Nyckelproblem igen

Jahaja då har man haft nyckeltjaffs igen haha! Såhär i efterhand kan man skratta åt det, men imorse fann jag det inte lika roligt. Det här är galet.

Ulrika hade gått hemifrån tidigare imorse för att ta en morgonpromenad och när det väl är min tur att gå tar jag alla mina grejer, väska, cyckelnycklar och jacka. Sen kommer jag på i sista sekund att min sopkorg var helt full så jag tog o knöt ihop påsen och gick ut i korridoren, svänger höger innan hissarna och kastar soppåsen i den stora soptunnan. Det finns fyra hissar i huset och man brukar alltid få vänta jättelänge på att de ska komma (23 våningar med 1000 studenter totalt och de flesta börjar skolan vid 08.00) men just idag kom den direkt, så perfekt! Så jag åker ner och när jag kommit till lobbyn börjar jag leta efter nycklarna i väskan. Hittar dem inte! "men vafaan..." börjar rota igenom hela väskan. Nehepp de är inte här. OH de måste ligga på sängen!

Åker upp igen. Inga nycklar på sängen.. "åååÅÅÅH!" kollar på klockan och den har nu blivit 8... kollar väskan igen, sängen igen. * tänker.. *  . . . Nää,...det är inte möjligt..! Råkade jag kasta nycklarna för att jag höll dem i samma hand som soppåsen?! "Aae jag orkar inte..leta igenom den där stora jäkla soptunnan, 5 minuter efter lektionstart!" Men jag kände att jag inte hade nåt annat val, så jag ställer mig, piffig som jag va o börjar lyfta på soppåsar och skräp och med gammal yoghurt på händerna och annat klet gick jag tillbaka till rummet utan nycklar för att tvätta händerna. Går till hissarna för jag tänker att jag måste till skolan nu! Men så när jag just tryckt på knappen börjar jag fundera igen- de måste vara i soptunnan! Så påre igen och mer yoghurt och jiaozi-marinad på händerna men inga nycklar.. :(

Började gå till skolan.. kunde inte tänka på annat än den stora soptunnan och att de borde vara där. Kunde minnas att jag tog nycklarna i handen, sen soppåsen i andra.
Och just då kommer jag att tänka på Ulrika, vart tog hon vägen?! Hon skulle ju bara ta en promenad och sen hem igen! Jag blev helt orolig och ringde (dels för att kolla läget och dels för att dela med mig av min knepiga sits) det gick fram tusen signaler, till slut hör jag i andra änden: "Hh..aallåå..hhh..!" "Hej asså var är du?det här är inte klokt," * klick * Så las det bara på!? Waaah ulrika har råkat ut för något illa!! Så jag ringer upp igen och inget svar, ringer igen: går inte att nå numret, ringer igen: upptaget!! Men gud asså. Så ringer min mobil, då var det Ulrika som visst var i skolan, hade glömt bort att hon faktiskt också började vid 08 hon med! Haha... "Vad har hänt?! Jag har diktamen, men jag gick ut nu, vad har hänt?!" ..Nu kändes helt plötsligt mitt problem som en fjärt i universum, här har jag stört henne mitt i provet och hon tror att jag är illa däran eller nåt då jag borde varit på lektion jag med. Haha berättar lite om nyckeldramat och hon lovar att kolla i soptunnan när hon kommer hem om nån timme. Haha herregud.

30 minuter för sent kommer jag till skolan.
Nån timme efter får jag sms från U att hon letat igenom hela sopsäcken flera gånger men inga nycklar. Strax efter får jag ytterligare ett sms "Jag lyfte in hela säcken och satte den på balkongen så du kan leta sen också, så nu är nycklarna antingen i rummet eller på ballen! :D"
Haha allt detta för ett par himla cykelnycklar!! Men jag kände verkligen att jag inte orkar lyfta hela cykeln till ett cykelställe så de kunde bryta upp låsen (ingen konst att få det gjort här i Kina..).
Jag kommer hem, går direkt fram till balkongen och ser min kära sopsäck jag tänkt på sedan kl.08.15  :)



Ska precis gå och hämta de gula gummihandskarna inför operation nycklar men började plocka bort lite grejer som jag just slängt på sängen. Så tar jag bort ett öva-på-kinesiska-tecken-skrivblock, och vad ligger inte där under om inte the nycklarna!! Åååh hela dagen! All oro, all yoghurt på fingrarna, Ulrikas diktamen, ALLT i onödan!!! Fan :)

Ulrika, I owe you one!





De skyldiga, sängen och blocket!



Läs Ulrikas blogg för en annan syn på det hela :p



Ps. Nu när det här inlägget blev så långt och roligt kan jag ju även visa en bild på vår fina taklampa.





Hejdå
^

Kommentarer
Postat av: Pappa

GRATTIS!;) Till Din första gräva-i-påsarna-bland-äckel-efter-försvunna-nycklar-grej. Vi har alla varit där. Eller i hiss-schakt eller längst bak i garderoben eller... Men obehagligt när man vet att man hade dem ena sekunden och nästa inte!

Lyckliga slut är alltid härligt:)

2010-10-20 @ 21:46:21
Postat av: Tiffany

Hahaha, garvade när jag läste det här. Haha sjukt Malin att du vågade leta efter dem där, haha jag hade blivit så äcklad, starkt jobbat ;)

Underbart att Ullis tar med sig hela soppsäcken upp haha xD

Och himla tur att allt ordnade sig !! :D

2010-10-20 @ 22:31:11
URL: http://tiffanysmoment.blogg.se/
Postat av: Malin

...eller sopnedkast. Haha ja now I know all about it!! uh. Ja sånt där är så konstigt när man verkligen får för sig hur man tog nycklarna fast man visst inte gjort det.

Ja och det här var verkligen ett lyckligt slut haha :D



Hahah tiffany du e så rolig :p Jag kan se dig framför mig hur du med äcklad min försiktigt rotar i påsen hahah.

Ja att påsen fick bo på balkongen var ju bäst haha!

2010-10-21 @ 10:46:11
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/
Postat av: Gugge

Tjing tjong!

Ha, ha vilket drama. Skönt att det löste sig. Som sagt har varit i den situationen många ggr. Numera är det Glasögonen ( 3 par ) som bara är borta?????

oj, då helt plötsligt brukar de sitta på huvudet....

Kanske inte alla 3 :))))

Vaknade idag av första snöfallet. Fint men känns lite tidigt. Vi har börjat koka knäck bl.a. till julborden på Såstaholm.

Tack för adressen:)

Ha det kul!!!

Kram kram

2010-10-22 @ 11:14:21

Droppa en kommentar här.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0