröja fick jag låna av dom haha!


Federer!

Robin Söderling


Sen rätt vad det var i ett break så kom vi med på stora storskärmsbilden hahah vi bara skrek och hoppade och skrattade! Haha!
Vi fick ansiktsmålning, vi fick flagga och vi hade nu även fått vara med på TVn! :D

Helt slut och helt glad :)


^

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha! Verkade va toppen! Tack för mycket god representation, snyggt jobbat!

2010-10-17 @ 00:06:01
URL: http://ignitoon.blogg.se/
Postat av: Malin

Taack!! :D

2010-10-17 @ 06:46:17
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: mamma

Oj nu fick jag världens skrivlust så jag skickar ett mail istället.KRAAAAM:)

2010-10-17 @ 09:35:34
Postat av: Sara

Hahaha åh va kul, roligt, bra, spännande!!!! JAG VILL OCKSÅ!!! :D :D :D lycka!! haha flagga och ansiktsmålning OCH TV!! Kan ju inte bli bättre! Fy va roligt!! Kramar!

2010-10-17 @ 10:29:37
Postat av: malin

haha förstår varför du gillar djokovic, han är ju snygg!! ;) kul det verkar vara där i shanghai

2010-10-17 @ 11:43:35
URL: http://ungeee.blogg.se/
Postat av: Pappa

Alltså jag tycker fotona från tennisen är BRA!! Det är dödssvvårt att plåta sport och speciellt tennis. Men vem tog bilderna av Er:O och hur gick det till? det ser ut som om de är tagna precis när Ni är på storbildsskärmen! Häftig stadion och häftig upplevelse och det är ok att ta hem den där Djokovic på middag hos dina föräldrar;)

VILKET KANONFINT FÖDELSEDAGSKORT jag fick med posten häromdagen!!!! och så fint Du skrev:) Helt glad pappa!Kramar

2010-10-17 @ 23:48:33
Postat av: Malin

Tack för långt mail, mamma!

Du skulle vart där, Sara, du hade älskat hela eventet!

Jaa eller huur, Malin!! :D



Tack, pappa! :) Haha yes vad bra, då ska jag bara försöka få tag på hand nummer sen är det bara att duka upp där hemma.

Ja juste gud vad bra att det kom fram, hade faktiskt varit lite trist annars. Åh kul att du tyckte om det! :) Tyckte också det var så himla fint så ville skicka hem det men det tog EN MÅNAD för kortet att komma fram...!



KRAM till Hanna, Sara, Mamma, Malin, Pappa

2010-10-18 @ 12:10:01
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0